Gran Skrevet November 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Skody EDIT: Hei Gran. Tøft prosjekt! Selv om jeg hardnakket påstår at alle granadaeiere har omvendt u-bart. Har du bart? :p Hehe, nei, ikke enda ;) Originally posted by Chevy350Gran: Jeg håper du har/skal bygge om de gamle toppene der til blyfri drift? Kan love deg det er stusselig å helle blyerstatning på tanken, eller alltid fylle dyreste bensin (blyerstattet 98okt)... Finnes det ikke noe nyere enn ca '71-'73 som passer??? (Alle nyere enn dette fra statene går på blyfri, hadde t.o.m. katalysator fra '75 for f*@n! ) Det trengs EGENTLIG ikke, men det sikkert en fordel. Tror ikke jeg kommer til å bruke blyerstatning.. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheinz Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Blir nok bra, dette! Men du trenger felger, a la dette her: HVOR får jeg tak i slike skjermutbyggere!?... og til hvilken bil er dette!?.. Siter DjHeinz aka Henning 1998 Mercedes 200 CLK wip 1984 VW Caddy G60 16V Turbo 2000 Suzuki GSXR 600 1999 Kawasaki KX 125 x 2001 VW Golf x 2000 Honda HRV x 1998 Audi A3 x 1987 Opel Kadett GSI x 19xx Ford Fiesta x 1974 For Escort Mk1 x 1985 Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford power Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by djheinz HVOR får jeg tak i slike skjermutbyggere!?... og til hvilken bil er dette!?.. Overnigt parts from Jææpææn ;) Det er en Toyota Levin (Corolla) Siter 1985 Ford Granada 2,8 (Resturering) 1985 Ford Granada 2,3 (Crossbil) x 1973 WV Boble 1,3 (Solgt) x 1976 Opel Kadett 1,2 (RIP) Mitt Lille Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djheinz Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 er det noen som har en link til steder man kan få kjøpt slike!?... Siter DjHeinz aka Henning 1998 Mercedes 200 CLK wip 1984 VW Caddy G60 16V Turbo 2000 Suzuki GSXR 600 1999 Kawasaki KX 125 x 2001 VW Golf x 2000 Honda HRV x 1998 Audi A3 x 1987 Opel Kadett GSI x 19xx Ford Fiesta x 1974 For Escort Mk1 x 1985 Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by djheinz er det noen som har en link til steder man kan få kjøpt slike!?... Lag en egen thred om det :) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by Gran Det trengs EGENTLIG ikke, men det sikkert en fordel. Tror ikke jeg kommer til å bruke blyerstatning.. Du må ikke, og ingen tvinger deg, men lar du være bør du kjøre litt roligere (Yeah, right!) ;) Gjør et forsøk, funker det, så er det flott, men spar opp penger til overhaling/konvertering/andre topper underveis uansett. Hehe... Og ja, har selv hørt om folk som har kjørt uten hvor det har gått bra, men har hørt om flere som måtte krype til korset etterpå og bytte/overhale. (Hvordan så de gamle toppene dine ut?) :D Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by Chevy350 Du må ikke, og ingen tvinger deg, men lar du være bør du kjøre litt roligere (Yeah, right!) ;) Gjør et forsøk, funker det, så er det flott, men spar opp penger til overhaling/konvertering/andre topper underveis uansett. Hehe... Og ja, har selv hørt om folk som har kjørt uten hvor det har gått bra, men har hørt om flere som måtte krype til korset etterpå og bytte/overhale. (Hvordan så de gamle toppene dine ut?) :D I de gamle toppene var ventil setene frest bort på eksos ventilen. Ellers ver de helt ok. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by Gran I de gamle toppene var ventil setene frest bort på eksos ventilen. Ellers ver de helt ok. Hvorfor det? Kjørt på blyfri tidligere? Har selv levert 3 par topplokk (2x Chevy SB, 1x Pontiac SB) av "nyere type" ('77-'86), aldri vært behov for annet enn en lett fresing for å friske opp tetningsflaten, men de har byttet noen ventiler ved behov. De andre toppene jeg bare har hatt opp, rengjort og kontrollert (3-4par Chevy), har bare vært å slipe med fin pasta for å fjerne bittelitt fastbanka sot på ventilsetene. Selv der anlegsflata på ventilene er grov, ser ofte setet "nytt" ut. Men! Fordel sånn som du gjør nå, er at du kan kjøre og nyte bilen (Til våren forhåpentligvis?), og har et sett topper å porte/overhale/konvertere. Kult det er noen som "har skjønt det" og gidder gjøre dette istedenfor å turbokonvertere alt mulig... :) Synes prosjektet er kult jeg, selv om Ford er sistevalget mitt (FØR Italiensk, Engelsk, Fransk og Japs - er ikke så ille da vel?) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet November 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Originally posted by Chevy350 Hvorfor det? Kjørt på blyfri tidligere? Har selv levert 3 par topplokk (2x Chevy SB, 1x Pontiac SB) av "nyere type" ('77-'86), aldri vært behov for annet enn en lett fresing for å friske opp tetningsflaten, men de har byttet noen ventiler ved behov. De andre toppene jeg bare har hatt opp, rengjort og kontrollert (3-4par Chevy), har bare vært å slipe med fin pasta for å fjerne bittelitt fastbanka sot på ventilsetene. Selv der anlegsflata på ventilene er grov, ser ofte setet "nytt" ut. Men! Fordel sånn som du gjør nå, er at du kan kjøre og nyte bilen (Til våren forhåpentligvis?), og har et sett topper å porte/overhale/konvertere. Kult det er noen som "har skjønt det" og gidder gjøre dette istedenfor å turbokonvertere alt mulig... :) Synes prosjektet er kult jeg, selv om Ford er sistevalget mitt (FØR Italiensk, Engelsk, Fransk og Japs - er ikke så ille da vel?) Hvorfor setene var frest bort i de gamle toppene har jeg ikke peiling på. Er sansynligtvis gjort i usa, når motoren sto i en mustang. Skal nå frese av toppene litt, da de ikke er helt rette. Øke komp :D Til våren blir det litt kjøring ja, helt til jeg plukker den ned og lakker :p No Turbo Shit, Just Real Power! Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 mmhmm...:rolleyes: stille for tiden? siden jeg lever ut v8 fantasiene mine i gjennom deg foreløpig, er jeg nødt til og få vite om nåværende status og framgang :D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by classic mmhmm...:rolleyes: stille for tiden? siden jeg lever ut v8 fantasiene mine i gjennom deg foreløpig, er jeg nødt til og få vite om nåværende status og framgang :D Hehe ;) Vel, vi venter enda på å få frest toppene, da de var litt skeive, og opp med komp! De siste delene jeg trenger blir bestilt snart. Svigningsdemper, gasswire, kick down cable, plugger, kabler, olje og litt sånt :p Småting. Skal prøve og få han som hjelper meg til å tegne opp bunnpanne til meg. Måtte modifisere den orginale endel, må også gjøre noe med oljepumpa. Aktiviteten burde ta seg opp når toppene er ferdige :) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 hva er en svingningsdemper for noe da? og hva er standard hk i en slik 302? rundt 200 ponnies? hadde en gang en filmsnutt av en svart granada v8 som forserte noen svinger opp en bakke slik svinger opp en bakke skal taes. etter det har liksom granada blitt synonymt med v8 for meg. det var en fin filmsnutt. synd jeg har mista'n. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by classic hva er en svingningsdemper for noe da? og hva er standard hk i en slik 302? rundt 200 ponnies? hadde en gang en filmsnutt av en svart granada v8 som forserte noen svinger opp en bakke slik svinger opp en bakke skal taes. etter det har liksom granada blitt synonymt med v8 for meg. det var en fin filmsnutt. synd jeg har mista'n. Svignigsdemper er en "metallklump" som er nøye veid opp, den sitter på veiva og skal sørge for at det ikke blir vibrasjoner, det er en billigere versjon av og balansere motoren. Standard i 302 varierer fra ca 140 til 230 hk. Orginalt hadde min 220hk. Har noen filmsnutter med Granad V8 som kan sendes :) Hvis noen ønsker seg de kan jeg nås på msn: Starsn_Stripes@hotmail.com Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 På mandag fikk vi frest ned begge toppene, de var litt skeve, men det gikk bra. Tok av 0.6mm. Får se om vi ikke får skjært til de siste ventilsetene neste helg/uke. Porte må vi også.. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Originally posted by Gran Svignigsdemper er en "metallklump" som er nøye veid opp, den sitter på veiva og skal sørge for at det ikke blir vibrasjoner, det er en billigere versjon av og balansere motoren. Nja, er ikke helt enig... En svingningsdemper er oftest nøytralt balansert (der veivpartiet er internt balansert), og er der for å ta opp torsjonssvingninger. For hver forbrenning vil den "skinka" i veiva som holder det stempel/råde-paret fjære litt, og disse kreftene som oppstår fra dette må kontrolleres. Blir enorme vrikrefter på bærelagertappene, kan knekke veiver osv. Selvfølgelig vil dette være værre på en dårlig balansert motor, men en nøye balansert motor MÅ fortsatt ha en form for svingningsdemper... Ved sprekker i gummien innenfor ytterringen, eller i ytterringen må den byttes, vil ikke ha flyvende biter under panseret vel? Samme gjelder høyt turtall, er påkrevd med bedre sv.demper i f.eks dragracing. Port i vei, men husk finesse framfor "høgging" av kanaler. Skal du gjøre det selv, konsentrer deg om å blande inn ventilsetene og ta skarpekanter/åpenbare støpefeil. Matche porter til pakninger er også greit nok, mulig "slanke" styringene litt også. Dette er hvertfall det jeg har gjort selv, da jeg ikke har kunnskaper nok til å gå igang med å endre form og tverrsnitt på kanalene. Vanskelig å gjøre noe feil ved å holde seg litt igjen når fresen skriker etter mer... ;) Kult prosjekt! Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.