Gå til innhold

Turbo til primera

Silence

Anbefalte innlegg

Originally posted by sony606

merkelig den infoen der, sjekk her:

HP Gain: 150 - Custom HP

Turbo Efficiency: 450HP

Tror nok 300+ skulle gå uten problemer på en primera ja.

Derfor jeg vurderer å kjøpe det ene sette der og sette på

Hadde vært knall det med 300+ i kjerra..........ikke no sinke med andre ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nei gutter, 300+ er ikke mulig med en standar sr20. Jeg er i full gang nå med og bygge motoren min opp igjen for og få 300papp og det er ikke mulig med noe standar greier. Det første som kommer til og rykke er rådene. Sitter her på jobb og ser på standar rådene til sr20de`en og de rådene som jeg har liggende fra 200sx s14, og det er STOR forsjell på størrelsen. Jeg skulle gjerne kjøpt smidde stempler og råder men kjærringa er dyr i drift så jeg går for S14 stempler,råder og underspyling. Som de fleste vet her så holder orginal innemat i en s14 lett 300+ og det holder på en forhjuldrager. Hentet motoren min på sylinder service igår, måtte avbalansere veiv og hone sylindere så nå blir det nok bra. men faen detta har kosta skjorta. Men moro er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du får klar bilen til et eller annet biltreff i sommer?? Skulle gjerne tatt en kikk og sittet på en tur ja

Men hadde det ikke vært billigere å bare kjøpt sunny gti-r frontcut til 29.000 kr helt fra børjan av?

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sånn så hadde nok det vært billigst i lengden men hva lærer du av det. Jo alle kan bytte en motor, og det har jeg gjort alt for mange ganger før. Så det er ikke noe utfordring. Da jeg begynte med turbokonvertering så skulle jeg bare dra den opp til 200papp, men etter 14dager så røyk jeg ett stempel. Da kunne jeg enten satt inn en gtir motor eller bare byttet stempler. Og siden kassa var liten og jeg kan skru så var valget lett. Vi byttet like greit stemplene. Men etter det så begynte ting og ta litt av, og mye ville ha mer. Men om det hadde blitt så mye billigere med en gtir motor vet jeg ikke. Uansett så har jeg lært mye om vår kjære SR20. Om det blir noe mer bane iår tviler jeg på, satt nå nettopp og byttet rådene så det er mye igjen. Og når alt er montert så må jeg på ruller og få justert datasprutet. Men jeg regner med at neste år så er ting klart for litt banekjøring på høyt plan. Så da skal jeg nok ta dere med på en liten tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider