Gå til innhold

Priser på 85 GT Twin Cam

Ranger emnet

lermax

Anbefalte innlegg

Jeg har sett etter en Corolla GT Twin Cam til kona, men prisen varierer jo noe forferdelig, Senest i dag fikk jeg vite at en ble solgt i går, for 2000,- med def. topp pakning men!!!!

Ser de annonseres fra 4000 - 20000,-

Men hva er de egentlig vært?

Hva er de vanligste feilene?

Rust?:rolleyes:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000kr er en latterlig lav pris for en GT hvis den er kjørbar...

Det varierer, men vil du ha et bra eksemplar burde du strekke deg til over 10 000kr. De vanlige problemene er vel rust, sliten girkasse og bremser ( callipere bak). Dessuten har jeg fått inntrykk av at de spiser bærekuler...Byttet to igår + et endeledd, hjullager og fjærer ;)

Se etter et eksemplar som ikke er ungdomskjørt ihvertfall. Vet at det går noen rundt i landet som er eid av bestemødre ( som sjelden passerer 4000rpm )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en 87 modell i går, for 3000,-. Den har lite rust, men en kraftig fin bulk i siden. Godkjendt, men den er naturligviss ikke strøken. Den må gjøre jobben som møte bil, når jeg skal på TSCN møter, til jeg får en av mine andre Toyotaer på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør holde deg langt unna de som har gått mer en 200000 km.. motorene er kjent for å bli utslitt i sylinderveggene..

det som er vanskelig å få til de bilene er en motor som er bra. og det kan bli en ganske dyr bil om motoren tar kvelden.. det vet jeg allt om..

men hvis motoren er bra så er det bare å kjøpe bilen.. de andre delene er det nok av på markedet..

mvh:polo82

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halo folkens....assssssa, twin cam motoren bare går og går....jeg har en som har gått 315 000, den går som en klokke!

Bare å være flink å gi den god olje og riktig skift av det og oljefilter osv, da holder den seg..., en balansering av motordeler til 2500 kr gjør den mer driftsikker og det er ikke vanskelig å få tak i delemotor eller "NY" motor fra england eller danmark!

Dyrt er det heller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo82

du bør holde deg langt unna de som har gått mer en 200000 km.. motorene er kjent for å bli utslitt i sylinderveggene..

det som er vanskelig å få til de bilene er en motor som er bra. og det kan bli en ganske dyr bil om motoren tar kvelden.. det vet jeg allt om..

men hvis motoren er bra så er det bare å kjøpe bilen.. de andre delene er det nok av på markedet..

mvh:polo82

sikker på at det ikke er folkevogn-motorene du blander med nå da? yota-motorer ryker ikke med mindre man gir totalt faen, eller trimmer 1,3 litern til 200 hest med turbo-trykk på 1,2bar :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke serlig redd for at motoren tar kvelden. Det er heller rusten som tar den...

Bilder av den kjøpte: http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=102

Mangler vindavviser skjermen til takluka. Er det noen av dere som har en ligende??????:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt corolla GT selv. Kjører golf nå, men har egentlig lyst på en CorollaGT igjen. Men er 24 år, er vel for gammel.

Bilen ser bra ut den, følg med olja, dissa bilene bruker som regel bra med dette.

Og til slutt: Folk må slutte å med dop samtidig som de skrur bil, er det takrails som er montert?

Bra gangsta kapsler.

Mvh

CorollaGT

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorollaGT

Og til slutt: Folk må slutte å med dop samtidig som de skrur bil, er det takrails som er montert?

Takrailsene er originale!! Jeg er usikker hvorfor noen GT kom med denne typen soltak, og andre kom med taket som går ned og inn i taket? :rolleyes:

Men denne modellen er det ikke så mange av lengre!!:cool:

Og det er helt ok i mone øyne!!:cool: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er manuelt ja. Mener også og huske at kameraten min sin GT hadde manuelt soltak. Men den hadde tak som gikk ned og inn.:rolleyes:

Så en hvit GT får 7000,- på finn.no Og flere til 15-25 tusen.

Det er naturligviss noe og gjøre med den jeg fikk tak i, men det blir uansett en billig morro bil da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lermax

Jeg er heller ikke serlig redd for at motoren tar kvelden. Det er heller rusten som tar den...

Bilder av den kjøpte: http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=102

Mangler vindavviser skjermen til takluka. Er det noen av dere som har en ligende??????:(

Jeg har faktisk 2 stk GT biler stående jeg! og du kunne gjerne fått kjøpt en slik vindavviser av meg! har som sagt 2 stk, du har ikke en rustfri corolla i innbytte? jeg har liksom LITT rust å pusse på prosjektet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider