Ottesen Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hey... nå skal jeg si det er kaldt på kvelden ved jordene.... Jeg kommer akkurat inn fra Halden der Bjørn (Ta/455) har hjulpet meg litt med bilen (takk);) MEN hehe...på veien hjem gasser jeg på litt og det velver ut røyk bak meg... så nå er det å få bilen hjem i garasjen etterpå og skru igjen.... Det var kun vann som kom ut av potta så da er det vel toppakningen ? Hvor mye koster det å kjøpe bedre toppakninger ? jeg trenger tydeligvis det !.......PS: før noen sier noe så vil jeg legge til at jeg faktisk ikke hadde noe spes høyt turtall (5500rpm) Og skal pakningene ryke så fockings lett ? Mvh Ottesen:rolleyes: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Ikke så sant du ikke har en skakk topp eller noe...evt ujavnt tildratt topp. Eller billigst øko-pakningene....det gjelder for de fleste motorer...Cheap= bad. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hei, det var som faen. Kjøp cobber pakninger, det skal jeg. Har ikke helt funnet ut hvor jeg kan få tak idet. Men har vært det før på min motor. Bilen din går jo som svarte fan, så antar at det med de 289 toppene er litt over 11:1 i komp. Sikker på at du ikke fikk tenningsbank? Ville i tilegg sjekket at motoroen får nok bensin på 5000-6000 omdreininger, viss ikke vill du få teningsbank på så høyt turtall å sansyneligvis blåse pakningen rett av (har det problemet selv å beveger meg derfor ikke over 4500rpm). Har i allefall selv konkludert med at jeg skla slutte med å mobbe Cosworther for å blåse toppakninger, er like flink til det selv. :( Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 hvor mye koster en ny toppakning egentlig? Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Send toppene til planing og kjøp MLS (Multi Layer Steel) pakninger. Disse skal være drit bra og du kan bruke de om igjen! De koster selvfølgelig mer men er vel verdt det hvis du har problemer med at pakninger blåser ut i kjøle kanaler hele tida. SCE self-sealing kobber pakning finner du her Cometic har en bra MLS pakning til ford: cometic web side OBS! husk å klikk deg inn på ford(litt opp på venstre side på hjemme siden) på cometic siden da:) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 vanlige toppakninger koster litt over 100kr. Er arbeidet som er irriterende ikke prisen på pakningene. En bra toppakning vill sikkert hjelpe, men sjekk at motoren får nok bensin (rustne bensinrør, tettfilter i tnaken eller lignende). Mager blanding er døden for "race" maskiner. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by T/A 455 vanlige toppakninger koster litt over 100kr. Er arbeidet som er irriterende ikke prisen på pakningene. En bra toppakning vill sikkert hjelpe, men sjekk at motoren får nok bensin (rustne bensinrør, tettfilter i tnaken eller lignende). Mager blanding er døden for "race" maskiner. Det værste med jobben er å løfte de hel**** støpejerns toppene...;) veier sikkert 20 kg stykke..... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by Ottesen Det værste med jobben er å løfte de hel**** støpejerns toppene...;) veier sikkert 20 kg stykke..... Se på det som trim! LOL Kjedelig og irriterende greier da. Har selv kjørt med urørt motor noen år nå. 5-6 eller noe. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by Ratata Se på det som trim! LOL Kjedelig og irriterende greier da. Har selv kjørt med urørt motor noen år nå. 5-6 eller noe. hehe....syntes nesten det er moro å skru nå.... tar lissom under 2 timer å dele hele motoren...:) Tenkte jeg skulle spandere nye bolter til toppen nå.... de begynner å bli slitt.... kanskje ny radiator også, så motoren får litt bedre kjøling.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Ottesen hehe....syntes nesten det er moro å skru nå.... tar lissom under 2 timer å dele hele motoren...:) He he he, si det til en av turboguttene som skrur litt. De pleier å bli litt letter irriterte da :D Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Bare får å holde litt liv i forumet våres så kan jeg jo legge ut noen bilder av hva jeg har kjøpt idag osv.....:D Der burner jeg som bare f****......neida.....gåen toppakning gett ;) Slik bilen står igjen.....:rolleyes: Og de nye delene jeg kjøpte.... Hvor interissangt dette var vet jeg ikke,men nå er det vel snart på tide å bygge opp igjen... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Men før du skrur sammen til nok et toppakningshavari (Hehe), skulle ikke du vurdert å fått topplokk og blokk sjekket for skjevhet med rettholt av noen som har/kan? Og vurdert noen bedre toppakninger? (Aner ikke hva slags pakninger du har kjøpt nå) Bare en tanke (ok, noen da...) Christian Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Chevy350 Men før du skrur sammen til nok et toppakningshavari (Hehe), skulle ikke du vurdert å fått topplokk og blokk sjekket for skjevhet med rettholt av noen som har/kan? Og vurdert noen bedre toppakninger? (Aner ikke hva slags pakninger du har kjøpt nå) Bare en tanke (ok, noen da...) Christian Problemet at pakningene går i stykker er kun min feil... jeg har skjekket for skjevheter....;) Nå har jeg fått på toppene og innsuget igjen..... skal være MEGET nøye med stramming osv.... har vasket litt oppi motorummet også.... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Husk på å kjøre inn pakningene før du juler dritten av maskina. Jobb deg pent opp i arbeidstemperatur og hold deg rundt 3000rpm maks rundt 10mil og la maskina putre littebitt på tomgang før du stopper den. Ryker den fortsatt etter dette så ville jeg fått en ekspert på å sjekke etter skjevheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 husk å etterstram. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg