Gå til innhold

142

Ranger emnet


Volvo_original

Anbefalte innlegg

Syssler med tanken på nytt prosjekt om dagen da jeg straks er ferdig med 240'en. Tenkte på å bygge om en 142 med veltebur (rørramme?), større motor, annet understell osv. Noen som vet begrensninger på motorstørrelse, hva som er lov å gjøre med understell, med tanke på godkjenning. Noen som har peiling på dette? Egne erfaringer med ombygging av 142?

 

(Må legge til at dette er SVÆRT luftige ideer.)

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grense på 170 hk? Noen som vet dette sikkert? På en annen side vil jo en lett 142 gå veldig bra med 170hk da!

 

Har sett en svenske som laga til rørramme (eller hva det nå heter) fremme på sin PV. ER det noe som ville blitt godkjent i norge?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du kan dokumentere at rørramma er sterknok så får du det godkjent. vil jeg tørre og påstå (fikk beskjed om det på biltilsynet for en stund tilbake).

Og det med at 170 er grensa, så kan nok det grensa strekkes en del vist du fikser bremser,oppheng osv til noe sterkere så vil jeg tro du får godkjent en del mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay!

Tenkte på å kappe ved torpedoveggen og bygge rørramme der framme sammen med buret. Kan vel kanskje bli vanskelig å dokumetntere at det er kraftig nok. Men, men.....

 

Når det gjelder hjuloppheng vil jeg tro at 142'ens originale hjuloppheng vil være noe skralt. Er hjulopphenget framme f.eks. fra 240 noe å satse på? Bak hadde kanskje 4-link vært noe?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Eg ville heller satset på taksenking.. det er grisefett på en 142!! vis det gjøres rett da

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIII!! Må ikke finne på å ødelegge den fine bilen med sånt tull. Det er rett og slett forkastelig. På gatebil i fjor var det en Amazon som var taksenka. Skjønner ikke hva folk tenker på nå de begynner med noe sånt, alle har vel sett et eksempler og burde derfor forstå at det blir helt for jævlig. Det var i alle fall min mening om taksenking ;)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for sleeper:) Regner med at rørramme forran skal gå greit hvis et volvoverksted dokumenterer at det holder, kan være lurt å snakke med biltilsynet på forhånd å spørre hva de mener om det etc

89 - bmw 320i cab

81 - volvo 242TIC

72 - volvo 142DL

91 - golf II TD

97 - volvo 945TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(pssst) man får kjøpt ferdige Bur da, sånnsett.

men er det ikke like greit å stikke på biltilsynet å spørre etter grensene dems og spørre hva de syntes om prosjektet osv, og om de kan gi deg info om hva som må gjøres osv?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG har i alle fall ikke tenkt å taksenke noe som helst om detta prosjektet blir noe av. Har som sagt tenk å ha sånn original-look på'n.

 

Er det noen her som har erfaring med å bygge rørramme? Vanskelig?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIII!! Må ikke finne på å ødelegge den fine bilen med sånt tull. Det er rett og slett forkastelig. På gatebil i fjor var det en Amazon som var taksenka. Skjønner ikke hva folk tenker på nå de begynner med noe sånt, alle har vel sett et eksempler og burde derfor forstå at det blir helt for jævlig. Det var i alle fall min mening om taksenking ;)

 

Hilsen Trond

 

Gammle bilen min var jo taksenket,ser da ikke så ille ut?:rolleyes: 242%20lilla.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår