Gå til innhold

Trimming av V8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er egentlig bare litt nysjerrig. Ka som er vanlig å gjer for å trimme ein eldre amerikansk v8? f. eks. ein 350. Har sjønt at det er ein ganske vanlig motor. Stort potensiale? Lett tilgjengelig? Kor masse hest er det orginalt i disse og kor masse går det ann å få ut av dei. Tar ikkje med turbo, kompressor, NOS osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skjefstad

Er egentlig bare litt nysjerrig. Ka som er vanlig å gjer for å trimme ein eldre amerikansk v8? f. eks. ein 350. Har sjønt at det er ein ganske vanlig motor. Stort potensiale? Lett tilgjengelig? Kor masse hest er det orginalt i disse og kor masse går det ann å få ut av dei. Tar ikkje med turbo, kompressor, NOS osv.

 

 

 

F.eks min har jeg borra blokka 0.30, bytta innsug, kam, stempler, topper med mindre kammer, gasser og masse annet små-pjus. Har brukt KANSKJE 10K på allt til sammen.. Da er det selvfølgelig nye lager og stempelringer. Så det er relativt billig å trimme..

Men etter hva jeg har hørt koster det fort litt mer hvis du skal ha over 350-400 hk.

tipper det er rundt 300 gamp i min..

Man kan få ganske mange hester ut av en 350...

242 V8

 

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er lett å rimelig å trimme en 350 motor hvis du jamfører med Audi,BMW o.l

 

Hvis du kan tenke deg forgasser er det som Hans sier lett å få ut en 300-350 hester uten at for mye arbeid.

 

her er en link som innholder mye bra info.

 

http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/index2.html

 

Før du renoverer gjør en enkel kompresjonstest av motoren. jeg har ikke så mye erfarenhet men det er merkelig hvor lite slitage det er på en velserved 350 motor som har gått en 200.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brodern hadde en 73 camaro med 350 maskin, denne bremset 320hk på bakhjula

 

motoren bestod av følgende:

350 blokk med .30 overdim

10.3 : 1 stempel

tickflow alutopper med 1.6" på eksos og 2.02" på innsug (lett portet)

headers

holley 750cc dbl pumper forgasser med 840cc hus

msd fordeler med elektrisk tenningsmodul fra holley

rullevipper

competition cam (relativt snill gatekam)

 

med dynamics 400 kasse og converter med 3000 i stallspeed gikk den 12.45s på gardemoen

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en helt urørt Pontiac GTO motor (400cid) i min bil. Bare tok av toppene for å se at det ikke var noen slitekanter. Alt var helt fint. Så ca 350hk for 11000 spenn synes jeg ikke var så ille :D

 

Trimming av V8 er billig så lenge man holder seg innenfor moderate rammer. 350hk ut av en small block og litt over 400hk på en big block er vell mulig for ca 10 000kr. Men blir fort dyrt når man skal ha mer enn det, med mindre man kjøper deler brukt som jeg har.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mortens

brodern hadde en 73 camaro med 350 maskin, denne bremset 320hk på bakhjula

 

motoren bestod av følgende:

350 blokk med .30 overdim

10.3 : 1 stempel

tickflow alutopper med 1.6" på eksos og 2.02" på innsug (lett portet)

headers

holley 750cc dbl pumper forgasser med 840cc hus

msd fordeler med elektrisk tenningsmodul fra holley

rullevipper

competition cam (relativt snill gatekam)

 

med dynamics 400 kasse og converter med 3000 i stallspeed gikk den 12.45s på gardemoen

 

mvh

morten

 

Ikke værst med 320 på hjula.

Er spent på hva jeg har....

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår