Gå til innhold

jkalvik

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jkalvik

  • Bursdag 11/17/1966

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Turbo Century
  • Biltype (eks Audi)
    Buick
  • Årsmodell (eks 1995)
    1979
  • Yrke eller sivil status
    Sjef
  • Motor (eks 1.6)
    3.8
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lasermedia.no
  • Bosted
    Vestby

jkalvik's Achievements

  1. Ta en titt på Finn.no ligger muligens under min Daimler Double Six, stay cool. Min mobil er 94827917.
  2. Men jeg har et lovlig doplikatmuten bregrensninger i lommeboka. Fullt gyldig. Det finnes sikkert regler som totpederer denne ideen, men jeg er fønn abhengig av lappen Kan jeg ev. melde flyttingtil Sverige og kjøre på svensk førerkort. Som dere skjønner . dette er KRISE. Alle gode råd er hjertelig velkommen!
  3. Yess Trafikkskole i Mandal anbefales. Der får du sannsynligvis Sørlandets ærligste og dyktigste sjåførlærer, Håkon Manneråk. Han har skikkelige biler og du betaler ikke mer enn nødvendig.
  4. Hvordan blir det å kombinere "rattautomatspaken" med manuell Nissan-kasse? Må jeg da heller lage hull i tunnellen for "floor shift" ?
  5. 5,7 dieselen er kjent for å være litt - skal vi si - ikke helt det aller mest solide fra USA. Men jeg er helt enig i at det er føreren som bestemmer hvor lenge motoren skal holde. Jeg har ikke noe imot en olds-diesel, men jeg vet flere Olds-eiere som (etterhvert) byttet ut 5,7-litern med Chevy 6.2 diesel. De måtte bare skifte bunnpanne for å få den til å passe rett inn.
  6. Joda - skulle gjerne hatt en US diesel, en liten 4,1 liters diesel fra Cadillac Seville hadde vært veldig greit. GMs 6,2 og 6,5 er også mulig, men de som har slike motorer for salg vil gjerne ha veldig mye igjen for disse. Japsediesel, MB eller Volvo tenker jeg som en "grei og billig" løsning, også når saker skal vedlikeholdes etterhvert. Jeg har bare skiftet motor på en 69 Mustang tidligere - fra 302 til 302. Dèt var enkelt, men har dermed heller ikke høstet noen erfaringer med å slippe "fremmed" motor under panseret. Håper er å finne en motor som passer på automatkassa jeg har, det vil gjøre "alt" enklere for meg - ikke minst siden jeg vet at den er bra. Om jeg må sveise nye motorfester e.l. så er det bare moro.
  7. Så en Nissan-diesel, for eksempel TD27TI med 125 HK fra en Terrano kan være en grei løsning som passer på den girkassen jeg har? Eller må jeg bytte både motor og gir hvis jeg skulle velge en Nissan?
  8. Som å banne i kirka - men; Hvilke japsedieselmotorer (ev. andre) vil passe rett i en midsize Buick Century fra 1979. Den originale automatkassa fungerer perfekt. (3 trinns auto) Vurderer å bytte den originale V6 sekseren m/turbo med noe som er svært drivstofføkonomisk - og ha denne som bruksbil. Er det noen som kan dele sine erfaringer her?
  9. Prøver dem - ser ifølge nettsiden seriøse ut, håper de ikke priser seg helt ut - da...
  10. Det hørtes fornuftig ut. Like greit å gjøre det skikkelig med en gang. Takk for gode råd!
  11. Av erfaring: Benga kan fungere fint - men på en liter benga bør du ha i 2,5 dl. universaltynner og 2,5 dl. universalherder. Whitespirit er ikke å anbefale. Og bruker du ikke tynner, blir lakken for tykk til å kunne sprøytes på. Og bruker du ikke herder vil det ferdige resultatet likevel se pent ut - men kan skrapes av med en negl...
  12. Hmm - ser poenget. Oljetrykket blir jo det samme uavhengig av boost? Så - da må jeg demontere turboen for å skifte pakninger, eller er det like greit å gå for en bytteturbo? Vil gjerne ha det best mulig, men ikke nødvendigvis dyrest mulig løsning. I pakningssettet mitt fant jeg denne; http://www.suksess.com/pakning.htm Kan det stemme at det er en slik som har røket? Cirka to tommer i diameter.
  13. Har en Buick med original 3.8 liter turbo. Motoren går rent og pent, men når jeg gir kraftig på, gjerne i oppoverbakker, ryker det kraftig fra eksosen. Samtidig "forsvinner" det gjerne en liter olje. Kan problemet være at olje blåser rett gjennom turboen? Motoren er kjørt 140.000 miles siden 1979 og turboen har aldri vært skiftet eller overhalt. Det er ingen betydelige oljelekkasjer under bilen, derfor "håper" jeg det er turboen som skaper problemet. Kan jeg teste om det er dette som er problemet ved å skru ladetrykket manuelt ned på minimum ved å løsne actuatorarmen? Setter stor pris på gode råd, vil nødig bytte en god motor hvis problemet "bare" er turboen.
  14. Ønsker å kjøpe topp / ev. hel dieselmotor til Mazda E2200, 1991-modell. Toppen må selvfølgelig være helt toppers.
  15. HotShop i Trøgstad har/skaffer det meste til luftkjølt VW, du kan laste ned katalogen på http://www.hotshop.as
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår