Gå til innhold

Bot for varsling av laserkontroll

Ranger emnet


Peer

Anbefalte innlegg

Her, nå er mail sendt til redaktøren i TV2.

 

Hei. mitt navn er Robert Luketic

 

Du har sikkert fått med deg dette her i media i dag ?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234772

 

Dette synes jeg begynner å bli forbanna sjukt av den norske stat å i det heletatt tenke seg slike regler.

og gjør gjerne noe for å vise meg frem i media med protest!

Det jeg gjerne har lyst til å gjøre er å stelle meg i veikanten noen hundre meter før en laserkontroll med skilt i hånden "LASERKONTROLL FORUT! SENK FARTEN!!" og stå der i noen timer/så lenge kontrollen varer, bare av ren jævelskap.

Er det noen mulighet for å kunne fått med seg media/tv2 nyhetene på dette og eventuelt et lite intervju av bl.a hva andre billister synes?

 

Det er åpenbart at norge går inn for å skrape sammen så mye penger som mulig på den minste ting de kan komme over. Og dette begynner nokk mange å bli lei av, men ingen som gidder å gjøre noe med det!

 

Om det er mulig å igjennomføre noen slikt, kunne du vennligst ta kontakt med meg på mail?.

 

MVH Robert

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tape-R

jeg planlegger å ta med meg media ut et sted der det er kontroll. og ca 500m unna dem skal jeg stå med et STORT skilt, LASERKONTROLL!! SENK FARTEN!

 

så skal jeg faen meg se hva de vil gjøre!

 

Heter seg at kontroller "skal ha prevantiv effekt",så de kan ikke ta deg for en dritt...kontroller er offisielt der for å skremme deg til å kjøre saktere,så advarsler gjør det samme som kontrollen,roer ned farta.

Rart de flyr rundt å gjemmer seg i buskaset da,hvis meninga er å være synlige.. :rolleyes:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Her, nå er mail sendt til redaktøren i TV2.

 

Hei. mitt navn er Robert Luketic

 

Du har sikkert fått med deg dette her i media i dag ?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234772

 

Dette synes jeg begynner å bli forbanna sjukt av den norske stat å i det heletatt tenke seg slike regler.

og gjør gjerne noe for å vise meg frem i media med protest!

Det jeg gjerne har lyst til å gjøre er å stelle meg i veikanten noen hundre meter før en laserkontroll med skilt i hånden "LASERKONTROLL FORUT! SENK FARTEN!!" og stå der i noen timer/så lenge kontrollen varer, bare av ren jævelskap.

Er det noen mulighet for å kunne fått med seg media/tv2 nyhetene på dette og eventuelt et lite intervju av bl.a hva andre billister synes?

 

Det er åpenbart at norge går inn for å skrape sammen så mye penger som mulig på den minste ting de kan komme over. Og dette begynner nokk mange å bli lei av, men ingen som gidder å gjøre noe med det!

 

Om det er mulig å igjennomføre noen slikt, kunne du vennligst ta kontakt med meg på mail?.

 

MVH Robert

 

Haha..:D Street cred hvis du gjenomfører dette!

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Her, nå er mail sendt til redaktøren i TV2.

 

Hei. mitt navn er Robert Luketic

 

Du har sikkert fått med deg dette her i media i dag ?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234772

 

Dette synes jeg begynner å bli forbanna sjukt av den norske stat å i det heletatt tenke seg slike regler.

og gjør gjerne noe for å vise meg frem i media med protest!

Det jeg gjerne har lyst til å gjøre er å stelle meg i veikanten noen hundre meter før en laserkontroll med skilt i hånden "LASERKONTROLL FORUT! SENK FARTEN!!" og stå der i noen timer/så lenge kontrollen varer, bare av ren jævelskap.

Er det noen mulighet for å kunne fått med seg media/tv2 nyhetene på dette og eventuelt et lite intervju av bl.a hva andre billister synes?

 

Det er åpenbart at norge går inn for å skrape sammen så mye penger som mulig på den minste ting de kan komme over. Og dette begynner nokk mange å bli lei av, men ingen som gidder å gjøre noe med det!

 

Om det er mulig å igjennomføre noen slikt, kunne du vennligst ta kontakt med meg på mail?.

 

MVH Robert

:D :) ;) :peace: :usa: :cocain: fatality :cool: lol :dude: thumpsup ahahahhaha yodude kiddie

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peer

Hmm, det er veikommunisme? :)

Tenker du litt anderledes og vil hjelpe ditt medmenneske skal du bli straffet!

Men jeg synes fortsatt det er ganske dumt :(

 

Lager du vanligvis egne definisjoner på ord og uttrykk du ikke aner betydningen av?

Søk på ordet kommunisme her: http://www.ordbok.no. Si meg så om du er villig til å moderere påstanden din noe, for det er nemlig helt på sin plass.

 

Eller kan det være at dine tanker vedrørende kommunisme egentlig skriver seg fra russisk diktatur, hvis politikk som har utøvd urett mot menneskeheten er tuftet på enkelte kommunistiske idéer?

 

I så fall forstår jeg hva du mener, uten at jeg direkte kan si meg enig i din aggresjon mot politiet og deres aksjoner langs våre veier. Politiet aksjonerer for å sikre alle en trygg fremferd i trafikken, da er det ikke riktig av noen å varsle bilister som ikke holder seg innenfor retningslinjene. Det skal sies at jeg har selv syndet i så måte, men jeg ser nødvendigheten i denne lovgivningen og slutter mer enn gjerne å varsle mine medbilister om kontroll. Jeg får passe min fart og andre får passe sin. ;)

 

Det har i alle fall intet med kommunisme å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste vel egentlig at det ville komme kritikk av henvisningen min til kommunisme i dette tilfellet, og vet innerst inne at dette har lite med kommunisme å gjøre, men i ergelsens hete øyeblikk så var kommunisme det første jeg kunne finne på, ettersom at mange andre har henvist til Norges lover som et forsøk på kommunisme og kollektiv avstraffning.

 

Dessuten tror jeg de fleste driter i hva jeg henviser til, men jeg kan godt redigere det til urettferdig behandling hvis det behager dine fint språkelige øyne bedre ;)

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otto von : Hva faen gjør du på bilforumet.net? hvorfor er du ikke heller samlet på en dikt-samling der dere kan dele felles interesse? mer trangsynt skal man lete lenge etter.

 

og otto: hadde de vært så veldig interessert i og gjøre trafikken tryggere hadde de gjort veiene bedre med midt rabatter som gjør at ikke motgående trafikk kan kollidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette utvikler seg som så mange tråder før ja..det ender alltid med krangling på bilforumet.net virker det som :rolleyes:

 

Men uansett..politiet kan prøve å gi meg bot for å blinke med lyse, og jeg lover at jeg skal sette himmel og jord i bevegelse..

De skal få merke at de ikke kan puge denna karen for 1500,- sånn helt uten videre.

Jeg bøyer meg i støvet for alle typen fartskontroll og sånne ting..har jeg gjort noe ulovlig, så får jeg faktisk ta støyten..det er klart at de skal bevise at jeg har gjort noe galt da, noe de kan ved bruk av laser o.l..men de har faktisk ingen sjangse i havet til å bevise at jeg har blinka med lyse for å varsle noen andre om kontroll.

 

Bare som en pussig observasjon..hvorfor er det ulovlig å varsle medbilister med lyshorn, når det er en fyr som tjener 300 000,- i året på å varsle folk via sms?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Her, nå er mail sendt til redaktøren i TV2.

 

Hei. mitt navn er Robert Luketic

 

Du har sikkert fått med deg dette her i media i dag ?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=234772

 

Dette synes jeg begynner å bli forbanna sjukt av den norske stat å i det heletatt tenke seg slike regler.

og gjør gjerne noe for å vise meg frem i media med protest!

Det jeg gjerne har lyst til å gjøre er å stelle meg i veikanten noen hundre meter før en laserkontroll med skilt i hånden "LASERKONTROLL FORUT! SENK FARTEN!!" og stå der i noen timer/så lenge kontrollen varer, bare av ren jævelskap.

Er det noen mulighet for å kunne fått med seg media/tv2 nyhetene på dette og eventuelt et lite intervju av bl.a hva andre billister synes?

 

Det er åpenbart at norge går inn for å skrape sammen så mye penger som mulig på den minste ting de kan komme over. Og dette begynner nokk mange å bli lei av, men ingen som gidder å gjøre noe med det!

 

Om det er mulig å igjennomføre noen slikt, kunne du vennligst ta kontakt med meg på mail?.

 

MVH Robert

 

bra gjort. håper at du får det til. hvis du får bot for det så setter jeg av noen kr til det.

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrControl

Otto von : Hva faen gjør du på bilforumet.net? hvorfor er du ikke heller samlet på en dikt-samling der dere kan dele felles interesse? mer trangsynt skal man lete lenge etter.

 

Du er i sannhet trangsynt.

Jeg besøker bilforumet.net fordi jeg er bilinteressert, ikke opprørsk, heller ikke antiautoritær.

Hva gjør så du på bilforumet? Hvorfor er du ikke på forbanna.com, der du kan spre misnøye som det måtte behage deg, og hva med å tilsluttes Blitz?

 

Originally posted by MrControl

og otto: hadde de vært så veldig interessert i og gjøre trafikken tryggere hadde de gjort veiene bedre med midt rabatter som gjør at ikke motgående trafikk kan kollidere.

 

Samferdselminister og alles go'jente Torild Skogsholm er i full gang med saken.

Her er hun i full gang:

 

1061290818.jpg

 

Du snakker som om jeg er for laserkontroll og mot veiutbygging. Jeg for begge, faktisk. Jeg er for flerfelts motorvei med fysisk skille mellom kjøreretningene, jeg er dessuten for fri fart.

Derimot er jeg for laserkontroll og mot fri fart på all annen vei.

 

All vei kan imidlertid ikke fysisk skilles med midtrabatt, som gater i tettbygd strøk, der er eneste reelle virkemiddel mot livsfarlige førere av motorvogn kontroller i regi av politiet.

Dessverre for de som glemmer seg og bryter fartsgrensen med noen ynkelige km/t i et lite heldig øyeblikk (et sted må grensen tross alt gå), til pass for tullingene som kjører altfor fort, og heldig for myke trafikanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peer

jeg kan godt redigere det til urettferdig behandling hvis det behager dine fint språkelige øyne bedre ;)

 

Jo, takk skal du ha som viser viser slik hensyn, men jeg synes det du kaller urettferdig behandling i likhet med din språklige omgang med kommunisme er misbruk av ordenes rette betydning.

Urettferdig behandling er det krigsfanger gjerne får. Personer som kjører for fort og blir bøtelagt deretter får ikke urettferdig behandling. Det er heller ikke urettferdig at du kan bli bøtelagt om du varsler møtende bilister om kontroll. Det er bare rett og rimelig, da du er medskyldig i at råkjørere ikke blir tatt, råkjørere som senere kan ta livet av dine og mine kjære, om de ikke blir irettesatt og om mulig fratatt sertifikatet i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår