Gran Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Skal ha lett trimma 302 i granada`en min. Da lurer jeg på om girkassa (som sikkert blir C4) tåler dette? Regner med det er forandringer på kassen iløpet av åra. Hvilket år er "best"? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Veit ikke, men da C4 er en liten V8-kasse i utgangspunktet som sikkert har stått på 302 bør den tåle en lett trimma 302. Hvis du ikke får noe bedre svar og er i tvil så anbefaler jeg at du spør f. eks RATS. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Vill anta at Ford også brukte C4 på 289ciden. Gjorde dem det skulle man kunne anta at den minst tåler 270hk. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Kan bekrefte at c4 ble levert sammen med 289cid. Hadde den kombinasjonen i en 66 Mustang for noen år siden. I min 64 T-bird med 390 cid sitter det også en c4 (orginalmontert) Birden veier 2,2-2,3 ton, og motoren har orginalt 300 hp (brutto), så kassa får belastning nok den. Senere utgaver av T-bird fikk den nyere og sterkere c6 kassa. Jeg er ingen ekspert på tekniske ting, men tipper at kassa tåler normal bruk med en 300 hp 302cid. Men det er sikkert ikke for ingenting ar de som kjører drag ofte forsterker kassene sine. Kanskje det hadde vært lurt å ta en telefon til et av de firmaene som overhaler kasser, Pony Parts eller liknenede? Litt som å spørre Tine om melk er sundt, men jeg tror du vil få et ærlig svar! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Har en -65 Mustang fastback her med en 289 cid på rett i overkant av 300 hk. C4 automat, fungerer helt fint. Nå kjøres ikke denne bilen hardt heller da.. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Vel, jeg skal "ungdomskjøre" bilen.. Blir nok noe hard kjøring. Har blytøffel ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mach1 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Min bil som har en trimma 351W (ca 400 hk) og har en FMX automat, det er samme kassen som en C4, bare at FMX'en er i jern, og C4'en er i aluminium (Tror jeg dah). Skal nok gå bra med en trimma 302. Siter - 1969 Ford Mustang Fastback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 En C-4 kan greit tåle det du vil bruke den til. Med enkle modifiseringer kan den bli enda sterkere. Pass på å få tak i en som er til V8, da de ble levert i flere utgaver. For en bra beskrivelse av hva du bør gjøre med den, anbefaler jeg David Vizards bok: How to hotrod your 2.0-liter Ford - isbn 0-89586-365-0. Det er ikke vanskelig å bygge opp en slik C-4 selv. Lykke til med prosjektet Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
33Ford Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hi. Husk å montere en god oljekjøler, varmen knekker de fleste automatkasser. 600 HK og C4 :D Siter Dragracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.