kimosabi Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Er du klar over hvor varmt stål må være for å bli hvitglødende? I vanlig lys? Vanlig svartstål på en Volvo turbo manifold altså? Prøv å finn ut det du så kan vi begynne å prate kunnskap. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Det bildet er tatt etter jeg hadde kjørt med bilen..... Sier ikke at du ikke kan en dritt, men dette hadde du tydelig vis ikke greie på. Du ser størrelsen på Turboen.... det er ikke akkuratt en gromturbo akkuratt, og hvorfor i H....... skulle jeg manipulere bildet? Har litt andre ting og gjøre enn og krangle på meg folk her på forumet. Når jeg får fikset Clutch`en skal jeg jaggu filme hele greiene for og vise hvem som her rett her ;) Jeg er sikker i min sak her!! Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Den blir nok rødglødende men stål blir ikke hvitglødende før rundt 1200grader Celsius. Jern(støpejern) har et smeltepunkt ved rundt 1500graderCelsius. Dvs. hvitglødende ved rundt 1200 det også. Smedene smir ved rundt 800graderCelsius for da er stålet mykt nok til at det kan formes. Du mener at du har en eksostemp på 1200graderCelsius i en R-sport maskin på 160hk? bullshit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Er det likegyldig hvordan dumpventil, ic og wg jeg kjøper? Må man ha sånne tilpassingskit også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Originally posted by Andeeh Er det likegyldig hvordan dumpventil, ic og wg jeg kjøper? Må man ha sånne tilpassingskit også? du vil vel ha pshhh så ikke kjøp resirkulerende dump :P wg e ekke sekker på og ic må du få tell å pass! helst så "åpent" som muli (for mest luftgjennomstrømming) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by Haien du vil vel ha pshhh så ikke kjøp resirkulerende dump :P wg e ekke sekker på og ic må du få tell å pass! helst så "åpent" som muli (for mest luftgjennomstrømming) Joda, det heter atmosfærisk dump :) Men lurte på om det er forskjellig hva det passer på.. Om alle wg`s er justerbare, og om ic passer alt.. hehe.. vet ikke alt om sånt vettu :) Men tenkte på en relativt liten ic , så passform på det blir vel ikke det værste.. går an å kutte litt også.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Hvis du skal ha en relativt liten IC så kansje en orgis Cossie-cooler er noe for deg? Resirkulerende dump trenger du ikke siden K-Jet er et mekanisk sprut. Er det ikke intern wastegate på turbo'n? Sakl du ha ekstern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by kimosabi Hvis du skal ha en relativt liten IC så kansje en orgis Cossie-cooler er noe for deg? Resirkulerende dump trenger du ikke siden K-Jet er et mekanisk sprut. Er det ikke intern wastegate på turbo'n? Sakl du ha ekstern? Ja, kanskje den funker (Cossie'n) Jeg fant ikke noe wastegate jeg.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Andeeh: Få igang noen bilder av det du holder på med da.... :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by parelius Andeeh: Få igang noen bilder av det du holder på med da.... :) Har ikke gjort noe videre fra de siste bildene.. Men nå har jeg fått lønning, deler er bestilt, og leiter som sagt etter dump, wg og ic :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Intercooler finner du her: -Klikk Her- Dump finner du her: -Klikk Her- -Klikk Her- og -Klikk Her- Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Oi, takk! :) Hvis nå bare noen kunne ha solgt en wg.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by Andeeh Oi, takk! :) Hvis nå bare noen kunne ha solgt en wg.. :P kan j oalltids kjøpe en ny wg hvis det er noe stress da! ca 1000 spenn :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 WasteGate finner du her: -Klikk Her- Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest www.vwbus.no Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by kimosabi Den blir nok rødglødende men stål blir ikke hvitglødende før rundt 1200grader Celsius. Jern(støpejern) har et smeltepunkt ved rundt 1500graderCelsius. Dvs. hvitglødende ved rundt 1200 det også. Smedene smir ved rundt 800graderCelsius for da er stålet mykt nok til at det kan formes. Du mener at du har en eksostemp på 1200graderCelsius i en R-sport maskin på 160hk? bullshit Det er ikke noe problem å få dette hvit, dette greiene jo med en std Escort RS Turbo om du har den rette mannen bak rattet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.