KooPa TropA Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Jeg har fått laget en monovisker, det vil si jeg har fått sveiset på de 10mm eller no på armen som går til motoren. Nå lurer jeg på hva slags viskerarm jeg trenger. Vil gjerne ha en som er helt rett, tror ikke jeg vil prøve å rette ut en.. og så lurer jeg på lengden på armen og selve viskeren. Ettersom jeg har skjønt er det forskjell om jeg har den midt på, eller om jeg legger den. Jeg har ikke helt bestemt meg hvor jeg vil ha den enda, har på følelsen at den blir i veien hvis den står rett opp.. Hvordan har dere monoviskerene deres? Noen som kunne skaffet meg kopi av TÜV papirer forresten? Tviler på at biltilsynet eller lokale verkstedet sjekker om det er kjøpt eller hjemmelaget monovisker på eu-kontroll.. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Jeg rettet den korteste armen av de forann (eller var den bak?) i skrustikke og bruker et 55cm blad. Du får det ikke bedre enn det. Med litt triksing og testing, litt mer enn 10mm så tar viskerbladet nesten nedi pakningen på begge sider. Biltilsynet ser lett om det er hjemmemekk. På f.eks Bonrath står det f.eks med stor skrift "By Bonrath" eller no sånt på. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Bare sånn helt i ute i det blå... er ikke Bonrath-merke bare klistra på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tfac Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 niks.. d er "støpt inn" i visker armen.. nederst ved festet! Siter 2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil) (x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!! (x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition (x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l (x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 De sa ikke noe på den hjemmelagde monoviskeren min på verkstedet jeg hadde eu-kontroll, viskeren var parkert nede på førersiden. Så lenge den visker hele synsfeltet så tror jeg ikke det er noe problem å få den godkjent. Men jeg kjøpte meg Bonrath senere fordi jeg synes den hjemmelagde var litt jalla ;) Er kjempefornøyd med Bonrath viskeren, jeg synes den var verdt pengene selv om den var dyr. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Jeg mener remster hadde en enklere løsning, skal sjekke opp det og komme med oppdatering. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by Mk2-16v De sa ikke noe på den hjemmelagde monoviskeren min på verkstedet jeg hadde eu-kontroll... Samme her...også stoppet av politiet et par ganger uten at de har sagt noe...men så blir vel saken fort en annen om man skal på biltilsynet, er litt mer firkanta der. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by Mk2-16v De sa ikke noe på den hjemmelagde monoviskeren min på verkstedet jeg hadde eu-kontroll, viskeren var parkert nede på førersiden. Så lenge den visker hele synsfeltet så tror jeg ikke det er noe problem å få den godkjent. Men jeg kjøpte meg Bonrath senere fordi jeg synes den hjemmelagde var litt jalla ;) Er kjempefornøyd med Bonrath viskeren, jeg synes den var verdt pengene selv om den var dyr. mye måtte du ut med for viskern da? så på til bilen min men det kosta ca 2500 syns det var litt dyrt. vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Fikk godkjent hjemmemekka viskeren min til biltilsynet jeg.:rolleyes: Siter Odde. -2000 Lexus IS 200 sport -90 VW Golf GTI G60 *01 Skoda Octavia stv.(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by passat kara mye måtte du ut med for viskern da? så på til bilen min men det kosta ca 2500 syns det var litt dyrt. vemund Husker ikke helt, er en stund siden jeg kjøpte den. Tror det var litt over 2000,- med rabatt. Men da er det ordentlig kvalitet med en feit viskerarm ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Hvordan ser den ut parkert a Mk2-16V? Kimoajaja sin Bonrath står jo langt oppe på ruta. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Slik ser min ut parkert: Bilde Synes den visker greit, men det blir igjen noe øverst i hjørnene og nedrest på midten selvfølgelig. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Som sagt har remster en genial oppbyggningsmetode, legger link til bilde fordi det er så stort. http://home.no.net/royapaln/ja/viskermekking4.jpg Koster ingenting :D Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg