Gå til innhold

[MF-Performance]

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om [MF-Performance]

  • Bursdag 06/24/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    F GL
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Sirene, popanlegg, limosotfilm og masse maling
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Rosendal

[MF-Performance]'s Achievements

  1. Eksospotta hører nok ikke til bilen i utgangspunktet. Så denne må nok skiftes for å få den godkjennt. Vil tro han jeg bruker ligger på 5-600 kr/time. God og billig. Men om han klarer å ordne alt selv vet jeg ikke. Mulig noe må gjøres på merkeverkstad. Er lite gira på nytt bilkjøp, da det fort blir dyrt med billig bil(har jeg erfart). Jeg har byttet endel deler i motor, og med evt. desse rep. vil bilen bli i veldig god stand. For jeg har ikke råd til å kjøpe ny bil for så å ryke på noen dyre rep. der. Noen jeg er ganske sikker på ikke kommer til å skje med denne. Og da vil jeg ha bil i minst 2 år til(og forhåpentligvis cashe inn på gjensidige sitt ungdomstilleg). Skal ringe å få sjekket priser litt nærmere i morgen tidlig.
  2. Ja, skjønner dette. Om det blir rep. vil det i så fall bli uorginale deler og gjort hos en billig lokal mekaniker, så ligger endel under vanlige verksteder i pris. Så skal nok la han se på bilen og gi en ca. pris. Men vil tro det kanskje er like bra å beholde en bil jeg kjenner feilene på og som blir godkjent i 2 nye år(og etter det er veteran,dvs billig å eie) enn å legge ut 10 000 i en bil jeg ikke vet særlig mye om?
  3. Hei, Jeg har nylig hatt bilen min på Eu-kontroll, og har noen spørsmål. Dette er en Ford Fiesta Festival 1981, Mk1. Feil som ble funnet: 1.1.9 (2) Mer enn 25% rust på en side av skive, foran 1.1.10 (2) Bremserør svekket pga rustangrep, bak 1.2.3 (2) Forskjell i bremsekraft >50% av høyeste verdi 3.3 (2) Speil knust, venstre side 5.1 (1) Foraksel-defekte drivelmansj 5.2 (2) Slitt bærekule; v foran 6.9 (2) Eksospotte mangler oppheng 6.11 (2) Dørhengsler - defekt/slitt, venstre foran Noen som kan si noe om hva dette evt. vil koste å reparere? Evt. om det er vits i det hele? Fikk et vagt anslag på 5-10 000 der jeg tok kontrollen. Men som student er det stor forskjell på 5 og 10.
  4. Er den solgt? Kunne jeg fått bilder hvis du fortsatt har den?
  5. Stilte tomgangen litt ned, men den går fortsatt greit på tomgang sålenge den har gått i mer enn 1 minutt. Dette hjalp endel på kaldstartene. Virker som om den kanskje har fått for mye bensin med tomgangen stilt så høyt. Skiftet forresten til vinterdekk i helgen, orginale 12" dekk, 155. Stor overgang fra sommerdekkene som er 195, 50, 15". Men bilen går mye bedre! Virker som om jeg har fått 10HK mer. Så det er jo litt gøy. Også endel lettere å svinge :D Blir nok 14" neste gang jeg skal ha nye felger.
  6. Nå går det mot vinter og kaldstart ser ut til å være et problem. Vil ikke tenne når det er kaldt ute, evt. bruker langt tid. Når motoren er varm tenner den med en eneste gang. (Og med startgass på kald motor fungerer det hver eneste gang). Bilen fikk en grei servic i sommer pga. tenningsproblemer. Startmotor er ny,nytt batteri, nye plugger, ny kondensator, ny stift, nytt olje og luftfilter, oljeskift, justering av blandingen osv. Den startet og gikk helt perfekt etter dette og resten av sommeren. Men har falt litt tilbake til gamle synder utover høsten. Fusker litt/sliter med å dra før den har fått et skikkelig gasspådrag og bra turtall. Går ikke like rent på tomgang lengre f.eks. Har nå stil opp tomgangen slik at den går greit på tomgang. Men har merket at den har en tendens til å ettertenne litt etter at dette ble gjort. Noen tips?
  7. Legger inn et nytt spørsmål her samtidig; Jeg sliter med startvansker og fusking. Den er vanskelig å få start på, og må jobbes med. Chinning + pumping på gassen. Når den først starter sliter den med å gå på tomgang(også når den er varm), og dør av og til ut ved gasspådrag. Den har også begynt å fuske endel i det siste. Ofte ved gasspådrag på lavt turtall og det smeller litt i potta også. Jeg vil anta at det kan være flere ting som er feil, f.eks blanding, tomgangsnivå. Så hadde vært fint om noen kan komme med sine meninger! PS: Det er nye plugger, batteri og startmotor.
  8. Hei, Hvor sitter bunnpanna og pluggen på MK1 81 mod? Ser ikke noe som ligner under. Kan den være skjult av et deksel e.l.?
  9. Kan vel si at jeg ikke har store startproblemer lengre. Men at grunnen til den er vanskelig å hanskes med er at den "dør ut" når jeg gasser på kald motor. Samtidig som den sannsynligvis går for lavt på tomgang og har feil blandingsforhold i eksosen(?) eller noe sånn. Så er vel mye småting(?) som gjør at det er litt vanskelig. Men dette er vel noe av sjarmen med gamle biler :p
  10. Ford Fiesta Festival 1,1 1981 :D [/img]
  11. Det vet jeg ikke, da jeg har relativt lite peiling på motor.
  12. Jeg kan ikke hjelpe deg, men sliter med start problemer selv. Ford Fiesta Festival MK1 1981. Bilen har stått parkert i vinter, men va noe tungstartet før jeg parkerte den sent i høst. Om sommeren har jeg ikke hatt dette problemet. Nå når jeg har tatt den frem igjen sliter jeg skikkelig med å få start på den. Det virker som om den ikke tenner, og jeg må bruke startgass for å få livstegn i den. Men selv da er den vanskelig. Og når den først går så må jeg gi godt med gass for å holde den i "live" de første minuttene på tomgang. Når motoren først er varm er det ingen problemer. Kan da stå noen timer og starter kjempefint. NB: Startmotor ny i høst, tennplugger nye i høst, batteri nytt for en uke siden.
  13. Jeg henger meg på denne, siden jeg også har problemer med å få start på min Fiesta Festival 1981. Bilen har stått parkert i vinter, men va noe tungstartet før jeg parkerte den sent i høst. Om sommeren har jeg ikke hatt dette problemet. Nå når jeg har tatt den frem igjen sliter jeg skikkelig med å få start på den. Det virker som om den ikke tenner, og jeg må bruke startgass for å få livstegn i den. Men selv da er den vanskelig. Og når den først går så må jeg gi godt med gass for å holde den i "live" de første minuttene på tomgang. Når motoren først er varm er det ingen problemer. Kan da stå noen timer og starter kjempefint. NB: Startmotor ny i høst, tennplugger nye i høst, batteri nytt for en uke siden.
  14. Lurer litt på å kjøpe meg en 230TE 1988. Men den bakre venstre drivakselen er brekt. Noen som vet hva en ny(uorginal/brukt) koster og om jobben er dyr? Evt. tips om en plass de har brukt drivaksel til en billig penge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår