Gå til innhold

ps2 eller xbox??

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

Xbox eller Ps2?

 

Hmm, vel.. Nå har jeg alltid vært litt fan av PS2, synes det er mye kulere.. Det er det som gjelder egentlig, at du synes konsolen er kul å spille med/på, spillegleden du har av den maskinen. Her synes jeg Playstation er unik, vet ikke hvorfor, det er bare sånn.

 

Xbox'n har jo dobbelt så rå hardware som PS2, men uansett er det ikke så VELDIG mye bedre grafikk.

 

Ellers er det mye mye mye mere spill som kommer til PS2, og Playstation har vært med i gamet lenge, det er playstation folket kjøper, annet enn barnefamilier som sverger til Nintendo.

 

Hadde jeg skulla valgt hadde jeg kjøpt en PS2 med harddisk pakke og fått linux på den :)

 

Nå spiller jeg mest på data selv, og blir egentlig ganske fort lei av spilling, men har faktisk en PSX med Gran Turismo 2 på, fett nok, men dårlig grafikk. UANSETT, grafikken får bare være dårlig, spillet er tøft.. Det er artig.. Det som er poenget.. Ikke å sitte å se på britney spears danse med syyykt rå grafikk liksom, uten at det er noe arti.. (noen vil jo synes det er svært underholdene å se henne i tanga truser etc, jeg er sikkert en av dem, men dere forstår poenget mitt, gjør dere ikke?) :D :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod foran valget for ei lita stønn sida jeg og. Valget falt på PS2, KUN fordi jeg får Gran Turismo 3 der.

 

Meg i et nøtteskall :D

 

Nå sitter jeg uansett og glefser GT2 på PSOne imens...PS2 kjøpes inn i Januar. Lykke til med valget :)

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Xbox tidligere (hadde den i ca. 7-8mnd) med 6 spill (bl.a. Halo, Project Gotham Racing, Rallisport Challenge, Jet Set Radio Future, Dead Or Alive 3 og Sega GT2002).. solgte den for en liten stund siden og kjøpte meg PS2... hvorfor? fordi Xbox'en begynte og støve ned - spilla på Xbox'en er kjedelig - en blir fort lei av dem, samt at ingen av de planlagte spilla interesserte meg no spesielt.. På PS2 derimot er det bøttevis av kongebra spill (bl.a. GT3 !!! !!! og snart GT4 !!! !!! !!! :D :D :D altså Gran Turismo bilspill serien) - bilfriik som jeg er, elsker jeg bilspill - og GT3 er jo kongen på haugen uten tvil (Sega GT2002 er en DÅRLIG misslykket kopi av GT3).

 

Greit nok, Xbox har litt bedre grafikk (men det spørs dog på spillene.. bl.a. Need for Speed Hot Pursuit 2 er MYE bedre på PS2 enn på både Xbox/GameCube og PC), og den har harddisk (som jeg ikke trenger), og nettverkskort (som jeg ikke trenger), og en alt-for-stor håndkontroll (som er ekkel og bruke i forhold til PS2 kontrollen) + et utrolig stygt utseende på boxen. PS2 derimot har som sagt bøttevis av med bra spill:

 

GT3, GTA3, GTA: Vice City, Tony Hawks Pro Skater 4 (snart), Metal Gear Solid 2, NFS Hot Pursuit 2, Time Splitters 2, SSX Tricky, GT4 (snart), Onimusha 1 og 2 (kongespill), Devil May Cry, WRC, WRC II Extreme (snart), ++++ massevis..

 

Dessuten er det flere spill i utvikling for PS2 enn det er for Xbox og Gamecube. PS2 spill får somregel mer prioritering under utviklingen av spillet også, nettopp pga. at det er flere titalls millioner flere PS2 kunder enn det er Xbox/Gamecube kunder tilsammen. I tillegg, så selger PS2 minst dobbelt så godt som både Xbox og Gamecube sammenlagt verden rundt for tiden, og det har vel sinn grunn det også!

 

PS2 = mest morro og underholdning for pengene! definitivt!

 

PS2 ser også definitivt mye bedre ut vedsiden av TV'en enn den svære klumpete og stygge Xbox'en med giftgrønne merker og über-plastikk-look :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

hva syntes dere er best av ps2 og xbox med tanke på grafikk og spillutvalg osv. lurer på å kjøpe meg en av dem men er ikke sikker på hvem

 

Jeg får meg Xbox nå i uka, og grunnen til at jeg kjøper Xbox er at det er uendelig mye enklere å få tak i spill til. Jeg har kjøpt en brukt og modifisert Xbox med 80 giga disk for 3000, da får jeg med 40 spill på harddisken.

 

Spill til Xbox laster en bare ned fra nettet, såvidt jeg vet er det på langt nær så enkelt til PS2. Jeg vet ikke om der ligger spill ute til PS2, og uansett er en vell der avhengig av en DVD brenner noe langt ifra alle har.

 

Xbox skal vell ha bedre grafikk enn PS2, men spillene har jeg også hørt avogtil er bedre på PS2. NFS HP2 f.eks. mener jeg å ha lest er mye bedre på PS2 enn på både PC og Xbox (selv om grafikk på PC og Xbox er bedre). Grunnen er vistnok at det forskjellige firma som har laget PS2 versjonen og Xbox/PC versjonen.

 

Tilbehør er foreløpig mangelvare til Xbox. Mens de fleste ratt til PC kan brukes på PS2, er dette desverre ikke tilfelle på Xbox. Har leitet litt og kun funnet 3-4 forskjellige typer ratt til Xbox, og ingen av dem virker spesielt bra... men dette ordner seg sikkert iløpet av kort tid.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Spill til Xbox laster en bare ned fra nettet, såvidt jeg vet er det på langt nær så enkelt til PS2. Jeg vet ikke om der ligger spill ute til PS2, og uansett er en vell der avhengig av en DVD brenner noe langt ifra alle har.

 

dersom en vil "laste ned" PS2 spill så har dette pågått siden PS2 kom.. en kamerat av meg hadde ca. 100 PS2 spill brent før PS2 ble lansert i Norge :) - en trenger somregel ikke DVD brenner heller.. 99% av spillene blir utgitt som CD-rips (fullt fungerende, uten mangler, evt. recompressa filmklipp osv, samme som piratene gjør på Xbox for og få til cd-rips)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke noen Bill Gates Micro$oft box inn i mitt hus!

 

Lenge leve OS2, Cisco Rutere og PS2 !!!!

 

Nei, litt seriöst: Etter 103 bevis paa at Micro$oft ikke kan skrive feilfri software, og at de egentlig bare er ute etter aa pröve aa kapre nye kunder, har jeg funnet ut: Det finnes "bedre" aöternativer.....

 

Regner med at Xbox blir/har muligheter for aa oppgraderes, og da blir jeg sittende med samme fölelsen som om jeg akkurat har kjöpt en ny pc:

- "Du trenger en 4 Ghz pention 8, og en Gforce 12 for aa kunne spille dette ny kule spillet"

 

Nei takk; Heller en uavhengig box mad masse gode spill, som "varer" 4 aar uten oppgraderings kostnader (ute ServicePack Nr x... (og uten exstra penger i kassa til Bill)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

lol, enig med han over..........VELDIG LENGE LEVE PS2 :)

GT3 er FETT ass..........råner rundt i min Skyline GT-R v spec II nå med 1072hk, blir aldri lei av og skryte :D

 

 

Foresten så kjøpte broren min XBOX før jeg kjøpte PS2 så OM jeg noen gang vil spille Bill Gates Konstruksjon (som sikkert ikke kommer til og skje) så kan jeg bare spørre broren min......

Beware of mah LEET sig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Ps2, Microsoft roter som altid til det de driver med, spilla til x-bok er daffe og enormt lite gjennomtenk, de taper ca 2500 pr x-box de selger og de skal prøve å tjene inn de pengene igjen på spilla og oppgraderinger av x-boxen som du garantert kommer til å trenge etterhver, som alle vet så er Gates en liten hitler som prøver å ta over verden.

X-box prøvde å kjøpe opp Ps2 og Nintendo for å ta over markedet, men så mye "spenn" hadde ikke gates, han har også kjøpt opp flere spill produsenter for å sikre seg de beste tittlene, husker ikke summen han betalte for de største, men det var en enorm sum.

Program kisene i de selskapa slutta på dagen og kommer til å stare nytt firma under nytt navn, så hvis Microsoft "frister" med kjente produsenter, så er det antagelig bare navnet de kan friste med og dårlig game play.

Annet alternativ er å satse på Gamecube, det er innmari bra, nintendo har virkelig klart det denna gangen og de har også begynt med spill for de "voksne" så alle er ikke barnevennlige lenger.

Bruk heller no exstra på å oppgraere Pc'en din i stedet for å handle deg x-box, er så og si det samma bli hvis du kjører den på TV og skaffer deg hånd kontroll.

Eller Linux-hacke en x-box, det er det beste :P

 

Men er hver sin smak, men dette er i aff det jeg mener og oppfatter. :D

Moderator kan gjerne slette min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har prøvd en modda xbox vet ikke hva de går glipp av. Jeg har både ps1,ps2 og xbox selv. er sikkert sant at det kommer "kuulere" spill til ps2. MEN xboxen kan brukes til endel mer enn bare spilling, den spiller divx,svcd,dvd,xvid,mp3. og spill på den kopieres til hd fra pc eller det rippes rett på xboxen via software. og den 8gigs disken som sitter i orginalt er det jo bare å bytte ut fortest mulig, jeg bruker selv en maxtor 160gig som xboxen greier å utnytte 137 av. og jeg vil tro at det ikke går lenge før noen lager web browser, irc klient osv til xboxen. Så til de få kronene en xbox koster så får man en helt genial underholdningsmaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig ! Xbox er som en potet. Den kan brukes til alt mulig omtrent. Det fins nesten ikke begrensninger. Tro det eller ei, den kan faktisk brukes som mailserver for en ganske stor bedrift. Og kjøre Linux på den er ikkeno problem!

 

Til dere som har xbox, last ned Sega Soccer Slam. Det er konge :D

Spiller med SubZero(kuldegrader). Stjernespilleren min heter Half Pint(halvliter`n) :D Engelsk "Punker" som er oppvokst blant "hooligans" og ble permanent utvist fra skolen når han var 14 år...hehe

 

Enig at spilla til PS2 er bedre akkurat nå, men de kommer til å få stor konkurranse fra microsoft utover. Det merkes på de nye xbox spillene at programmererne har begynt å lære seg spill formatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spille halo med 8 player (2stk. xbox linka på 2 stk projektorer er bare sinnsykt fett da....

 

men så er nå det snart det eneste som er fett med xbox å....

 

Resten er egentlig ganske kjedelig, de har liksom ingen titler å slå i bordet med.... alt sett under ett så er nok ps2 hakket vassere..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colin McRae 3 er ute på Xbox nå :)

 

Hva er egentlig problemet ? Xbox koster 1690,- og PS2 1890,- Kjøp begge, chip dem og last ned spill fra nettet i tusen tall. Dyrere er det ikke faktisk.... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår