hansa Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Samler alle mine nye golf problemer her jeg.. :P 1. Intervalstillingen på viskerne funker ikke... Vanlig prob. med vanlig løsning? 2. Har motortemp på ca 65-70grader når jeg ligger i 80-90km/t. Stiger opp til 80-85grader hvis den står på tomgang ei stund, men faller ned straks jeg begynner å kjøre igjenn. Skal da ikke være så kald!! Kjøle vifta går kun når den skal gå.. 3. Blinklyset slår seg ikke av automatisk når man svinger til høyre. Vanlig feil med vanlig løsning her også? :) Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 tempraturen på min ligger på 80-90 grader normalt, og stiger til 100 på tomgang over noen minutter...dette syns jeg er for mye! hvilken kjøleveske bruker du? rød,blå, grønn? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 akkurat dei samme problemene som min farfar sliter med på sin 93mod. passat, uten temperaturen....... hører og med i historien at dei (møller) ikkje fann utav det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 1. Intervalstillingen på viskerne funker ikke... Vanlig prob. med vanlig løsning? -Visker releet ditt. 2. Har motortemp på ca 65-70grader når jeg ligger i 80-90km/t. Stiger opp til 80-85grader hvis den står på tomgang ei stund, men faller ned straks jeg begynner å kjøre igjenn. Skal da ikke være så kald!! Kjøle vifta går kun når den skal gå.. a) Blir motoren varm kan det være tempgiveren. b) Blir motoren ikke varm er det termostaten din. 3. Blinklyset slår seg ikke av automatisk når man svinger til høyre. Vanlig feil med vanlig løsning her også? -Deffekt bryter. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arthur.saeter Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 man kan stille inn intervallen tiden sjølv, visst det er det du mener. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by Cowboy_Kenny man kan stille inn intervallen tiden sjølv, visst det er det du mener. Trokke det er slik på min nei.... Sjer ingenting når hendelen tas ned, men av og til går de en runde når jeg setter den i 0 posisjon igjen. (må ha stått på int. stilling endel sekunder.) Viskerne går heller ikke når man kjører spyler. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Enda et problem forresten!! :( Når jeg låser opp døra, låses alle dørene opp, men når jeg låser, låser ikke v.bakdør. Er en lyd inni der men... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xses Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by hansa Enda et problem forresten!! :( Når jeg låser opp døra, låses alle dørene opp, men når jeg låser, låser ikke v.bakdør. Er en lyd inni der men... Har nesten samme problem. Bare at jeg får ikke låst noen av dørerene.. kun den døra jeg stikker nøkkelen i. Har visst noe med noen følere og muligens en lekasjie i noe av pneumatikken. Jeg har alarm og da bruker visst ikke den de samme følerne så med alarmen får jeg låst hele bilen. Siter :drive2 '97 Fiat Punto 1,1 55s '96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V x'86 Peugot 309 1,6 x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05 x'96 Honda Civic 1,4is :dj: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Når det gjelder motortemperaturen er jeg 98% sikker på at det er termostaten, hadde samme problem på min Jetta II, den var da naturlig nok også veldig kald på vinteren. Når det gjelder intervalen, er det sansynlighvis releet ditt, men det kan selvfølgelig være bryteren som har dårlig kontakt også.. litt vanskelig å teste dette ettersom viskerene da bare skal gå hvert 5-10 sekund, men prøv å sett på interval, vri, trykk osv på bryteren og se om de starter da. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Intervaln funka ikke pga at releet såvidt sto i. Funker nå! :o) Lurer litt på det med tempen. Kobla til diagnoseutstyr idag, å det viste 80grader når tempnåla viste 60... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Da er det enten tempgiveren din eller selve instrumentet. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 visst du har hatt olje søl i kjøle væska i fra tidligere toppakning havari, ødelegger dette fettet giverene, og du må da ha nye, koster rundt 500,- for en ny giver til vifta, og 3-400 mener jeg til instrument temp måleren...... ellers kan andre ting være termostat, og vannpumpe.... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 dersom du ikke får opp tempen på målern til mere enn rundt 70 grader, og rundt 90 når den er på tomgang, da er termostaten din gåen...samme med min det der, ikke bra å kjøre for lenge med det , men jeg skifta og problemet var løst. men husk når du kjøper termostaten (216 kr) , så kjøp NY o-ring og skruer til termostathuset....og vær veldig veldig veldig forsiktig når du skrur ut desse skruene, ryker dem har du et problem..og det er umbrako skruer...så ikke vri dem i filler ....nøkken 5..og pass på å å ha goooodt tak ;) lykke til PS! har lagt ut tegninga av motoren og hva som må løses for å skifte termostaten Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastrope Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 noen som vet hvor termostaten sitter på vr6? tror min er gåen. får bare kaldluft!:( Siter 2001 Audi S3 X-1992 Golf VR6 X-1995 Golf VR6 X-1986 Golf GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastrope Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 ja.... søke er en fin bil ;) Siter 2001 Audi S3 X-1992 Golf VR6 X-1995 Golf VR6 X-1986 Golf GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.