aVWe Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Lager en tråd om motoren min da jeg skal overhale den og trenger et sted å slenge ut noen spørsmål etterhvert.. Det er en 1.8l GTi 16v kr som jeg har kjørt med 2 dobble 45 webere ett år + For en måned eller to siden begynnte motoren å lage blårøyk ved gasspådrag og bruke j..... mye olje! Tok en komptest å fikk dårlige resultater på sylinder 1 og delvis på 2... :( Har nå tatt av toppen og ventet å finne riper i sylindervegger etc. Heldigvis var det ikke det, bare en liten snukant.. Det var endel sot i de tre "gode" sylindrene mens sylinder 1 var vasket ren av all oljen som hadde strømmet igjennom i det siste. Har ikke fått av ventilene ennå da jeg sliter litt med ventilfjærklemma jeg lånte av et lokalt verksted, skal dette virkelig være så jævla tungt? Håper/tror at oljelekasjen hovedsaklig skyldes en dårlig ventiltettning.. Planene fremover nå er: - sende toppen til et verksted i trondeim for porting, planing å ventiloverhaling - hone sylindrene og skifte ringer - skifte rådelager og sannsynligvis oljepumpe - sette på en 210mm sinterclutch (trenger trykkplate fra golf 1 gti!) - skifte tannhjulet på reversen i girkassen(det mangler en tann i revers) pluss overhaling av kassen. - skifte regreim Trenger da endel nye deler f.eks. pakningskit for topp og bunn av motor+ stempelringer..hvor bør man kjøpe dette? Møller er vel ganske dyre på sånne deler dessuten er vel OEM deler bra? Noen som skaffer sånt i norge eller bør man bestille på nett fra utlandet? Litt bilder kommer sikkert etterhvert.. Siter ~Brooom~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Når du tar ut ventilfjørene, skru til det kjennes litt tungt ut, også gi fjær-spenna et kakk med en hammer. Da løsner som regel kilene fra setet. Løsner den ikke, stramme litt til og et nytt kakk. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Har akkurat overhalt en gti 16 jeg og. Kjøpte alt av pakninger og stempel ringer fra ventilservice. Ga vel 4000kr for alle stempelringene, 4 nye innsugventiler, bunnpakning, rådelager og et topppakning sett(pakninger ventiltetninger, tetninges ringer osv til toppen). Møller skulle ha 4500kr for alle stempelringene!, kosta 1200kr på sylinderservice.!! Du burde også bytte strammehjul, koster ca 400kr for det på mekonomen. Regner med at du skal bytte toppboltene? Ja, ventilene sitter noe jævli hardt. Prøv å slå på ventilkomproseren med en gummihammer når du har klem det sammen, så løsner det. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aVWe Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 ok får prøve med en liten kakk.. Sjekka litt priser på http://www.germanautoparts.com/ og der får jeg ringer, pakkningsset til topp og bunn, rådelager med bolter, nye bolter til topplokk, regreim med strammehjul og diverse småting til ca 300 dollar.. har ikke sjekka hvordan det er med frakt etc. enda da.. Siter ~Brooom~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Boltene til toppen er strekkbolter, og du skal alltid bytte de. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aVWe Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Boltene til toppen er strekkbolter, og du skal alltid bytte de. Jada selvsagt skal jeg det, samme med rådeboltene;) Siter ~Brooom~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aVWe Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 En liten update: Har endelig fått demontert bunnen av motoren også og ser ut til å ha funnet problemet.. :eek: :eek: Er litt usikker på hva dette skyldes..? For mye fortenning og for høyt turtall? Rådelagret var også litt "slitt", kanskje det hadde brennt seg noe fast eller noe? ikke vet jeg.. Må nesten få noen til å se om veiva er skadet også...er det forresten logisk at oljeforbruket går kraftig opp p.g.a. dette? Ellers er toppen og ventiler demontert, og skal trolig leveres til autotrim i trondheim for porting,planing og muligens nye ventilstyringer i morgen eller sent neste uke.. Er det noen som vet ok priser på nye råder eller har noen pent brukte liggende så må dere bare si ifra.. Siter ~Brooom~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Kan hende det lønner seg å handle fra USA, dollar'en er ganske lav for tiden. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aVWe Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Venter nå på deler fra USA. Så idag har jeg engelig fått lakkert blokk, bunnpanne, startmotor og diverse andre småting etter mange mange timer med vasking og gnukking... Ren og pen:) (Med maskeringstape) Å bakfra:D Ren nok til å spise lunch av;) Nå må jeg bare få girkassen like ren så jeg får lakkert den i samme farge...:( Desverre er heller ikke veiva helt god så jeg må enten få slipt den ned eller kjøpe ny! Så dersom noen har en bra veiv fra en 1.8l så må dere bare si ifra! Siter ~Brooom~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by aVWe Venter nå på deler fra USA. Så idag har jeg engelig fått lakkert blokk, bunnpanne, startmotor og diverse andre småting etter mange mange timer med vasking og gnukking... Ren og pen:) (Med maskeringstape) Å bakfra:D Ren nok til å spise lunch av;) Nå må jeg bare få girkassen like ren så jeg får lakkert den i samme farge...:( Desverre er heller ikke veiva helt god så jeg må enten få slipt den ned eller kjøpe ny! Så dersom noen har en bra veiv fra en 1.8l så må dere bare si ifra! si fra hvordan det går i tollen med delene fra usa da. lurer på å bestille meg en del crap derfra jeg også Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Toll??? Det er jo ikke toll på bildeler..... Mener jeg... En kompis bestiller masse deler fra Tyskland og Usa. Han betaler ikke toll, kun mva... Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Cheron Toll??? Det er jo ikke toll på bildeler..... Mener jeg... En kompis bestiller masse deler fra Tyskland og Usa. Han betaler ikke toll, kun mva... aj det stemmer det.. jeg satt å tenkte på selve momsingen og spedisjoen av varene, samt om firmaet var no tæss.. :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Alle delene går gjennom tollen, men det er ikke noe tollavgift på de. Kun 24 skrekkelige moms-prosent. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by SpeedWell Alle delene går gjennom tollen, men det er ikke noe tollavgift på de. Kun 24 skrekkelige moms-prosent. Jah.. :( Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Cheron Jah.. :( .. som blir bestemt ut i fra varens verdi/vedlagt faktura.. :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.