Mr.X Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Noen som har vært botrig en vanelig fiesta 1.1 som ikke starter når men vrir rundt nøkelen?? Motoren gåt rundt men det er ikke gnist, men vis man triller den i gang starter den med engang??? Er det tenningslåsen?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 starter den selv om tenningslåsen er av da? eller må den stå på for å få start? høres ut som el starten din er gåen :eek: Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Xplod starter den selv om tenningslåsen er av da? eller må den stå på for å få start? høres ut som el starten din er gåen :eek: Starter ikke vis tenningslåsen er av. men starteren kan jo ikke være gåen når den surrer motoren rundt.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by Xplod starter den selv om tenningslåsen er av da? eller må den stå på for å få start? høres ut som el starten din er gåen :eek: Hm, nei sant det. Men får motoren nok strøm da? hvis den får for lite så kan det jo være den ikke blir sterk nok til å få dradd igang motoren. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monster11 Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 jeg fikk samme problem i dag :( var i butikken og da jeg skulle hjen ville den ikke starte.måtte trille den igang. Kan det kun være starteren? er en fiesta 97 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[MF-Performance] Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Jeg henger meg på denne, siden jeg også har problemer med å få start på min Fiesta Festival 1981. Bilen har stått parkert i vinter, men va noe tungstartet før jeg parkerte den sent i høst. Om sommeren har jeg ikke hatt dette problemet. Nå når jeg har tatt den frem igjen sliter jeg skikkelig med å få start på den. Det virker som om den ikke tenner, og jeg må bruke startgass for å få livstegn i den. Men selv da er den vanskelig. Og når den først går så må jeg gi godt med gass for å holde den i "live" de første minuttene på tomgang. Når motoren først er varm er det ingen problemer. Kan da stå noen timer og starter kjempefint. NB: Startmotor ny i høst, tennplugger nye i høst, batteri nytt for en uke siden. Siter 1986 Toyota Modell F GL - Vraka 1981 Ford Fiesta Festival Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[MF-Performance] Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Kan vel si at jeg ikke har store startproblemer lengre. Men at grunnen til den er vanskelig å hanskes med er at den "dør ut" når jeg gasser på kald motor. Samtidig som den sannsynligvis går for lavt på tomgang og har feil blandingsforhold i eksosen(?) eller noe sånn. Så er vel mye småting(?) som gjør at det er litt vanskelig. Men dette er vel noe av sjarmen med gamle biler :p Siter 1986 Toyota Modell F GL - Vraka 1981 Ford Fiesta Festival Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg