acoupe Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 hei ! Har ett lite problem kanskje noen her kan hjelpe meg. Jeg dro på torshov for å kjøpe meg blåe pærer til tåkelys og nærlys, følgende skjedde : Jeg dro å spurte spesifikt etter blåe pærer og ba derfor en selger om å finne det for meg. Så spurte jeg på en måte etter en bekreftelse at dem IKKE ville lyse gulaktig i det hele tatt, men litt mer hvit med blå skjær. Han sa da at dem skulle ha ett blåskjær i seg, ganske likt xenon. Så dro jeg spent hjem for å sette dem på og prøve dem, hadde allerede pærer som funket fint men jeg byttet om til de blåe pærene. Skrudde på tenninga og testa, og de nye pærene lyste HELT likt som de jeg hadde fra før av, ikke en anelse hvitt med blåskjær og xenon aktig å se. Så dro jeg tilbake for å få igjen pengene, men det fikk jeg ikke p.g.a at jeg hadde revet opp boksen for mye. Har jeg her rett til å få igjen pengene ? Jeg hadde skjønt det hvis jeg ikke fikk igjen pengene hvis jeg selv hadde hentet pærene og ikke spurt spesifikt etter blåe pærer, for da har ingen selger lovet meg noe som helst. Skjønner jo at jeg ikke får igjen pengene når embalasjen var rivet sunn. Men siden han sa at dem skulle ha blåskjær i seg så synes jeg at dem har gitt meg feil info og derfor burde få igjen pengene, uavhengig av at emballasjen var rivet til filler. For det er jo butikken som må holde seg ansvarlig for feil info synes jeg da. Det er ikke mye penger det er snakk om, men det satt en betydelig skramme i budsjettet mitt. Noen som kan hjelpe meg med dettet ? mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 det er lov og bruke hue og IKKE rive i filler innpakningen. hadde jeg vært torshov så hadde du ikke fått igjen noe penger. Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Man må vel ta betraktning om innpakninga normalt sett går i stykker når man åpner den eller om den er lett og åpne.. Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by LilleGud det er lov og bruke hue og IKKE rive i filler innpakningen. hadde jeg vært torshov så hadde du ikke fått igjen noe penger. Det er jeg saftig klar over, men siden han sa at det skulle bli blåaktig lys så trodde jeg på han jeg, og tenkte ikke på å holde innpakningen i orden..... Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Men strengt lovmessig sett så er det nok du som har retten på din side med tanke på at produktet du fikk levert ikke oppfyller de krav du spesifiserte når du kjøpte... Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by acoupe Det er jeg saftig klar over, men siden han sa at det skulle bli blåaktig lys så trodde jeg på han jeg, og tenkte ikke på å holde innpakningen i orden..... kansje farven på lyset kommer fra lykte glassene dine ? tenkt på det ? Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Hvilke pærer var det egentlig? (Så jeg vet hvilke jeg ikke bør kjøpe!) Man kan heve kjøpet dersom varen ikke er slik den ble lovet (både skriftlig og muntlig), men det ville kanskje vært rimelig å redusere litt på beløpet pga. pakningen. Men hadde de vært litt service-innstillt, burde du jo fått heve kjøpet uten noe om og men... (Forøvrig så kjøpte jeg noen Philips BlueVision (tror jeg) tåkelyspærer og parklys på Torshov, til A6, og de var faktisk hvitere enn de gamle pærene. Men blåskjær var det lite av, i hvert fall forhold til xenon-lysene. Men som nevnt - mye hvitere og finere enn standard pærer) Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by LilleGud kansje farven på lyset kommer fra lykte glassene dine ? tenkt på det ? har tenkt på det ja, men har ganske klare glass. Dessuten så farget jeg litt blått med sprit-tusj på de pærene jeg hadde fra før av i går, og det ble knall. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by Zamot Hvilke pærer var det egentlig? (Så jeg vet hvilke jeg ikke bør kjøpe!) Husker ikke merket, for jeg har ikke pærene her. Men det var i en blå pakning det sto med ganske stor skrift "ice blue"...tror dem kosta 169,- for pakkning med 2 stk. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by aregar Men strengt lovmessig sett så er det nok du som har retten på din side med tanke på at produktet du fikk levert ikke oppfyller de krav du spesifiserte når du kjøpte... Det er akkuratt det jeg også mener ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Du har loven på din side siden du ble feilinformert, men jeg tviler meget sterkt på at du for noe ut av dette... Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Siden du spesifiserte hva du skulle ha, og enda fikk feil vare, er det på sin plass at dem gir deg pengene tilbake eller en tilgodelapp. Alt annet er bare elendig service! Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Gidd stresse slik for noen fattige pærer da... Du vet hva den butikken står for neste gang du trenger noe. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by Hondaen Gidd stresse slik for noen fattige pærer da... Du vet hva den butikken står for neste gang du trenger noe. Enig! Men, så kanskje det ikke er pærene/pengene, men prinsippet som er poenget i denne saken. Du har retten på din side, så om du virkelig vil ha pengene tilbake, så får du det nok. Men, er det verdt å lage så mye oppstyr utav? Det er dårlig service av Thorsov.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 du har vel også kjøpsloven (angrefrist) på din side... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg