Gå til innhold

Alfa vs. Grøft 0-1 :(

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Originally posted by KeW|ar

 

beklagelig å høre, men jeg forstår faen ikke åssen alle som krasjer/går av veien på dette forumet får det til?? har kjørt aktivt svin(stygg kjøring) i 8,5 år uten å treffe så mye som en fortaus kant..

 

Er det bare unge uerfarne dårlige billister her inne??

 

:rolleyes: :rolleyes:

 

:D :D

 

 

Hmm..

 

Ikke for å koble helt ut fra topic'en her.. men disse andre guttene kan isåfall drikke uten å ligge under terassebordet!!!

 

Muahahahahahahaaaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Assman

 

 

Hmm..

 

Ikke for å koble helt ut fra topic'en her.. men disse andre guttene kan isåfall drikke uten å ligge under terassebordet!!!

 

Muahahahahahahaaaaaa

 

var jo dårlig med sengplasser jo.. måtte jo ligge et sted... og det er bedre det enn å låse seg inne naken på dassen med en annen gutt når klærne deres ligge rpå utsiden....... er ikke det på kanten så vet faen ikke jeg!!! :D :D

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Da var det enda en forum medlem som har kløna på vinterføret.

 

Hadde prøveskilter på bilen igår, og kjørte bilen til skolen for å dra å handle diverse ting til bilen etter skolen.

Vel, for å gjøre en lang historie kort.

Jeg og en kompis var ute å kjørte, ikke spessielt fort for motoren var ikke varm.

Så kom en liten 'S-sving' og utgangen på svingen var mye glatterene enn man skulle tru (typisk sånn man prøve å passe seg for fordi man aldri vet hvor glatt det er)...

Vi kom ut fra første del av S-svingen og fikk en liten kontra pga glattføret. Og kontraen ble bare større.

 

Det endte med en 180 snurr, høyre siden av bilen på veg rett mot grøfta, og når den traff med høyresiden rett på grøfteveggen så slengte bilen seg 180grader rundt igjen (FORT!).

 

Der sto vi, litt forvirra, ganske irritert, men i godt behold.

 

Skadene... et side vindu mindre, en baklykt mindre, bakstillinga flyttet ca. 3cm til venstre side, forstiling lettere ommøblert, og en høyreside av bilen som lignet på en bilcross-bil. B-stolpen ble presset inn 2-3cm trur jeg.

 

Shit happens... Det er en bakdel med å ha en spessiell bil :rolleyes:

 

Jeg vil gjerne takke SPARCO (veltebur, stoler, 4-punktsbelter), uten dette ville vi sikkert blitt slengt mer rundt og bilen ville kanskje vært enda litt smalere. Bulken i bakhode fra buret var verdt det.

 

Bra det gikk bra med deg, trist det gikk galt med bilen

 

 

men en liten rettelse:

 

Alfa vs. Grøft 1-1

 

Den gangen vi var på vei hjem fra nesodden, vant jo du (så vidt det var) over grøfta.

BRENN !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY faen boxer.. du er en kjip jævel ass..

 

Det er 4stk Sudder som i det heletatt er kjørbare her i norge,

og du hadde den som var mest rigget, for i følge ALfa Romeo klubben Norge. så er de 3 andre originale!

 

Jaja, da forsvant det enda ei perle :) hehe

 

WROOOOOOM!:op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by paralell

FY faen boxer.. du er en kjip jævel ass..

 

Det er 4stk Sudder som i det heletatt er kjørbare her i norge,

og du hadde den som var mest rigget, for i følge ALfa Romeo klubben Norge. så er de 3 andre originale!

 

Jaja, da forsvant det enda ei perle :) hehe

 

WROOOOOOM!:op

 

Om denne er helt forsvunnet vet jeg ikke enda, en oppretter må se på bilen først. Jeg har kompiser som kjører rally, og som har vært noen turer i grøfta :D og de fikser bilene rett som det er. Så vi får se hva vi kan få gjort.

 

Men uansett, man putter ikke et veltebur i en bil uten grunn, så det var vel bare et spørsmål om tid før bilen skulle få brukt det :rolleyes: :D

 

Hvis det virkelig bare er 4 Sud'r igjen, så finns 2 av dem her i nærområdet.

Den andre er en rød 81-84 Ti ellernoe sånt, eies av en som jobber på Carrozeria Alfa. Den er også litt bulket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

 

Bra det gikk bra med deg, trist det gikk galt med bilen

 

 

men en liten rettelse:

 

Alfa vs. Grøft 1-1

 

Den gangen vi var på vei hjem fra nesodden, vant jo du (så vidt det var) over grøfta.

 

:D ja det stemmer... Var bare litt utpå gruskanten den gangen heldigvis. Da gikk det jo litt fort og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Dører finnes sikkert og bakskjerm også flere delebiler rundt om.

 

Dra ut stolpen funker også men er mye arbe og er dyrt.

 

Er det bare staga som er bøyde under i chassi eller er det mer alvorlig?

....

Håper du fikser hvis ikke så si fra.

 

For da vurdere jeg og fikse :D

 

Era

 

PS! Hjelper gjerne til og fikse jeg :)

 

Får sikkert tatt en prat med en oppretter og mekanikere på jobb imorra. Flere av dem driver mye med rally biler.

 

Eneste jeg bekymrer meg for er b-stolpen og taket. Skjermene er ikke noe problem å lage. Og original karosseriet under den brede delen er uskadd trur jeg. En ny dør skal man vel finne.

 

Bak så er den eneste synlige skaden, staga som har bøyd seg. Men det kan jo være mer.

Jeg trur også det er en bulk i bunnplata, rett under pedalene.

 

Håper på å få satt den på bilhenger og dratt ned på verkstedet.

Jeg skal komme med full rapport når jeg har snakket med gutta, og kanskje oppretteren har sett bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Får sikkert tatt en prat med en oppretter og mekanikere på jobb imorra. Flere av dem driver mye med rally biler.

 

Eneste jeg bekymrer meg for er b-stolpen og taket. Skjermene er ikke noe problem å lage. Og original karosseriet under den brede delen er uskadd trur jeg. En ny dør skal man vel finne.

 

Bak så er den eneste synlige skaden, staga som har bøyd seg. Men det kan jo være mer.

Jeg trur også det er en bulk i bunnplata, rett under pedalene.

 

Håper på å få satt den på bilhenger og dratt ned på verkstedet.

Jeg skal komme med full rapport når jeg har snakket med gutta, og kanskje oppretteren har sett bilen. :)

 

Har du slike konytakter kan sikker retting ordnes mot litt bytte arbe eller på no vis.

 

B stolpen kan da draes ut itno problem trur jeg da.

 

Stag kan kjøpes en i Alfa klubben som selger masse Sud deler nå og det finens flere slakte i deler urdnt om i landet troilg pga rust.

 

Jeg venter på Rapport :)

 

Har Kamera jeg hvor bor du? Oslo men hvor?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

 

beklagelig å høre, men jeg forstår faen ikke åssen alle som krasjer/går av veien på dette forumet får det til?? har kjørt aktivt svin(stygg kjøring) i 8,5 år uten å treffe så mye som en fortaus kant..

 

Er det bare unge uerfarne dårlige billister her inne??

 

:rolleyes: :rolleyes:

 

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med bilen din Boxer men det var jo bra at det gikk bra med dere da.

Det er et verksted i Drøbak som driver med gamle Alfa'er kanskje de kan ta en titt på den å se om det er verdt å fikse den, de har sikkert noen kontakter også med tanke på karrosserideler.

De holder til nede ved Vindfangerbukta i Drøbak (hvis det sier deg noe?)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mk2-16v

Synd med bilen din Boxer men det var jo bra at det gikk bra med dere da.

Det er et verksted i Drøbak som driver med gamle Alfa'er kanskje de kan ta en titt på den å se om det er verdt å fikse den, de har sikkert noen kontakter også med tanke på karrosserideler.

De holder til nede ved Vindfangerbukta i Drøbak (hvis det sier deg noe?)

 

Det er Carozzeria Alfa i Drøbak som bygde bilen i 95 ellerno.

Jeg har nok ikke råd til å sende den dit.

 

Hvis bilen skal fikses må det bli gjennom venner og kontakter, så billig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår