Whistler Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 hmmm har en audi 80 2.0E 1990 modell som bruker shell plus olje nå.. er det dumt å gå over til shell ultra eller noe slikt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Jaja, ga litt på idag, opp i ca 3500 rpm med litt under 1 bars trykk, så en stund etter så synes jeg den var så dau (var en kompis som dro på litt med min vensignelse), så åpnet jeg panser og da fløt catch can på veivhusventilasjonen over så det boblet i filteret, tror jeg røk et stempel.. skjønner ikke hva som kan ha sjedd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by Cchris Seriøst? Jeg har golf med hydrauliske ventilløftere og bruker del- syntetisk olje. Det tikker litt når motoren er kald. Kanskje jeg burde prøve helsyntetisk når vinteren kommer da? Hva slags olje anbefaler du da? Har hørt at helsyntetisk olje spiser opp pakningene på gamle biler, men jeg veit ikke... Litt sent svar men... Glemte å skrive nettopp som du skriver at helsyntetisk olje KAN fjerne avleiringer o.l. Men har du kjørt lenge på delsyntetisk tror jeg ikke dette er noe problem. Jeg har brukt Castrol Magnatec tror jeg den heter på Jetta'n. Men nå i våres hadde jeg problemer med oljetrykket, prøvde alt mulig, bl.a. bytte til mineral olje.. det viste seg å være oljefilteret fra biltema som var ødelagt. Men etter at jeg begynte å bruke mineralolje har jeg måttet etterfylle, så det kan nok slå begge veier. Har ikke vært så utrolig mye etterfylling, men noe har det vært. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.