Gå til innhold

Billige "trimmevennlige" biler

Ranger emnet


JokkVahl

Anbefalte innlegg

Skal gå å kikke på en svart Cherry gtt med blått interiør om 3uker, tror dette blir bilen.

 

Hadde kvassekam, smidde stempler, justering av ladetrykk i dash og mange andre gromme deler.

Skulle ha 20k for den, Eu godkjent.

 

Får ikke håpe at den er altfor oppspist av rust, som mange andre kirsebær.

 

Er mye positivt med cherry, men også mye negativt :(

Pos:

Lett å trimme

Bilen veger kun 880kg

Billig å forsikre

 

Neg:

Cherry er ofte plaget av mye rust.

Cherry GTT er ikke noen racer i svingene, og ved flere modifiseringer i hjulopphenge, blir den alike vel ikke rå (sagt av a32)

- 1980 RX-7

zoooooooom, br br br *bang* !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til Hot Rod

 

Beklager om jeg har forulempet deg på noen måte, det var ikke meningen. Er enig med at wankelen har sine baksider, men ser vi på en vanlig motor kontra wankelen blir det ikke så forferdelig skjønner du.

 

Normalt koster det ca 10 lapper å overhale en wankel, noe som bør gjøres på ca 100 000 km. Det er jammen ikke langt unna det du må betale for å skifte reg.reim++ ved en storservice på et merkeverksted. Selvfølgelig kan en kyndig mekaniker lett gjøre dette selv for å spare noen kroner, men en kyndig mekaniker skal ikke ha noen problemer med å overhale en wankel. Sjekk blant annet RX7 forumet..

 

Saken er den at overhaler du en wankel, har du så godt som ny motor, det får du ikke bare ved å ta 100 000 service på en Otto.

 

Grunnen til at mange RX7`er ikke har godt så langt har vel også noe med at de fleste er entusiastbiler som ikke blir brukt frem og tilbake fra jobb e.l.

 

Her i Norge begynner det faktisk å bli mange som kan skru sammen en wankelmotor, alt annet rundt motoren er akkurat det samme som på en vanlig ottomotor.

 

Nå sier jeg ikke at wankel er det eneste morsomme alternativet, kun at det er ETT alternativ, selvfølgelig er jeg wankelfan og liker det best, mens du synes V8 er best.

 

:)

 

Edit: Wankelen er også billig å forsikre og importere på grunn av lavt motorvolum, og lav vekt!:D

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke forulempet, eller noe.

En frisk motordiskusjon er alltid lærerikt! Denne gangen lærte jeg f.eks litt om wankelmotorer.

 

Dessuten kjøper jo gutten en Cherry uansett.

Den kunne han jo putta en V8 inni Tenker Cherryen hadde vridd seg LITT ved skikkelig pådrag he he...

 

Forresten. Det med wankel og importavgift, eller regavgift som det heter nå. Er det ikke noen særregler der for å unngå at wankel motoren blir "for billig"? Skal ikke være påståelig, men mener bare jeg har hørt noe sånt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en peugeot 205 Gti?

 

Kjøp en sånn en dritbillig. Motoren trenger ikke gå engang, for denne skal ut med en gang. Hiv motoren og sett i motor fra 405 MI16. DEn glir rett nedi uten de helt store modifiseringene. Da har du 205 med 160 hester (hvis du kjøper en motor fra 88-90 uten kat.)

 

0-100 på tja.. 6 sekunder ca?? Er ikke helt sikker selv jeg.

 

Bare pass på å kjøp en gti 1,9. Mindre arbeid for å få godkjent ombygd til mi16.

 

Total kostnad? Rundt 20 tusen burde holde til en brukbar en ferdig ombygd til mi16. Er en på forumet her som kaller seg B1ack Mi16. Han vet MYE mer om dette enn jeg gjør. Han har en 205 MI16 selv.

 

For:

 

- Billig moro

- Du har en skikkelig sleeper (ingen som mistenker den lille pysjå jævelen for å gå fort, bare pell av emblemene bak)

- Går styggfort

- Mi16 motoren klarer fint mer enn de 160 hestene som er originalt, så trimmingspotensialet er der

 

Mot:

 

- 205 er vel ikke akkuratt verdens peneste bil, men med litt styling blir den fet

- Forsikringa kan hende er litt dyr siden det er en GTI. Men jeg er ikke sikker på åssen det blir med MI16 maskin

- Litt jobb å bygge om, men alt er overkommelig bare du vil og du har litt peil på å mekke

- Finne en MI16 maskin i god stand kan være litt vrient siden det er desverre altfor mange av de som er horkjørt. Men om du finner en med få km på telleren så bør det ikke være noe stress.

 

 

Hvis du vil ha billig rask liten bil så er dette et alternativ jeg ville vurdert STERKT selv.

 

LEs her for mer info:

 

Engelsk side om MI16 konvertering

 

Peugeotklubben sitt forum

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

erbe: Dette var da snakk om en Laurel, var det så? Flere filmer ønskes!

 

 

Jepp en gammel sliten ur-taxi :)

Bilen ser helt orginal ut (kongesleeper)

Vi var på våler og skulle kjøre i helgen, men pga vinterdekk bak fikk vi ikke lov :(

 

Flere filmer kommer det nok..

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Forresten. Det med wankel og importavgift, eller regavgift som det heter nå. Er det ikke noen særregler der for å unngå at wankel motoren blir "for billig"? Skal ikke være påståelig, men mener bare jeg har hørt noe sånt.

 

staten bestemte ut at rx8 med wankelmotor hadde 2,5-liters motor i stede for 1,2 ellerno, for å få mer i avgift. helt sykt at de kan gjøre slikt bare fordi de føler for det. vet ikke hvordan det er med rx7'en

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være enormt påståelig, men velger å tro at Canalmotor har peiling på dette. Han er vel den eneste i Norge som hittil har registrert en RX8 på hvitskilt som privatperson. Sjekk RX7 forumet for mer info! Veit i alle fall at min RX7 er tatt inn fra Canada som 1.3 og betalt avgifter deretter.

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår