Gå til innhold

Problem med min motor.......

Ranger emnet

Volvo_madness

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har et lite problem nå.....driver og monterer i turbomotor i min 240....en b21et.....har fått nesten alt til å fungere MEN når jeg starter bilen så går den på tomgang men når jeg tråkker på gassen så "puttrer" den å smeller......hva kan være gærnt???har sjekka nesten alt men finner ikke noe feil....noen tror det kan være en regulator som sitter under insuget og den skal jeg bytte...men hva kan det da være hvis det ikke funker???:rolleyes:

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_madness

jepp har sjekka tenninga og alt...den går helt fint på tomgang....men når jeg gasser så er det akkurat som den får for mye bensin....

ja ha?? sjekka benisn pumpe å trykket i innspøytninga da? er vell innsprøtning da den er en b21et?:)

nissan s13 vet vell hvor stort trykket ska være på bensina tror jeg, han har peil:)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...jo innsprøytning ja....men noen trur det kan være en regulator som sitter på motorn som kan være ødelagt....snakka med en på volvo...og han trodde det...så han jeg kjøpte motorn av trodde også det så han har sendt en ny i posten....jeg håper bare det er den....vil jo ha igang bilen....vil på streetmeet på gardermoen på fredag jo!! =)

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_madness

ok...jo innsprøytning ja....men noen trur det kan være en regulator som sitter på motorn som kan være ødelagt....snakka med en på volvo...og han trodde det...så han jeg kjøpte motorn av trodde også det så han har sendt en ny i posten....jeg håper bare det er den....vil jo ha igang bilen....vil på streetmeet på gardermoen på fredag jo!! =)

ok, ja da er d sikkert trykk regulatoren til innsprøytningen da:) siden den får for my/lite bensin.. lukke til:) seff får du GO FØRTIN til å gå:D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akuratt samma problem på min b21et. Den gjorde jeg allt med bytta allt på den og ikke noe hjalp. Til slutt stillte jeg tenninga på den med stroboskop lampe og solgte den. Kjøperen sa at den begynnte å fungere på veien hjem. Så det hjalp visst trur jeg.??? Hvis ikke så skal det være 3,5 til 4,1 bar dysetrykk på B21ET motorene.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok....det som var bra var att han jeg kjøpte motorn av jobber på volvo så han skulle sende meg en regulator gratis =) så jeg får den idag og håper på att alt skal fungere =) For denne motorn er ikke kjørt noe etter overhaling!så jeg har vanskelig å tru at det skal være alt for mye feil med den!

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider