Gå til innhold

Kadett er en sinsykt kul bil :D

Ranger emnet


wiktory

Anbefalte innlegg

Originally posted by joppa

 

hvorfor skulle det være det? det er en helt vanlig kadett med en helt vanlig Let i ;)

 

Jepp.

 

Det jeg mener.

 

Kan jo godt være en GT/E, men da ville det jo nesten være en skam og ikke ha den "orginal"

 

Bare fordi det er en Coupé, så er ikke det synonymt med at det er en GT/E

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by wiktory

Hva er forkskjellen på å kjøpe en Kadett C 1200 og 1600?

 

Er motorfestene annerledes på 1600?

 

Har en kamerat som sveiser, men har ikke noe apperat. Skal se om jeg ikke kjøper meg et på biltema. Sikkert greit nok for nybegynnere (han har sagt han skal lære meg å sveise).

 

Resten av delene hørtes ikke ut som noe hokus pokus. Men hvorfor må jeg ha Omega girkasse ?

 

forskjell på 1200 er bla;

 

frontboks m/innfesting til radiator

forstilling; andre spindler, bremser, stabstag, travers, bærearmer(?)

bakakslen er mindre og har mindre bremser

tunellen er mindre og anderledes, med untak av automat som har noe større

 

og motorfestene er anderledes på 1200 og 1600

 

1200 er en annen motor (ohv) enn 1600 som er en CIH.

(lik som 2.0/2.2/2.4)

 

Omega girkasse trenger du fordi den passer.

 

andre girkasser som passer på den motorn er:

 

4-trinns fra kadett c <1600, ascona a/b <1600, manta a/b <1600, men på alle disse må du ha clutch-hus i fra manta/rekord 1800

 

5-trinns i fra manta/rekord 1800

 

5-trinns i fra omega a 1.8/2.0

 

5-trinns i fra alle omega b1 med bensinmotor

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En omega girkasse kan ikke være noe problem å få tak i, kan ikke tenke meg at det koster noe serlig heller. Da er det bare å begynne å planlegge. Fikk motoren som er nevnt over i dag. Ringte X å bytta den mot en gammel PC :D Skal spørre han om omega girkasse, kan godt hende han har en liggende. Til Søndagen er Asconan på veien igjen å så da skal jeg begynne å rydde i garasjen. Skal bli kult å begynne på prosjekt, kommer nokk til å ta litt tid før jeg er igang men.

 

Får ta det som det faller seg :D

 

Vill fremdeles høre innspill fra folk som har gjordt lignende prosjekter med Kadett C, viss det er noe jeg må passe på før jeg starter, viss ikke så kan vi ta det under veis.

 

Skal prøve å legge ut bilder sån underveis, men tviler på at jeg har bilen i hus før det har godt noen måneder.

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt å ha en pc til overs liggans :D

 

Nå er det vel ikke lenge før kadett c jakten vår begynner Lars, men først skal vi ha lunsj, for jeg er skrubb sulten din syvsover :D

 

Link til den Kadett C GT/E jeg postet bilde av tidligere - Mye Info

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wiktory

Vill fremdeles høre innspill fra folk som har gjordt lignende prosjekter med Kadett C, viss det er noe jeg må passe på før jeg starter, viss ikke så kan vi ta det under veis.

 

Kan ta en titt på mitt prosjekt da..

prosjektet mitt

 

Gå inn under Chris sine biler.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by classic

Kan jo godt være en GT/E, men da ville det jo nesten være en skam og ikke ha den "orginal"

 

Da kan jeg fortelle deg at det er en original GT/E, solgt ny i finnmark i '78, overligger fra '77. Bilen er IKKE skjært i for å få plass til motor annet enn frontplata.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motoren er nå i hus. Det er en X20XEV fra en Omega, 2L, 16V, 136HK, 185nm sån den sto orgianlt i den andre bilen. Noen som har noen erfaringer med akkurat denne motorn. Er det noen store forskjeller på denne og C20XE som alle snakker om. Ser at C20XE har 150 hk og elektronikk som heter Motronic 2.8?!? Mens X20XEV har Simtec?!? Åssen er det foreksempel å bruke innsprut fra C20XE og Motronic 2.8 får å få 150 hk? Eller er det meg som tenker helt feil nå?

 

Får å være helt erlig aner jeg ikke forskjellen på Motronic 2.8 og Simtec, regner med at det er den elektroniske stryringen av Injection, har jeg rett?

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wiktory

Motoren er nå i hus. Det er en X20XEV fra en Omega, 2L, 16V, 136HK, 185nm sån den sto orgianlt i den andre bilen. Noen som har noen erfaringer med akkurat denne motorn. Er det noen store forskjeller på denne og C20XE som alle snakker om. Ser at C20XE har 150 hk og elektronikk som heter Motronic 2.8?!? Mens X20XEV har Simtec?!? Åssen er det foreksempel å bruke innsprut fra C20XE og Motronic 2.8 får å få 150 hk? Eller er det meg som tenker helt feil nå?

 

Får å være helt erlig aner jeg ikke forskjellen på Motronic 2.8 og Simtec, regner med at det er den elektroniske stryringen av Injection, har jeg rett?

 

Er vel topp og motorstyring som er de to største forskjellene på c20xe og x20xev

150hk toppen har bedre forma kanaler etter hva jeg har skjønt.

Insug og grenrør er også forskjellig.

(om det er grenrør på x20xev da)

 

Det jeg har hørt er at c20xe ikke klarte de nye reglene for avgaskrav,

så derfor tuna de den litt ned, og vips, x20xev er født

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår