Gå til innhold

Glad melding om ny bil (kansje)

Ranger emnet

Sjølstad

Anbefalte innlegg

Originally posted by Laaars

S14a Sportline faktisk... det er den FETESTE 200SX'en og en av de feteste bilene noensinne. Digger den fronten...

De "vanlige" S14'ene har ikke den sinte grillen...

Det er nok ikke en sportsline. Det nok en vanlig s14a med z-edition plastikk :) Og alle andre s14a har nøyaktig samme front ;)

Jeg ble nesten litt skremt når jeg så linken!

Den bilen der var dønn lik en rød s14a z-edition som jeg nesten klarte å hale i land fra Tyskland for noen mnd siden...men den ble solgt noen timer før jeg skulle kjøpe den. Men sånn er det å bo over 100 mil unna :)

Jeg synes rød er utrolig fet farge på s14a :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg misunner dem som har råd til S13 og/eller S14 - det er nydelige biler med uendelig potensiale! Den sorte er forresten en Silvia S13 (kode: PS13 med CA18DET frem til 1993; muligens det samme fra og med 1994 da den fikk SR20DET). Silvia S13 *OG* "vanlig" 180SX (RS13 med CA18DET og RPS13 med SR20DET) ble faktisk solgt side om side med S14 og S14A i Japan. (Den sorte) Bilen på bildet har kun bodykit fra GP Sports, senking og felger - snakk om "den ultimate perfeksjon"! Den er så nydelig at det blir trangt i buksa...! :D

Som Yoneck sier; bare bilene er grunn nok til å flytte til Japan. Jeg vet at jeg skal det - om ikke ennå, så senere en gang i livet.

"Watashi Nihon dai ski".

EDIT:

"Sil-80" = Fronten fra Silvia PS13 og bakpart/resten av karosseriet fra "vanlig" 180SX RS og RPS13.

"One-Via" = Front fra "vanlig" 180SX RS og RPS13 og bakpart/resten fra Silvia PS13.

EDIT2: Bilde av Silvia PS13-front:

nekosil08-07.jpg

EDIT3: Must see! NekoPunch Mye dori-dori-relatert materiale her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er helt orginal (200hk) og har gått 59 000km hvis jeg ikke tar helt feil:) Det er jo bare og lese på http://www.Pettersen-Autoimport.no

Så først på den grønne (hvis det er bilde der lenger) Hadde bare gått 43 000km og det var 1 eier på den (64år gammal!!!!!)

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, gratis er det vil ikke, men nesten gratis da. Fælt med

flisespikeri i disse feriepenge tider da. ;)

Bytte noen slanger, borre litt i luftfilterboksen, sette inn en

Dawes device, mekke litt på eksosen (miste et tungt spett

gjentatte ganger i katalysatoren for å rydde litt opp inni der)

Går til og med gjennom EU-kontrollen med disse mod'ene.

270hk på en 2.0L er jo no problemas. Sjekk http://www.madtech.se

SR20DET med 760hk. :D

NB! IKKE gratis å modde så mye. ;)

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, 70hk+ på å borre litt i luftfilterboksen, cattn sier jo seg selv.. den fjerner mye.. stiger turbotrykket mye når denne er borte?

når du sier bytte no slanger, fra liten diameter til større ellno?

Syns det var meget billig trim ja.. :D

Skal gjøre no alla det samme på Supraen min.. men, forventer ikke 70hk+ her...

Open air filter, 2,5" rake rør til bakpotta.. pluss en liten skøjt til eventuelt..midlertidig cat plassering..

Da vil turbo trykket på vogna mi stige betraktelig pga. at jeg fjerner 2stk cat.. håper på ca.50hk+ men, regner ikke med mer en 20-30hk...

så om det har så mye å si på en 2.0i Turbo R4, hvordan blir det da på min 3,0i Turbo R6

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider