Logico Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 En kamerat av meg har en 87 modell Golf GT, Det er katalysator orginalt på denne, men iogmed at denne typen Golf ikke ble solgt ny i Norge og det ikke ble påbudt med katalysator på biler før 88/89 i Norge Må han da la den være på? Sånn rent lovlig sett? VW forhandler verkstedene her i nærheten kunne ikke svare helt klart på dette! Han skal ha nytt eksosanlegg hele veien nå, så da hadde det vært greit hvis en kunne kutta litt på kostnadene!;) Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 gjør det enkelt, spør biltilsynet :-) kan like fort være OK som ikke, man vet aldri helt med den gjengen. personlig tror jeg det ikke skulle vært et problem. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Innbiller meg at de bilen som er levert med katalysator, skal ha det, men husker ikke hvilket svar en kompis av meg fikk. Den ble uannsett fjernet. Gjør som prosjekt rust sier, ring biltilsynet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Som rieger sier, alle biler som er levert med katalysator, skal ha det, loven sier bare at på alle biler førstegangsregistrert etter den datoen her på bjerget er det påbudt. Men kan jo være et smutthull her også. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 ville tatt den vekk... et hvilket som helst verksted som ser på den vil ikke tenke over det hvis du erstatter med et helt golf-annlegg uten kat. fordi det er jo en 87mod. dermed vil du heller ikke få anmerkning på eu-kontr på det... ta så vare på røret med katalysatoren, og hvis du skulle bli stoppet og tatt for det, vil du få beskjed om å vise bilen på biltilsynet... da swapper du rett og slett tilbake... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Kommer nok til å gå for det siste forslaget her! Denne bil typen ble jo ikke solgt ny i Norge, og på den som er mest lik og som ble solgt ny i Norge, vanlig 1.8GL/CL, er det ikke katalysator på modellene i 1987!? Takker for svar, Biltilsynet orker jeg ikke ringe, har fått endel ubrukelige svar av de til tider, så jeg vet hva slags svar det blir egentlig, mao den må aldri av...;) Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg