Gå til innhold

Noen som har litt info om 200sx S14a

Ranger emnet


Sjølstad

Anbefalte innlegg

Har sett litt på Nissan 200sx S14a, og jeg må nesten si at det hadde vært litt morro ha og en sånn bil... men som med nesten alle biler så er det noe possitivt og noe negativt:( Før jeg gjør noe dumt, som jeg kan til tider være litt flink til:rolleyes: kan noe fortelle meg litt om denne bilen? Og om jeg kansje burde legge drømmen på hylla? Kan vel si at jeg har lite hvis ikke noe peilig på Nissan i det heletatt og at jeg har ingen erfaring med dem.... Men la meg få høre hva folk har og si:)

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

 

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takker... driver og skriver litt på http://forum.200sx-ogn.org nå... har sett meg ut en S14a, litt dyr 249 000 men er det og kaste pengene ut av vinduet? Hadde vært litt morro og import en Rx-7 oxo da;) men som sagt, lov og drømme litt før sommeren

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

 

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut:) Det står en hos Pettersen Autoimport nå...

 

1998 Modell

43 000 km

1 eier tror jeg (kan være feil)

 

 

Selge Eclipsen og få meg en sånn en hadde gjort drømmen:D

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

 

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På S14a er det ingen spesielle ting (negative) å se etter heller, utenom det vanlige. Veldig greit når du skal handle ;)

 

Hvis du kjøper S14a, og vet du ikke klarer å holde fingra unna, bør du ha tykk lommebok! Det finnes et hav med gromme deler å få tak i.

 

Trimming? Hva med 60-70 hk og nm for ca kr 10-15000,-? (sef, det baller bare på seg, så det blir MYE mer etterhvert)

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

På S14a er det ingen spesielle ting (negative) å se etter heller, utenom det vanlige. Veldig greit når du skal handle ;)

 

Hvis du kjøper S14a, og vet du ikke klarer å holde fingra unna, bør du ha tykk lommebok! Det finnes et hav med gromme deler å få tak i.

 

Trimming? Hva med 60-70 hk og nm for ca kr 10-15000,-? (sef, det baller bare på seg, så det blir MYE mer etterhvert)

 

Staten vil også ha sin del av kaka ved 60-70hk mer? Blir ikke det fort mye dyrere da hvis en fortsatt vil beholde skiltene? (Heia avigiftsnorge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar jo ikke akkurat opp på biltilsynet med bremsepapirer og sier at du har trimma bilen og vil gjerne betale avgifter!

 

Pass på å få på cat`n til EU kontroll, ikke sett fartsrekorder gjennom radarposter, og ikke reklamer med krafttilskuddet til Staten, så går det nok så greit ser du ;)

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Du drar jo ikke akkurat opp på biltilsynet med bremsepapirer og sier at du har trimma bilen og vil gjerne betale avgifter!

 

Pass på å få på cat`n til EU kontroll, ikke sett fartsrekorder gjennom radarposter, og ikke reklamer med krafttilskuddet til Staten, så går det nok så greit ser du ;)

 

Hva med forsikringa hvis du blir innblandet i en ulykke, og de ser at du har 60-70 hk ekstra som ikke er oppgitt?

[-] bmw 316i compact e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by intenzo

 

Hva med forsikringa hvis du blir innblandet i en ulykke, og de ser at du har 60-70 hk ekstra som ikke er oppgitt?

 

Hvordan ser dem det?

 

Dem skal fremdeles bevise det. Og du skal være grovt uaktsom.

Men jeg tror ikke jeg gidder å ta en diskusjon på dette.

Tør en ikke å trimme bilen, så får en la være.

 

Jeg og mange andre tør, og har gjort det ;) Går det gæærnt en dag, så gjør det det, og en må ta konsekvensen av det.

 

Uansett, S14a er en meget morsom bil. Både til daglig og på bane.

Snill med tanke på drivstoff og deler også.

 

Dog er det ikke en utpreget vinterbil, eller familiebil. Orginalt med gode dekk går det bra om vintern, men ikke trimmet - med dårlige dekk...

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er d egentlig og bruke 200sx om vinteren?

hvordan funker høydejusterbart understell?

digg og kunne heve bilen litt om vinteren og senke den om sommeren...kjipt og ha to biler, to forsikringer og to årsavgifter...

 

lyst på 200sx..

 

greddy profec a ( er d det den heter?) er jo en motorstyringsenhet? kan man ikke med den "strupe" bilen om vinteren og kjøre med all trim i funkskjon om sommeren?

 

litt dårlig forklart men man skjønner hvis man gidder...

 

btw: heller 200sx enn eclipsen...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by m_leikfoss

hvordan er d egentlig og bruke 200sx om vinteren?

hvordan funker høydejusterbart understell?

digg og kunne heve bilen litt om vinteren og senke den om sommeren...kjipt og ha to biler, to forsikringer og to årsavgifter...

 

lyst på 200sx..

 

greddy profec a ( er d det den heter?) er jo en motorstyringsenhet? kan man ikke med den "strupe" bilen om vinteren og kjøre med all trim i funkskjon om sommeren?

 

litt dårlig forklart men man skjønner hvis man gidder...

 

btw: heller 200sx enn eclipsen...

 

Med orginal høyde og bra dekk går det helt fint om vintern. Bruker bilen i jobb daglig, og kjørte 2 vintre på grisgrendte veier i Gjøvik/Toten -distriktet uten problemer. (gamlebilen) Kjørte 60k på 2 1/2 år.

 

Med GReddy e-manager og Profec e-01 som jeg har, kan jeg justere tenning/bensin mv. ja. Kan fint få orginalt igjen med HK, eller 0-??? hk.

 

Høydejusterbart er en mulighet. Men en del av dem har en tendens til å bli litt for stive. Kjenner ikke til disse sakene godt nok. Og dem koster en del da.

 

Min ble levert orginalt med Eibach fjærer. Kjøpte på justerbare dempere. Dette funker meget bra til daglig og bane.

 

Nye vinterdekk kosta like mye som vinterbilen jeg kjøpte meg.... så "you do the math" som en sier ;)

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår