Gå til innhold

240 TIC 85mod

Ranger emnet


holand

Anbefalte innlegg

Er ikke lyden som er problemet, men at motoren får for feit blanding når ventilen åpner, ved en resirkulerende er det også for mager når man gir gass igjen, men da for notoren blanding for korrekt mengde sammenlagt, blir feil, ved pshh ventil så vil det bare bli i det øyeblikket ventilen er åpen..

Ergo blir avgassen feil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Ingen som setter pop-off på en tilsynelatende orginal B21ET, og da er det ikke resirkulerende,

EN POP-OFF-VENTIL ER EN SIKKERHETS-VENTIL SOM SPRETTER UT VED ETT VISST TRYKK FOR IKKE Å BLÅSE MOTOREN.

AVLASTNINGS-VENTIL ER EN VENTIL SOM ÅPNER VED ETT VISST VAKUUM I INNSUGSMANIFOLDEN, ERGO VED LUKKA GASSSPJELD.

O min mening om avlastningsventiler er at det er ikke nødvendig med resirkulerende, da motoren allikevel for feil bensinmengde ved feil tid og magrere etterpå, så en ikke resirkulerende gir beder effekt og muligens avgass, ihvertfall ikke dårligere.

 

MENSEN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår