parelius Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Har du hørt om denne WasteGate`n er solgt ennå da?? Link Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Hm, var litt dyr, men skal man ha som funker må man vel ut med noe sånt.. Men, nå har pakningssett, rådelagre og stempelringer ankommet.. og pluggkabler.. Bilder: (Store!) Pakningssett, rådelagre, pluggkabler og stempelringer http://home.online.no/~ast-moer/granada/alt.jpg Nye stempelringer: http://home.online.no/~ast-moer/granada/stempelring.jpg Ene toppen inni sandblåseboksen: http://home.online.no/~ast-moer/granada/sandblaastopp.jpg Nye rådelagre monteres: http://home.online.no/~ast-moer/granada/raadelagre.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by Andeeh Hm, var litt dyr, men skal man ha som funker må man vel ut med noe sånt.. Men, nå har pakningssett, rådelagre og stempelringer ankommet.. og pluggkabler.. Bilder: (Store!) Pakningssett, rådelagre, pluggkabler og stempelringer http://home.online.no/~ast-moer/granada/alt.jpg Nye stempelringer: http://home.online.no/~ast-moer/granada/stempelring.jpg Ene toppen inni sandblåseboksen: http://home.online.no/~ast-moer/granada/sandblaastopp.jpg Nye rådelagre monteres: http://home.online.no/~ast-moer/granada/raadelagre.jpg har dere polert rådene? det er lurt for da avstøter di letter olje og mindre mulihet for at det blir kast i dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Hvor stor klaring bruker du i hoved- og rådelagrene? Og er de sylindrene honet? Hvis ikke: Hvordan har du tenkt å få stempelringen til å tette? Den skal jo som vi alle vet, slipes til mot sylinderveggen ved hjelp av ei passende ru overflate (les: Honing). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford power Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Hoved- og rådelagrene har fra 0,006 til 0,064 mm klaring, og de sylyndrene er honet ja. :) Rådene er ikke polert nei. er det ikke fare for ubalanse da? Siter 1985 Ford Granada 2,8 (Resturering) 1985 Ford Granada 2,3 (Crossbil) x 1973 WV Boble 1,3 (Solgt) x 1976 Opel Kadett 1,2 (RIP) Mitt Lille Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Lite nytt, måtte ha en ny topp da en ventilstyring var fryktelig mye slark i.. Jeg holder på å leter etter ny turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Får du ikke brukt turboen du har da?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by parelius Får du ikke brukt turboen du har da?? Vil ha en som er i bedre stand, med intern wastegate :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Var den du hadde i så jævlig dårlig stand?? Du må vel lage grenrør uansett, så hvorfor ikke kjøpe en wastegate... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by parelius Var den du hadde i så jævlig dårlig stand?? Du må vel lage grenrør uansett, så hvorfor ikke kjøpe en wastegate... Vil heller ha en "ny" med intern wg, som sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Det blir jo et hellvettes grenrør da :) jeg tror nok jeg vil si meg enig me parelius men det er jo ikke nå stress da siden det er enda en stund til denne biln ska på veien ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Nå har dem råere handelsbensin der og da... Nei.. de har dårligere.. :D Vanelige octan tall i USA er 89-92. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by MacSi Nei.. de har dårligere.. :D Vanelige octan tall i USA er 89-92. Ja, for deres RON-standard og vår ROZ-standard går jo om hverandre. :rolleyes: Det er mere sånn at deres 93-oktan tilsvarer vår 98. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ja, for deres RON-standard og vår ROZ-standard går jo om hverandre. :rolleyes: Det er mere sånn at deres 93-oktan tilsvarer vår 98. la oss nå holde oss til topic da :) topper Andeeh vil si det samme ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Haien Det blir jo et hellvettes grenrør da :) jeg tror nok jeg vil si meg enig me parelius men det er jo ikke nå stress da siden det er enda en stund til denne biln ska på veien ;) Bilen skal på veien med en gang motoren er ferdig og rusta er sveisa :) (Ooog etter jeg har fått tak i servopumpe og clutchwire ;)) Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal mekke røra.. kan ikke bygge grenrør fra begge sider ihvertfall,, får se hvordan det går.. Det ford_power har gjort er å bruke manifolder.. men det vet vi ikke hvordan funker, hehe.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.