Gå til innhold

Hvordan få ut en skrue der mutterhode er knukket av ??

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

får kjøpt utdrager sett på de fleste plasser som selger verktøy..

er ofte ett sett med småe borrer og gjengeverktøy. borrer ett hull i skruen, gjenger hulle med linkse gjenger setter i en liten sak og skrur skruen ut.. men dette kan kansje bli litt vanskelig når hode er borte, har gjort det på skruer med hode, da gikk det værtfall greit.

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=556&iItemId=47212

 

hvis du ser på det så står det "10 stk. koniske skrueuttrekkere av krommolybdenstål, i fem forskjellige dimensjoner, som man kan bruke til å løsne skruer og bolter som er skadet eller brukket, uten å skade gjengene i skruehullet."

 

så det var kansje koniske skrutrekkere istede for linkse gjenger? my bad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

hvis du har tilgang til en dremel muliti, så skal denne saken være relativt lett og fikse..

slip et hakk i bolten, og finn frem et godt gammelt flatjern, og skru ut..crc gjør den enda enklere..

 

Som jeg sa langre oppe...;) Bare at han kan bruke en baufil i stedet. Det er litt billigere å få fatt i og de fleste har det.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

 

Som jeg sa langre oppe...;) Bare at han kan bruke en baufil i stedet. Det er litt billigere å få fatt i og de fleste har det.

 

men så er det jo bra krunglete og få en baufil eller et baufilbla under et sete, for så og sage inn et spor..

dremel er tingen!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som veit det egentlige navnet på "grisepikk", har selv vært nede på billington å kjøpt den. Ba da om å få kjøpe en "grisepikk".

 

Viss du lurer på hva det er, så er det en lite sak du skrur inn i muteren etter at du har borret et lite hull i den. Den er formet nesten som en kjegle og har jenger som skrur ut den tingen som sitter fast samtidig med at den selv skrur seg inn. Den vill med veldig stor sannsynelighet løse problemet ditt.

 

Du kan jo også bare spørre etter et verktøy for å få ut skruer som sitter fast viss du er redd for å spørre etter en grisepikk.

 

Eller så kan du altis feige ut som meg å spørre etter en grise pig, de skjønte i allefall hva jeg mente :D

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Har aldri hørt om noen som veit det egentlige navnet på "grisepikk", har selv vært nede på billington å kjøpt den. Ba da om å få kjøpe en "grisepikk".

 

Viss du lurer på hva det er, så er det en lite sak du skrur inn i muteren etter at du har borret et lite hull i den. Den er formet nesten som en kjegle og har jenger som skrur ut den tingen som sitter fast samtidig med at den selv skrur seg inn. Den vill med veldig stor sannsynelighet løse problemet ditt.

 

Du kan jo også bare spørre etter et verktøy for å få ut skruer som sitter fast viss du er redd for å spørre etter en grisepikk.

 

Eller så kan du altis feige ut som meg å spørre etter en grise pig, de skjønte i allefall hva jeg mente :D

 

Hehe, den e god, takk for hjelpen ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår