Per-Henrik Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Skal kansje kjøpe meg min første 240. Hva bør jeg se etter når jeg er å ser på bil. Hvor er det det kan være mye rust? Si alt jeg trenger å vite når jeg skal se på bilen.:D takker Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Hvilken modell, utgave, motor osv? Lettere å si spesifikt, enn generellt. Ja, det skiller en del mellom årsmodellene. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by Per-Henrik Skal kansje kjøpe meg min første 240. Hva bør jeg se etter når jeg er å ser på bil. Hvor er det det kan være mye rust? Si alt jeg trenger å vite når jeg skal se på bilen.:D takker bruk søkefunksjonen på forumet, etter litt søking finner du den informasjonen du trenger.. akkuratt dette her har blit tatt opp flere ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 hadde thenk å tidde på en 86 modell med b23 motor, men ho skulle ikke selge den like veld:( bilr vel noe rundt 1986 regner jeg med. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by Per-Henrik hadde thenk å tidde på en 86 modell med b23 motor, men ho skulle ikke selge den like veld:( bilr vel noe rundt 1986 regner jeg med. Begynner å bli billig med 87-89 også, litt bedre å satse på de. Akkurat 86mod har lett for å ruste en del. 230A er den verste motoren. Mange vil si 230K, men den er bedre i utgangspunktet. En injectin motor er en stor fordel, ikke at b230f er noen racer, men en 230ft passer nesten rett oppi:D Prøv også å se etter en bil med litt utstyr som servo, s.lås, el.vindu, 5 trinns, takluke osv. Gjerne også et litt pent interiør, f.eks ikke blått :rolleyes: Vanlige feil kan være oljelekkasje mellom motor og girkasse, rust i bakre hjulbuer og i gulv mot kanal, foringer og ledd må sjekkes, støtdempere osv. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 ok taker. men åssen motor burde jeg gå for? Vill ha en med litt klem i. men som også er lett å få tak i. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Originalt etter 86 er det ikke mye spreke 240'ier. De som går best, er GLT. B230E/FB/FX er vel de motorene som er kurante. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 b230 det skjønner jeg, Hfor da er det en 2,3l man hva stør alle de andre forkotelsene for?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolf Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Litt om b23 og b230 Her er en liten forklaring på hva de forskjellige forkortelsene står for osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 å takker. :D gleder meg sykt til je begynner å trime bil motoren min. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 lykke til :P får håpe du har MASSE penger da. sånn at det faktisk blir litt effekt :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Kan kjøpe 242en min for ca 80000,- hvis du vil....:cool: godkjent som 2 seter med veltebur, 4pkt belter, OMP bøttestoler, godkjent inntil 220hk (justeres med et håndgrep opp til ca 350HK) Electromotive TEC-II datasprut, diffbrems, BMW M3 girkasse, 2 plates clutch osv Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 synes egentli ikke 86 modellene er så værst.. Det er EN- 1- Uno rustflekk på min, og det er en plass i hjulbuen hvor det er kommet steinsprut slik at lakken har forsvunnet. Tror du trygt kan kjøpe en 86, like godt som du kan kjøpe en 88-91...Rust er indiviudelt på disse bilene. Kommer ann på hvor de gått, og hvor godt vedlikeholdet har vært.. Lykke til, du får uansett en kanon bra bil på vinterføre. It's fun!! bonde kan også nevne at b230e motoren er BRA! passe sprek, og jævli holdbar! jeg har i hvetfall ikke klart å ta livet av min (enda) Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 For litt siden var vi ute og sladda litt i regnværet med 2stk. Volvo 240 Turbo med sperre :D Man er bra harry når man kommer opp til stasjonen med to volvoer og drar runder i rundkjøringene... Riktig så gøy er det! pysj og poff....kjøp turbo ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by mfafa For litt siden var vi ute og sladda litt i regnværet med 2stk. Volvo 240 Turbo med sperre :D Man er bra harry når man kommer opp til stasjonen med to volvoer og drar runder i rundkjøringene... Riktig så gøy er det! pysj og poff....kjøp turbo ;) Er vel ikke Richard du snakker om? hehe....fikk sitte på i regnvær en gang her i forrige uke.....den reiv seg løs i en rundkjøring...i 3 gir..... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg