240 V8 POWER Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 har akkurat satt inn en b21et i 240n min.. syns den blir no sinnsykt varm. ryker av turboen og knepper i motoren lenge etter at jeg stopper den. trenger ikke kjøre mer enn 1-2-3 minutter før den er glo heit. temp-måleren står der den skal og går ikke opp på rødt felt.. men jeg stoler ikke på den når det blir så varmt så det oser varme og knepper i motorn....!! er dette normalt? har bytta termostat og vannpumpe også.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 problemer med vifta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Bytt giver og sjekk vifte også. Har du el-vifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 LUFT I RADIATOR????? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 ikke el-vifte nei... motoren er orginal så skulle vel ikke være nødvendig med det! tror jeg har funnet feilen nå forresten... kanskje! den "kåpa" som sitter rundt vifta har knekt litt her og der og har noen hull osv så vifta bare drar litt luft hit og dit og ikke gjennom radiatoren tror jeg.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Du taper nok litt på det ja, best å ha den der siden det er turbomotor. Men det må nevnes at jeg har kjørt uten kåpe på samtlige av mine volvoer uten noe som helst problem. Deriblant en 81' 240 turbo m/B21ET. Men motoren skal helst gå et minutt på tomgang før du stopper den etter varmkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 har du fått lufra systemt sikkelig når du hadde på forstveske da? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 ja systemet er fritt for luft.. bytta vann sånn ca 10 ganger, også hatt i en knust "oppvaskmaskintablett" en gang og tappa av. da kom det ut mye dritt, men syns fortsatt den blir for varm... toppen tåler ikke altfor mye vet jeg... litt over 100 grader så ser den jo ut som ei banan..! vannpumpa fungerer, termostaten fungerer, radiatoren er ok, systemet tett osv.. ingen lekkasjer mao. skjønner snart ingenting! mener fortsatt at den ikke skal bli så varm.. det bør vel være mulig å kunne ta på oljepåfyllingslokket etter 5 minutter på tomgang?? svir jo hånda av deg på det... som sagt.. vet ikke om den blir for varm kan godt hende det bare er jeg som er litt over-redd for den fine bilen min ;) http://www.degernes.tk (bilder av den for ca 1,5 mnd siden med 230a motor.. derfor sugerør potta :p ) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Hej sorry, litt sånn utenom her... QUOTE: 240 V8 POWER "bytta vann sånn ca 10 ganger, også hatt i en knust "oppvaskmaskintablett" en gang og tappa av. da kom det ut mye dritt " Funker dette bra? Skulle selv ha renset systemet på min bil. Alle slanger og sånn tåler det? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Du vet at Turbo-maskiner blir utvikler mye mer varme enn sugemotorer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by kimosabi Du vet at Turbo-maskiner blir utvikler mye mer varme enn sugemotorer? nei tuller du? målte temperaturen til 122 grader..! litt for varmt kan man si..! på vannet, ikke på turboen eller no sånt.. får vel plukke den ut igjen og gå over den litt trur jeg! :cool: Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 vannpumpa? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Tenninga ?..... nå kan jeg pent lite om volvo motorer, men er tenninga feil så blir motoren MEGET varm..... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Originally posted by Ottesen Tenninga ?..... nå kan jeg pent lite om volvo motorer, men er tenninga feil så blir motoren MEGET varm..... tenninga står på 12 grader. det er der den skal være. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 tett radioator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.