lars_b Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Er det noen som har prøvd å sette dobbel toppakning på en b230F. Lurer på om det kan bli problemer hvis hjernen er programert for en viss kompresjon. tror nok at det skal gå greit, men????? Tenkte å lage billig turbo Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 B230F har så lav kompresjon i utgangspunktet at det bare er å sette på turbo, og du kan lade rundt 0,6-0,7bar:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 ja F er vel lavkomp mens E er høykomp så :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 9,5:1, men det hadde vært morro med 1bar, men tror det blir fuck. For lavt bensintrykk osv.......... Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by lars_b Er det noen som har prøvd å sette dobbel toppakning på en b230F. Lurer på om det kan bli problemer hvis hjernen er programert for en viss kompresjon. tror nok at det skal gå greit, men????? Tenkte å lage billig turbo Problemer med hjernen? du må uansett bytte hjerner for å få det til å fungere med turbo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Jeg lader nå 1,3bar på en B200F fra en 360 med orginalsprut, kun justert bensintrykket og skiftet til B230FT dyser;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by maxis Problemer med hjernen? du må uansett bytte hjerner for å få det til å fungere med turbo... Nei det må man ikke Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Originally posted by suggen Jeg lader nå 1,3bar på en B200F fra en 360 med orginalsprut, kun justert bensintrykket og skiftet til B230FT dyser;) hva har du gjort med motoren da? :) anna enn dyser og justerbart bensintrykk ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Har ikke gjort en dritt, 100% orginal Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 tenkte egentlig på suggen jeg :P hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Mambo tenkte egentlig på suggen jeg :P hehe Ingenting egentlig, R-sport bunnpanne, Ny turboclutch, ellers ganske standard:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by lars_b Nei det må man ikke nåja,man vil jo også at motorn skal ha et bra liv også da. Hva mener du feks om tenninga på en sugis vs turbomotor????? hjerner må man ikke bytte,men chip bør man bytte.spesielt tenninga er viktig... den mest fornuftige b230f motoren å sette turbo på,er b230fb+fx.disse har 531topp noe som også gir 9,3:1 i komp.. Turbo kan man jo sette på hva som helst,men man vil som oftest at det skal fungere bra både for sjåfør og mororn selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.