Gå til innhold

VW Beach Buggy

Ranger emnet


EvenS

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg Beach Buggy i løpet av høsten vinteren som skal være klar til våren og "fineværet" slår inn:D

Så jeg lurer på hva boltsirkel det er på de gamle boblene som de vanligvis er bygd på?

Jobber på dekkverksted så har tilgang til mye billige feite felger, og skal sikkkert skaffe meg et sett med banedekk. Hvilke dekkmerker er best på slike dekk? Får tak i Bridgestone, Firestone, Pirelli, Yokohama, Dunlop, Nokian, Goodyear og Michelin.

 

Også lurer jeg på hvor stor motor det bør være på en sånn bil, holder det med 70-80hk for at det skal sparke greit? Er jo bare snakk om 600-700kg

:cool:

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Skal kjøpe meg Beach Buggy i løpet av høsten vinteren som skal være klar til våren og "fineværet" slår inn:D

Så jeg lurer på hva boltsirkel det er på de gamle boblene som de vanligvis er bygd på?

Jobber på dekkverksted så har tilgang til mye billige feite felger, og skal sikkkert skaffe meg et sett med banedekk. Hvilke dekkmerker er best på slike dekk? Får tak i Bridgestone, Firestone, Pirelli, Yokohama, Dunlop, Nokian, Goodyear og Michelin.

 

Også lurer jeg på hvor stor motor det bør være på en sånn bil, holder det med 70-80hk for at det skal sparke greit? Er jo bare snakk om 600-700kg

:cool:

 

"alle" dekkverksted har sikkert tabeller for hvilke dekk forskjellige biler bruker. Du trenger bare å vite model og type. I tabellen får du vite størrelse på felger, innpress osv. Hvis ikke dere har kan du gå i en dekk butikk å høre om f.eks priser og da får du vite det du lurer på. Du trenger ikke å si at du ikke kommer til å kjøpe noe der. Du kan også sjekke denne linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldste boblene har 5-205, og de nyere (fra midt på 60-tallet ca) har de 4-130 boltsirkel. Buggy er tøfft, og 80 hk burde fungere greit det. Min har de orginale 44 hk (1500 cc), og den går jo den også... Men den er ikke mer en ca 500 kg tørrvekt mener jeg, skal veie den nøyaktig en dag!

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

 

"alle" dekkverksted har sikkert tabeller for hvilke dekk forskjellige biler bruker. Du trenger bare å vite model og type. I tabellen får du vite størrelse på felger, innpress osv. Hvis ikke dere har kan du gå i en dekk butikk å høre om f.eks priser og da får du vite det du lurer på. Du trenger ikke å si at du ikke kommer til å kjøpe noe der. Du kan også sjekke denne linken.

 

Har sjekket noen tabeller på jobben uten og finne noe. Dårlig med informasjon om eldre biler der.

 

Er det noen spesialsjapper her i landet som har tøffe felger som passer til boble? Mener og ha lest en den om temaet på forumet før, men det var mest fra USA

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår