Gå til innhold

Fjusking på GT-R

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren.

 

Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget.

 

Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg.

 

mvh

 

Ok! Da får eg hjem å lete..... Hmmmm.....

 

Detter er ikke bensinfilteret som sitter motorrommet, men ett annet filter?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Darkstar

 

Ok! Da får eg hjem å lete..... Hmmmm.....

 

Detter er ikke bensinfilteret som sitter motorrommet, men ett annet filter?

 

Hei.

 

Kullfilter - Sort PLAST

 

Bensinfilter - Sort STÅL

 

Get it ?:D

 

Bensinfilteret sitter megatrangt til i forhold til kullfilteret. Og før noen spør; Jeg vet ikke hvorfor de ikke byttet plass på dem, da det ene filteret som er lett å komme til er "evigvarende", mens det som sitter trangt som F*** skal byttes hver 40 K km.

 

Ut på jakt !

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

Kullfilter - Sort PLAST

 

Bensinfilter - Sort STÅL

 

Get it ?:D

 

Bensinfilteret sitter megatrangt til i forhold til kullfilteret. Og før noen spør; Jeg vet ikke hvorfor de ikke byttet plass på dem, da det ene filteret som er lett å komme til er "evigvarende", mens det som sitter trangt som F*** skal byttes hver 40 K km.

 

Ut på jakt !

 

mvh

 

Nu har det seg jo slik også at bensintankene på mazda ikke er verdens beste mot rust så det kan jo komme en go del dritt fra tanken..

 

skiftet mitt filter hvær 10k km for å være sikker men så var tanken min dårlig også da..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lønne seg og ta en titt i tanken.

Jeg byttet luftmengdemåler, filter, sjekket slanger, etc. etc. Trodde kanskje det var pumpa som var dårlig, så jeg bestemte meg for å bytte den også. Det var først da jeg fant problemet, 50-50 med grums og bensin.

 

Byttet tanken og vips, en helt annen bil.

Mazda 323 GTX

-

x Ford Scorpio 2.8i 4x4 Giha (SOLGT)

x Ford Scorpio 2.0 (SOLGT)

x Mazda 929 HB (SPIKER)

x Ford Sierra 2.0 (STJÅLET)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren.

 

Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget.

 

Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg.

 

mvh

 

 

Var akkurat det jeg mente :D

 

En annen enkel løsning er vel å borre et lite hull i bensinlokket, men det beste er å koble bort boksen.

Kanskje prøve å flytte bensinfilteret....hmmmmm, nei, gidder ikke...:)

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

På min bil var det den boksen som kalles for charcole cannister i workshop manualen som var feil, tok av bensinlokket, å vips var problemet borte..... Så over helgen skal den BORT :mad:

 

Var nok denne som var feil på bilen min og. Ble helt fin når jeg tok av bensinlokket. Deilig å endelig finne ut av det. Da er det altså å bare bytte ut den boksen? (Men sitter den ikke på torpedoveggen på høyre side?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mpower

 

Var nok denne som var feil på bilen min og. Ble helt fin når jeg tok av bensinlokket. Deilig å endelig finne ut av det. Da er det altså å bare bytte ut den boksen? (Men sitter den ikke på torpedoveggen på høyre side?)

 

Hei.

 

Den sitter på Høyre side. Jeg hadde feil..... rett i skammekroken i hele helga...

 

mvh

 

:D

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Hei.

 

Dette er ett kullfilter som sitter i motorrommet, og som filtrerer bensindamp fra tanken. Når motoren går med liten belastning, slipper en liten elektrisk ventil som sitter på torpedoveggen, dampen fra kullfilteret inn i innsuget. Det er bygd slik, for at bensindampen ikke skal slippes rett ut i friluft, men forbrennes i motoren.

 

Er du miljøbevisst, skifter du filteret. Er du ikke det, så kjører du uten, og blinder slangen til innsuget.

 

Filteret er en sort plastboks som er rund. Sitter på v. side i fartsretningen i motor-rommet, på torpedovegg.

 

mvh

 

Hva er prisen på dette filteret?

 

Hvis ikke eg kjøper nytt, hvilken slange blinder eg og hvor?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår