Gå til innhold

Dyrere å ta førerkort: Staten vil ha mer fra nye sjåfører

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by EvenS

Tull og tøys, det er påbudt med MINST 5 kjøretimer før du kan ta oppkjøring.

Det er en stor mengde crap! På noen kjøreskoler er det nok ett internt minstekrav, dette for å sikre kroner i kassa, men jeg selv hadde bare 4 timer og slapp unna veldig billig med lappen..

John's Trafikkskole så ser lærerne på hvor flink du egentlig er, før de slepper deg på eventuell TS-pakke osv.. Så påstander om minstekrav er som å drite i motvind..

Nå fikk jeg trøkt inn litt snikreklame her og :p

1997 Nissan Primera 2.0 SRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Lykke til :)

Jeg ble hvertfall BLAKK helt fra jeg begynte med lappen til jeg bestod :( Stakkars de som ikke har råd. Regner med at snittet kanskje bruker 20.-25.000 på lappen, og det er ikke lite penger for en 17-18 åring.

Heia Norge.

OMFG!!!!!!!

20-25000 kr ?=???

DA skal man fanken meg være dårlig til og kjøre bil!

min koster 11k alt i hopes ! og det synes jeg er mye..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte en 7-8000 med alt inkludert. Hadde vel 4 kjøretimer pluss en "oppvarmingstime" før selve oppkjøringen. Det var visst et minstekrav på 5 timer, men langkjøring og alt det der talte med i de 5 timene.

Trikset er jo å kjøre mye med foreldre. De som drar til kjøreskolen før de har lært seg å clutche har egentlig bare seg selv å takke når de bruker 20 lapper.

Ellers så synes jeg det er ganske horribelt med økningen i avgifter på tjenester fra veivesenet/staten. De har jo som noen nevnte ingen konkurranse og folk har ikke noe valg. Meningen med gebyrer her skulle jo være å dekke etatens utgifter med arbeidet, ikke at de skal gå med overskudd.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

å kjøre mye med foreldre. De som drar til kjøreskolen før de har lært seg å clutche har egentlig bare seg selv å takke når de bruker 20 lapper.

.

Kunne ikke vært mer enig. Han jeg kjenner som brukte mest, øvelsekjørte aldri med sine foreldre. Han gadd ikke.

Den som brukte minst, kjørte ved hver eneste anledning.

Ikke underdrivelse å påstå at jeg hadde godt over 15.000km i førersetet før oppkjøring.

Men man skal faen ikke tro man kan kjøre bil bare fordi kjørelæreren sier det. For selv om man gjør alt riktig, er det ikke sikkert man gjør det i uventede situasjoner. Der er det erfaring som gjelder, og det har man ikke før man har hatt endel år på veien.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider