Sjølstad Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Har sett litt på Nissan 200sx S14a, og jeg må nesten si at det hadde vært litt morro ha og en sånn bil... men som med nesten alle biler så er det noe possitivt og noe negativt:( Før jeg gjør noe dumt, som jeg kan til tider være litt flink til:rolleyes: kan noe fortelle meg litt om denne bilen? Og om jeg kansje burde legge drømmen på hylla? Kan vel si at jeg har lite hvis ikke noe peilig på Nissan i det heletatt og at jeg har ingen erfaring med dem.... Men la meg få høre hva folk har og si:) Siter Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:) 1986 Mazda 929 19?? Ascona B 1986 Nissan King Cab 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo I dag: 1997 Nissan 200sx S14a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-Stian Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 gå inn på http://www.200sx-ogn.org og spør der ;) Siter *Kozemozeoverdoze* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=36840 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=38462 Ellers er det vel bare å spørre om noe konkret, så kan vel folk grave opp. :) Motoren er ivertfall god for mye mer enn det den har originalt om du lurer på tuning. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjølstad Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 jo takker... driver og skriver litt på http://forum.200sx-ogn.org nå... har sett meg ut en S14a, litt dyr 249 000 men er det og kaste pengene ut av vinduet? Hadde vært litt morro og import en Rx-7 oxo da;) men som sagt, lov og drømme litt før sommeren Siter Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:) 1986 Mazda 929 19?? Ascona B 1986 Nissan King Cab 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo I dag: 1997 Nissan 200sx S14a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 nei, de er ganske dyre (enda) :rolleyes: må godt over 200k for å få en ja. lillegud her på forumet vet jeg kjører s14, du kan jo vente til han ser posten her eller skrike på pm så kanskje han har noen tips om hva du skal se etter ved kjøp :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjølstad Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 høres bra ut:) Det står en hos Pettersen Autoimport nå... 1998 Modell 43 000 km 1 eier tror jeg (kan være feil) Selge Eclipsen og få meg en sånn en hadde gjort drømmen:D Siter Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:) 1986 Mazda 929 19?? Ascona B 1986 Nissan King Cab 1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo I dag: 1997 Nissan 200sx S14a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 På S14a er det ingen spesielle ting (negative) å se etter heller, utenom det vanlige. Veldig greit når du skal handle ;) Hvis du kjøper S14a, og vet du ikke klarer å holde fingra unna, bør du ha tykk lommebok! Det finnes et hav med gromme deler å få tak i. Trimming? Hva med 60-70 hk og nm for ca kr 10-15000,-? (sef, det baller bare på seg, så det blir MYE mer etterhvert) Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by turbothomas På S14a er det ingen spesielle ting (negative) å se etter heller, utenom det vanlige. Veldig greit når du skal handle ;) Hvis du kjøper S14a, og vet du ikke klarer å holde fingra unna, bør du ha tykk lommebok! Det finnes et hav med gromme deler å få tak i. Trimming? Hva med 60-70 hk og nm for ca kr 10-15000,-? (sef, det baller bare på seg, så det blir MYE mer etterhvert) Staten vil også ha sin del av kaka ved 60-70hk mer? Blir ikke det fort mye dyrere da hvis en fortsatt vil beholde skiltene? (Heia avigiftsnorge) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Du drar jo ikke akkurat opp på biltilsynet med bremsepapirer og sier at du har trimma bilen og vil gjerne betale avgifter! Pass på å få på cat`n til EU kontroll, ikke sett fartsrekorder gjennom radarposter, og ikke reklamer med krafttilskuddet til Staten, så går det nok så greit ser du ;) Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
intenzo Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by turbothomas Du drar jo ikke akkurat opp på biltilsynet med bremsepapirer og sier at du har trimma bilen og vil gjerne betale avgifter! Pass på å få på cat`n til EU kontroll, ikke sett fartsrekorder gjennom radarposter, og ikke reklamer med krafttilskuddet til Staten, så går det nok så greit ser du ;) Hva med forsikringa hvis du blir innblandet i en ulykke, og de ser at du har 60-70 hk ekstra som ikke er oppgitt? Siter [-] bmw 316i compact e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Sjølstad Selge Eclipsen og få meg en sånn en hadde gjort drømmen:D er du smårar eller? :eek: du bytter ikke ut den lekre bilen med en 200sx? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by intenzo Hva med forsikringa hvis du blir innblandet i en ulykke, og de ser at du har 60-70 hk ekstra som ikke er oppgitt? Hvordan ser dem det? Dem skal fremdeles bevise det. Og du skal være grovt uaktsom. Men jeg tror ikke jeg gidder å ta en diskusjon på dette. Tør en ikke å trimme bilen, så får en la være. Jeg og mange andre tør, og har gjort det ;) Går det gæærnt en dag, så gjør det det, og en må ta konsekvensen av det. Uansett, S14a er en meget morsom bil. Både til daglig og på bane. Snill med tanke på drivstoff og deler også. Dog er det ikke en utpreget vinterbil, eller familiebil. Orginalt med gode dekk går det bra om vintern, men ikke trimmet - med dårlige dekk... Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by zlinky er du smårar eller? :eek: du bytter ikke ut den lekre bilen med en 200sx? Døh! Eclipse er grevling! Nytter ikke å ha det morro med feilhjulstrekk når det tilogmed mangler turbo! ;) Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hissig_Pannekake Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 hvordan er d egentlig og bruke 200sx om vinteren? hvordan funker høydejusterbart understell? digg og kunne heve bilen litt om vinteren og senke den om sommeren...kjipt og ha to biler, to forsikringer og to årsavgifter... lyst på 200sx.. greddy profec a ( er d det den heter?) er jo en motorstyringsenhet? kan man ikke med den "strupe" bilen om vinteren og kjøre med all trim i funkskjon om sommeren? litt dårlig forklart men man skjønner hvis man gidder... btw: heller 200sx enn eclipsen... Siter 2010 VW Scirocco X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbothomas Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by m_leikfoss hvordan er d egentlig og bruke 200sx om vinteren? hvordan funker høydejusterbart understell? digg og kunne heve bilen litt om vinteren og senke den om sommeren...kjipt og ha to biler, to forsikringer og to årsavgifter... lyst på 200sx.. greddy profec a ( er d det den heter?) er jo en motorstyringsenhet? kan man ikke med den "strupe" bilen om vinteren og kjøre med all trim i funkskjon om sommeren? litt dårlig forklart men man skjønner hvis man gidder... btw: heller 200sx enn eclipsen... Med orginal høyde og bra dekk går det helt fint om vintern. Bruker bilen i jobb daglig, og kjørte 2 vintre på grisgrendte veier i Gjøvik/Toten -distriktet uten problemer. (gamlebilen) Kjørte 60k på 2 1/2 år. Med GReddy e-manager og Profec e-01 som jeg har, kan jeg justere tenning/bensin mv. ja. Kan fint få orginalt igjen med HK, eller 0-??? hk. Høydejusterbart er en mulighet. Men en del av dem har en tendens til å bli litt for stive. Kjenner ikke til disse sakene godt nok. Og dem koster en del da. Min ble levert orginalt med Eibach fjærer. Kjøpte på justerbare dempere. Dette funker meget bra til daglig og bane. Nye vinterdekk kosta like mye som vinterbilen jeg kjøpte meg.... så "you do the math" som en sier ;) Siter Thomas 07 Commander 3,0 CRD 7 seter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg