Gå til innhold

Peugot 405 t16

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

ca 700 totalt bygd, ca 400 gikk rett fra fabrikk til det franske politiet. Bilene er håndbygde.

Er vel 200 hk til vanlig men med en 45 sekunders overboost funksjon som gir deg 220hk.

Permanet 4wd, hydralisk bakstilling. Har ei fordelings kasse som kan begyne å krangle. Denne bør forsterkes ved tanke på trim. Ny kasse koster ca 18000+

 

Motoren er ei XU10 (og noen tall til) 2 liter blokk, samme topp som Mi16

 

Er vel bare vingen og felgene som er forskjell fra en Mi16 når det gjelder utseende på bilen.

 

Det var da ihvertfall litt info om bilen

-88 Peugeot 405 Mi16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut, det eneste som er problemet er at bilen er taket, derfor trengs ett nytt karroseri, det gikk hvis ikke ann å få den godkjent med mi16 karroseriet såfremt man ikke trimmet bilen ned til 160 hester fordi t16 karroseriet var visst forsterket i gulv osv. Bilen hadde gått 100000 når den taket og tror den var ganske strøken. Fikk veldig lyst på bilen, men lurer på hvordan fordelinga er med tanke på prosent av trekk på forhjul og bakhjul og er det diff sperrer?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den ingen steder, var en kar som skrev en lapp på ruten min og spurte om bilen var til salgs. Jeg kontaktet han for å si at den alltid er det for riktig pris. Jeg sa også at jeg var intressert i innbytte i noe dyrere. Det var da han nevnte denne peugot`en. Den hørtes intressant ut derfor henvende jeg meg her for å spørre om litt info ang t16, da jeg ikke har hørt så mye om den før.

 

Og vannligst ikke bruk store bokstaver, det virker som om du skriker til meg;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
ca 700 totalt bygd, ca 400 gikk rett fra fabrikk til det franske politiet. Bilene er håndbygde.

Er vel 200 hk til vanlig men med en 45 sekunders overboost funksjon som gir deg 220hk.

Permanet 4wd, hydralisk bakstilling. Har ei fordelings kasse som kan begyne å krangle. Denne bør forsterkes ved tanke på trim. Ny kasse koster ca 18000+

 

Motoren er ei XU10 (og noen tall til) 2 liter blokk, samme topp som Mi16

 

Er vel bare vingen og felgene som er forskjell fra en Mi16 når det gjelder utseende på bilen.

 

Det var da ihvertfall litt info om bilen

 

mye småfeil her ja!

det er laget 1024 eller 1048 av denne bilen! sant politiet i Frankrike brukte en del av disse!

dessuten er det mer enn 200 hk i disse! det er ca: 220hk=D (nesten 24/7) resten stemmer ganske bra^^

 

ps* deler er ikke vanskelig å skaffe til disse bilene! men kan være dyre=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville funne ut hvor mye jobb det er å få sveist de forsterkningene inn i gulvet til en 405 4x4, eller eventuelt bare få rettet opp den som er knust. Blir jo dyrt uansett!

 

Eller du kan sende meg en PM med nummere til han som har bilen vist han har en reèl pris og ikke er en drømmer som ser for seg at vraket er verdt millioner :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår