Gå til innhold

Problem: Vindu går skeivt

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et kanskje kjent problem, for jeg mekka meg 90dører og har satt inn vindusheis, vindu, speil og detta her selv.

 

Men når jeg skal ha opp vindu, så drar det skeivt og dermed passer det ikke i toppen. Men bender jeg litt på det da, så passer går det opp i sporet sitt.

 

Hvilke justeringsmuligheter er det?'

 

På forhånd takk.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vera at du ikkje har trykkt skikkeleg på vinduspakningana slik at dei ligger i spora sine. hadde samme problem med at dei siste 10-15 cm så blei vinduet tungt å få opp, med litt help av silikonspray og ett stk skrujern så gjekk det fint. kan også vera at den metallskinna vinduet står i er litt skeiv.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe, jeg har et ekstra sett med sånne skinner.. ellers kan jeg jo prøve uten den ytterste pakninga.

 

Den andre døra funker det fint i, der trengs bare litt smøring tror jeg. For den er bare trang å få opp.

 

Men jeg har et problem til :D :D :D :D :D

 

Jeg mekka elektrisk åpning av bakluka og den funker helt fint når jeg med fingern "lukker" bakluka og bruker den fine knappen til å "åpne" den igjen. MEN, tror du jeg for lukt igjen bakluka ordentlig da??? Nei, jeg gjøkke det. Av en eller annen grunn som jeg ikke skjønner en dritt av, så vil ikke den lukke seg nok til at den låser seg. HVA HAR SKJEDD?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut hattehylla og satt meg i bagasjen for å prøve derfra og det er ganske umulig å se hva den stopper på.

 

Men tror det er inne i låsemekkanismen, men ingen av de delene er rørt igrunn. Men alt fungerer så sant jeg ikke skal lukke bakluka :D

 

Men skal sjekke etter de gummiknottene når jeg kommer hjem fra jobb.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan justere låsen med dei to skruana som den er festa i. løsne litt på dei og du kan justere opp eller ned.

trur du kan også justere den som er fast i bilen også

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knotten som står i karosseriet kan stilles på, men det vakke det som var problemet.

 

Den var bare for stram av en merkelig grunn, så løsna litt og det funka. Men da dukket opp et annet problem, utløseren funka kun hvis jeg "lukte" døra når den sto oppe. Trykket blei for stort så den klarte det ikke. Men det er to gummiklosser som holder luka fra karosseriet, jeg bare slipet dem bittelitt ned og nå funker det :D

 

Når det gjaldt vindu, så løsnet jeg en skrue på den skinna som er lengst fram i døra og da gikk den fint, så skrudde jeg den fast der.

 

Takk for hjelpe. Kommer snart flere spm sikkert :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår