Gå til innhold

Mazdaklubb i Norge

Ranger emnet


autowern

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Blir detta seriøst og eller?

 

Noe nytt som har skjedd siden sist??

 

Mazdafun, noe du/dere trenger hjelp til angående klubben?

(bare si fra)

 

Venter *spent* på oppdatering. . .

 

mvh A.M.T

 

Samme her... Venter spent! :) Kan godt hjelpe til hvis det skulle være noe...

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med som f.... jeg også! Det blir nok noe, men tror Frank Ove har hatt litt å gjøre i det siste, gutten har jo handlet så mye stæsj :)

Du vet at jeg kan hjelpe deg å bli kvitt litt vel...??? Et panser f.eks.....

Men hadde vært seriøst kult å fått dette til før sommeren, slik at vi kunne ordnet et lite treff og slikt.

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som venter... har savnet en mazdaklubb siden jeg ble mazdaeier... men fant ikke tråden før i dag når jeg sosa rundt på forumet...

 

lansering før motorfestivalen eller? streetmeet etterpå vettø... :P

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har tenkt endel på klubben mer eller mindre hele tiden. Det har vært en periode med mye jobb på egen halvdel, med mine og andres prosjekter. I tilegg har jobben min skiftet eier, og dette har igjen lagt press på meg ("som sjefen sa, vi skal være færre og gjøre mer").

 

Dette har gjort at jeg ser på klubb-planene med litt mindre entusiastiske øyne. Mazda er ett melk og brød merke i Norge. De aller fleste kjøper en Mazda for å komme seg fra A til B. Til og med de som kjører entusiastbiler alà MX-5, GTX, GT-R, etc. Klart det er gøy å kjøre, men er det virkelig ønske om en klubb i Norge som driver kun med Mazda? Er det bærekraftig? For meg, så virker det nesten som om vi ikke klarer å få Mazda-delen av bilforumet opp å fly skikkelig engang. Mange leser, men det er ikke så mange som poster. Ikke er det mange som legger ut info om bilene sine heller.

 

Andre momenter som gjør meg litt motløs for en Mazda klubb i Norge, er som følger:

 

1. Det er noen klubber allerede som jeg synes "sliter". Se på klassisk Mazda klubb, MX-5, etc.. Det bør være potensialet for en god del medlemmer, men allikevel uteblir det mange. Hvorfor?

 

2. En klubb for Mazda vil ha hvor mange medlemmer? Så langt teller jeg 18 stykker som er "aktive" i denne tråden. OK, det er nok noen som kommer til, men de fleste vil nok være passive medlemmer.

 

3. Vi er spredt utover et geografisk stort område. Hvis vi holder en samling/banekjøring ett sted, tror jeg vi får store problemer med å samle særlig flere enn 10-12 stykker. Trist, men sant.

 

4. Mazda er ikke stort i Norge.

 

Vi kunne startet i det små, med 20 medlemmer, og kanskje fått endel etter noen år, men med all jobben dette er, er det verdt det med så lite potensiale?

 

(-og til alle som tror at jeg skal i kjelleren med en taustump etter jobb-slapp av. :) Dette er mere ment som ett tupp i maurtua, for å se om det skjer noe, enn en falitt-erklæring)

 

Til WireD - Fikk jeg med meg alt?

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hapyhappy

Mange leser, men det er ikke så mange som poster. Ikke er det mange som legger ut info om bilene sine heller.

 

Skyldig :o

 

Skal se om jeg får gjort noe med det litt seinere (men nå har jeg lyst til å ut å kjøre Mazda) :titties:

 

I mellom tiden kan de som ikke har vært der enda kikke innom sia mi (mye dårlig ænjlish enda, men tanken er å legge til en norsk versjon) :eek:

 

 

Ps ser gjerne at det blir en klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen å da... du har jo nesten rett på alle punkter tror jeg...

 

Skulle gjerne vært med på å fikse en klubb selv, men har nok med å klare skolen og jobben for tiden...

 

Men klubb vil jeg seff ha...

 

Men det er jo alltids en mulighet å bare utnytte forumet her å se om det går ann å få litt mere engasjemang her... har selv først nå etter jul begynt å skrive poster, men pleier å lese meg frem til det meste først...

 

Skal se om jeg får fiksa litt info av bilen min også, og se om jeg får tatt noen bilder... (selv om bilen skal lakkes til sommern forhåpentligvis da den har den dårligste lakken ever...)

 

MVH Morten

- 1992 Mazda Rx-7 Type-R RHD med skilter

- 1974 Mazda 818 DeLuxe

 

x 1990 Mazda 323 GTX m/ 2.5" eksos, KN filter *Solgt* :(

x 1984 Opel Corsa 1.3S Luxus *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

ja, jeg tror det er mesteparten vi diskuterte på fonen ja.

det er jo detta med å få denne evt. mazdaklubben til å gå break even på evt. banetreff o.l, og da nytter det ikke med at det kommer 8-10-12 stk.

bare se på for eks. VW-audi klubben, toyota sports car club, bmw-klubben...... de stiller jo med vel rundt 50-100 biler? har en kompis som har en celica GT4, og ikke på toyota sports car club ere masse aktivitet hele tiden.

de har stickers, jakker, trøyer, stort oppmøte både på vestlandet og østlandet.

 

og det bringer oss til et annet problem, nemlig avstand.

vet ikke om det noen gang har blitt satt opp en oversikt over hvor i landet folk bor hen.

er jo lite vits i treff om det bor 2 på sørlandet, 5 på østlandet, 3 på vestlandet o.l.... folk som må kjøre 50 mil hver gang for å treffes.

jeg bor selv på vestlandet, og har såpass plass i økonomien at en ferd over vidda i ny og ne er ikke å forrakte.

 

så, sånn som jeg ser det, er det tingene frank ove ramset opp, samt dette med hvor mange som kommer til å bli aktive medlemmer, og kommer til å poste jevnlig, som er hungrige på teknisk/styling/interiør/diverse/preike piss/møtes/samlinger/stands på biltreff osv...

hvor bor folk?

hvor stor mulighet er det for å klare å få en seriøs, fungerende mazdaklubb i norge på beina, og holde den der?

hvor mange er villig til å legge litt sjel i å gjøre mazda om fra melk og brødbilen, til en seriøs utfordrer på sports/performancebilfronten? gjøre dem til blikkfang? gjøre at folk vil kjøre rundt i mazda? bygge merket mazda?

skaffe fordeler for mazdaeiere rundt om i det vidstrakte land?

 

bare noen tanker til som kom her....

jeg vil iallefall være villig til å dra min del av lasset på vestlandet, og seff. i en evt. mazdaklubb norge.

 

ber om at folk kommer med tanker rundt dette her.... :)

 

mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på mange måter enig med Mazdafun, tror interessen for Mazda som en sportsbil i Norge ikke er allverden. Men man vet jo ingen ting før man har prøvd, finnes nok en god del flere Mazda elskere enn de som er inn på forumet her vil eg tro.

 

Men problemet er vel ikke bare antallet medlemmer, men også spredning i landet som Mazdafun på pekere. Holder selv til på Veslandet (Bergen), og de flest treffen vil vel bli på andre siden av fjellet vist det blir noe. Turer dit koster både tid og penger.

 

Personlig tror eg det er liv laga for en Mazdaklubb, men den blir nok ikke den største i Norge. Men går jo an å begynne i det små, å ser hvordan interessen utvikler seg?

 

Dette er en del tanker eg har gjort meg... Eg kan stille meg behjelpelig med å bidra med en del fra denne siden av fjellet...

 

Mvh

Stian

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår