clone baby Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Hei. Saken er att jeg har en Cherry GTT som har blitt godt anngrepet av rust, rett og slett så tror jeg det ikke er håp for den , men motor, gir osv er i meget "god" stand hvor motoren har kun gått rundt 130 000km. Jeg vurderer da og kjøpe meg en Cherry Non-turbo for og da sette over alt fra GTT i non-turbo cherryen. Hva er det jeg kan flytte over på Non-turboen som kan være bedre? asså hvilken deler fra GTT'en bør jeg flytte over? Regner da det er Gir, Motor, Lednings nett, Bensintank/pumpe, Interriøret er jo ett must Men hva annet bør jeg flytte over? Hvordan blir det med forsikringen og godkjenningen? Håper dere kan hjelpe meg, sitter her og har ingen peiling. PS. noen som har en elefant jekk til låns? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 trenger ikke flytte over interiøret.. men selve tachometer panelet kan være kjekt om GTT'n har turbotrykk/oljetrykkmåling. Ellers er det vel bare snakk om stabstag og slikt fra understellet... men hva med bremser? Er vel tromler på GTT også så det er vel liten vits? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by Hawkon trenger ikke flytte over interiøret.. men selve tachometer panelet kan være kjekt om GTT'n har turbotrykk/oljetrykkmåling. Ellers er det vel bare snakk om stabstag og slikt fra understellet... men hva med bremser? Er vel tromler på GTT også så det er vel liten vits? Vell, interriøret er da noe som jeg absolutt skal ha i ;) (bilde lånt av http://www.carmaniacs.net ) Gtt'n har trommler bak og skive forrand. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Hvis du skal ha det godkjent må du ha et papir fra Nissan Norge om at et slikt motorbytte er greit. Der vil det stå nøyaktig hva du må gjøre, hvilke deler som byttes og eventuellt andre forutsetninger Når jeg oppgraderte min Mitsubishi til GTi-16v fikk jeg beskjed om: Motor og girkasse hentes fra en tilsvarende bil med 4x4 med tilhørende ledningsnett i motorrom og kupe og tilhørende elektronikk (dvs alle kabler samler seg pent sammen og går inn i kupe'en samlet og rett i motorstyringsboksen) Ellers satte de som forutsetninger at bilen var rustfri, god teknisk stand og at byttet var fagmessig utført.. /Jafo Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.