El_diablo Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 Lurer på å gå til anskaffelse av en Fiat Ritmo Abarth 2,0 motor. Hvor kan jeg få tak i noe slikt og hvor mye må en regne med å gi for et brukbart eksemplar? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Rundt 2000 vil jeg anta. Med ledningsnett og alt til nøds 3000 Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Finnes det brukbare motorer av de da? De er jo et h... å få justert greit når de er litt slitte bl.a. Høres litt kamikaze ut for meg..... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Originally posted by Hot Rod Høres litt kamikaze ut for meg..... lest autofil i det siste? ;) Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Men jeg er gammel nok til å ha opplevd Fiat Abarth både da de kom, ble brukt, og etterhvert fikk problemer.;) Etpar kamerater av meg hadde det. Verditap og hodebry noe over middels for å si det sånn.... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Hvor mye skal et verksted ha for å bytte en motor med en annen? Har nemlig ikke noe peiling på det selv, er bare hobby mekker. Småting... Hvis det bare er tull med Abarth motoren, så kan jeg kanskje bruke orginal motoren. Chattet med en som har tatt ut 180 hk m. turbo fra en 1500 uten at motoren har gått i luften. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Har en abarth motor liggendes, men vet ikke om den går?!? Fikk ihvertfall ikke start på den før vi hev den utav bilen, kan hende den selges Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Hvor lant har den gått, er det ellers noe galt med den sett bort i fra at den ikke starter? Har du noe formening om hva grunnen kan være? Skal vel ikke ha så mye siden den ikke starter? 500:D Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 var med å nappe ut denne motoren. vi kom visst frem til at det var giveren på svinghjulet eller veiven som ikke virket... evt hjernen. ikke sikker.. fikk ikke tenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 hmmm drunk Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Det kan hende jeg skal prøve å bruke motoren i et bilcross-prosjekt til høsten, har ikke helt bestemt meg ennå, men den går nok ikke for 500,- per i dag... Husker ikke kor langt den har gått, 180000 kanskje??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 aahhh... Hadde en fiat Ritmo engang jeg.. er godbil det gitt... Har kjøpt meg hus nå, så nå blir det prosjektbil.. Blir en Fiat Ritmo, og jeg skal prøve å få klemt i en croma turbo motor i den... (ikke sikker på om det går, men alt skal tas ifra hverandre og jeg sveiser nye fester og alt hvis det må til) Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Originally posted by L&D Det kan hende jeg skal prøve å bruke motoren i et bilcross-prosjekt til høsten, har ikke helt bestemt meg ennå, men den går nok ikke for 500,- per i dag... Husker ikke kor langt den har gått, 180000 kanskje??? Lov å prøve seg...:op Har du gearkasse osv? Eller blir det litt dødfødt... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 bare for å svare for gutten, ja, girkassen er tilstede... men ene drivakselen er gåen. den andre er intakt. mener muligens at tenningsystem fra regatta passer, med fordeler og hele skiten, men er ikke sikker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Mai 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Etter å ha tenkt i gjennom saker og ting, så tror jeg det er lettest å komme i mål med den motoren jeg har. Ny kam, porting, chip osv... Får se hvor det ender. Hvis jeg skal bytte motor, så er det jo litt kav å få godkjent en større kraftiger motor. orginalmotoren er det jo ikke så lett å se om den er trimmet... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg