cREATURe Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Skal pusse ned einser'n nå, og jeg må pusse den helt ned til metallet mange steder pga dårlig grunnarbeid. Så fikk jeg høre at eksentelsliper var tingen. Noen som har noen erfaringer med dette? Lurte også på hvordan papir jeg skal bruke, noen sa at 80 var bra, mens andre sa at det ble det jævlig mye arbeid å få pussa vekk "ringene" i metallet etterpå. Men skal jo grunne over dette og så pusse ned den. Så jeg ser ikke helt problemet. Håper det er noen som kan gjøre meg klokere. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmeraGTI Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Bruk 80-120 du. Når du får på grunning og fyller så blir ringene borte. Er det gravrust noen plasser så er det fint å bruke "negerkusa" Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Trodde ikke det ble "ringer" når man brukte eksentersliper? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 lurer på sandblåse hele karosseriet mitt, er det lurt? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Har slipet ned 8-9 biler til plata.... da bruker jeg vinkelsliper og flat disk som er påmontert p36, men dete r da veldig viktig å la den skil lett over plata, i lange drag, uten å stoppe, å ikke bruke kanten... det er også viktig å bytte papir litt før man har lyst.... som oftest så ligger det ett lag med sprøtesparkel som har foråsaket helvete, så å slipe den helt gullende rein har ikke noe for seg.... sliper så over med rondell og p80, retter bulker og legger 2 kompnent syregrunning.... skal jeg sveie, så sliper man bare rein kanten der en skal felle inn den nye delen. som skrevet , så er det også mulig å sandblåse eller å kalkblåse, men da er det viktig å finne en som vet hva han gjør og vet hva han holder på med.... billig kan bli kjempedyrt for å si det sånn.... Å pute delene i stort bad er også en muligghet for de rike.... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by Bead-lock som skrevet , så er det også mulig å sandblåse eller å kalkblåse, men da er det viktig å finne en som vet hva han gjør og vet hva han holder på med.... Er det vanskli å sandblåse karosseriet?? farlig?:eek: Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 ja det er litt plundrete... Den som gjør det må vite litt om trykket, materialet han blåser med og hva han blåser på... har jobbet med ting som har blitt misshandlet, og det er en katastrofe når en eller annen suppejøk har blåst billi. på godeler til gamle biler....:mad: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.