Gå til innhold

Mellomaksling!! HASTER!

Ranger emnet


thjemaas

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man må bytte mellomaksling samtidig når man bytter fra en 4-trins kasse til en 4-trins med OD??

 

Skal bytte motor og kasse i løpet av denne og neste uke....

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du må bytte mellomaksling den er litt korter på OD kassa..

 

Skal muligen bytte selv også... skulle få en OD kasse for 500 på huggern "Tar den av selv":D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for hjelpen =)

jeg var veldig heldig og fikk kjøpt meg en fullt kjørbar delebil til min 242. Kjøpte en 240 fra Bergen for hele 2000,-. Bilen hadde da rullet 185600 km. Og under huven er det en 2.3 l med servo og OD-kasse.

Er kjempefornøyd jeg!!!

 

Og er det forresten noen som vet om OD-kassen passer på samme festene som en vanlig 4-trins kasse?

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters! Skal huske det. Noen flere som kan gi meg noen hint på

"Generaltabber" som man kan klare å prestere mens man bytter motor og kasse? hehe =)

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye man egentlig kan få gjort galt..

 

Kan være greit å bytte clutch, simmeringen rundt veiva og bunnpannepakning når du først har motoren ute av bilen.. Er mye lettere å gjøre dette nå enn da den sitter i. Så det kan være kjekt å bytte dette selv om det ikke er ødelagt.

 

Egentlig er alt bare bolt-on så lenge det ikke er injection i bildet.

 

Du har et par ledninger som skal til coil fra starteren.. Sett disse riktig.. ellers så får du samme problem som meg.. var bare gnist på plugga mens starteren gikk.

Skjønte ikke noe.. Jeg starta bilen, startet med en gang, slapp nøkkelen ned fra starter hakket, og den stoppa.. startet på nytt og stoppa igjen når jeg slapp nøkkelen..

 

Tok meg litt tid før jeg skjønte hva som var feil.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde garantert lurt akkurat like mye som deg hvis det hadde skjedd med meg. Det er forgasser begge to, så regnet med at det bare var å bytte om.

 

Takker for hjelpen!!!

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte bilen hos fortalte meg at den akkurat var byttet, men jeg sjekker den med egne øyne for sikkerhets skyld... Og hvis du/dere vet om noen som trenger noen deler, så er det bare å rope ut, har en hel 84-modell 240. Mangler bare motoren,siden jeg har enda en kasse liggende. det er en helt ordinær 4 -trins kasse. Noen småbulker i panser og bakskjerm, men ellers er alt helt og pent.

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk lageret på mellomakslingen! samt den gummidingsen som går utenpå lageret.

 

om det er noe ulyder i lageret, hadde jeg byttet det også! om lageret ditt ryker, hopper du bortover og det lager sinnsyke klakkelyder.

 

Jeg ville også sett over motorfestene dine, når du først holder på.

Om du kjøper nye, kjøp diesel fester (koster det samme). De ser identiske ut, men dieselfestene skal tåle mer (stivere).

 

ellers, kan du jo som alltid dra litt i stag og slikt, for å sjekke foringer. Mål gjerne diameter på stabstagene også, da det ble levert ulik tykkelse på forskjellige biler. tykkere = mindre krengning.

 

Om du har ventilerte skiver på bilen, vil jeg kjøpe caliperene for en billig penge av deg.

 

ps. om du monterer både 21mm stag + 19mm stag, vil dette tilsvare 25mm stag! mao. "racer krengning" stag, hehe.

2 x nye motorfesteforinger = 285kr hos volvohuggeren. (kjøpte senest i går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår