Gå til innhold

Senator 3.0 med problemer.

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Jeg har en 83 Senator 3.0E som ikke har det helt godt motormessig. Bilen starter, men når jeg kjører med en stopper den etter en kort stund, og etterpå er det et helvete å få den til å starte igjen. Kjørekomputeren viser at bilen bruker 3-4 liter i timen ved tomgang! Dette kan vel ikke stemme! Jeg tenker luftmengdemåleren er gåen, kan dette stemme? Noen gode tips og råd?

 

Mvh

Aleksander Skaugvoll

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er sjøldiagnosering på en 83 mod, trukke du kan lese av feilkoder, ta ut LMM, mål motstanden mellom to bestemte stikkere, vet ikke hvem jeg men.

Mens du rører på spjeldet i LMM skal motstanden variere, uten hopping å lignende.

Kan og prøve å koble den fra, går den bedre er det lmm som er dfekt, like bra er du i nærheten av feilen.

 

Hvis målespjeldet har satt seg så kan man stramme fjæra, men Co må stilles og det kan bli litt problemer med CO.

 

lykke til...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Vil ikke i det hele tatt utem lmm. Sperra der på et vis.. Leste på opelforumet en fyr me samma problem.. Der var Lmm synderen.. Har kjøpt ny. Kosta bare 750 spenn så wtf.. :D Wish me luck!

 

Lykke til! :D

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare batteripolene som ikke var skrudd til... :D Gikk bedre uten lmm da ja! Så nå er det bare å få den og eksosanlegget sendt hjem til meg, så er det eu kontroll! Eller skal jeg kjøpe en annen opel som er reg og "da the full monty" på senatorn? Er så lei av å ikke ha bil med skilter!:fire: Har muligens en 76 opel rekord coupe berlina gs/e på handa... Samma som jeg hadde før :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår