Gromit Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Den koster fra 2000 opptil 3500,- kr. Avhengig av motorstyresystemet ditt. Ny pris da. Om ikke du stjeler av en som er vraka. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 ok, men da kan det hende det er det som er problemet da? Siden de "trådene" var ryki? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Hei, de trådene du beskriver sitter i luftmasse måler ikke luft mengde. Dette er et mye bedre system enn mengdemåler fordi det tar hensyn til høyde over havet, luft fuktighet, temperatur og selvsakt luftmengde. Den fungerer på den måten at de trådene som er inne i massemåleren blir kjølt ned og varmet opp av luften, og signalene går til hjernen og hvor mye mat den skal pøse på. Når disse er ryki så funker rett og slett ikke systemet. Men det er litt rart den ikke gikk over i nødmodus av seg selv for det skal den egentlig gjøre. Men ta å bytt den du så tenker jeg det blir tut og kjør. Hvor mye trykk kjører du på forresten? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Estrewes Hei, de trådene du beskriver sitter i luftmasse måler ikke luft mengde. Dette er et mye bedre system enn mengdemåler fordi det tar hensyn til høyde over havet, luft fuktighet, temperatur og selvsakt luftmengde. Den fungerer på den måten at de trådene som er inne i massemåleren blir kjølt ned og varmet opp av luften, og signalene går til hjernen og hvor mye mat den skal pøse på. Når disse er ryki så funker rett og slett ikke systemet. Men det er litt rart den ikke gikk over i nødmodus av seg selv for det skal den egentlig gjøre. Men ta å bytt den du så tenker jeg det blir tut og kjør. Hvor mye trykk kjører du på forresten? Ok! Det hørtes jo egentlig greit ut.. :) Tror trykket ligger på 0,4-0,5bar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Ok, det er jo orginalt så da er det nok ikke derfor de har ryki heller. Har du sjekka at den beskyttelses kanten forrand tråden er der? Pass på at når du kjøper/brukt ny at den tråden er like hel og fin som den skal, den tråden er like tynn som en wolframtråd i en lyspære omtrent. Be careful with it. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Nei det har jeg ikke sjekka, har satt ned bort til en som bygger opp turbomotorer(volvo,BMW) så jeg regner med at han finner ut av det... Men det er jo litt surt at jeg ikke kom hjem engang før det smalt... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Var det på den turen du henta den det smalt? Det ekke så morro. Mye tar Torgeir Wetterhus for jobben? Fant du ut at den tråden var ryki eller var det han som sa det? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Estrewes Var det på den turen du henta den det smalt? Det ekke så morro. Mye tar Torgeir Wetterhus for jobben? Fant du ut at den tråden var ryki eller var det han som sa det? På turen hjem ja..veldig artig det.. :( Var han som sa det, vet ikke helt hvor mye han tar, har hørt at han er billig så det er jo bra...jeg må jo ha den i stand, og vil derfor sette den til en som kan litt i steden for de andre rare verkstedene som er her jeg bor... hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Du får ha lykke til å gi kjerra en kos fra meg :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by Gromit Du får ha lykke til å gi kjerra en kos fra meg :D Takk for det, bare jeg som kan kose med den;) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 ai korrekjson.så bare det var snakk om en viss "støpejernsboks her" det har iallfall ikke lh2,2/2,4.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by maxis Den største feilen er nok:k-jetronic K-jet har ikke LMM da:rolleyes: Slayer hadde vel en 230ft? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by nissan s13 K-jet har ikke LMM da:rolleyes: Slayer hadde vel en 230ft? Det tror jeg stemmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Hvilken motor/sprut er det du har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by maxis Hvilken motor/sprut er det du har? det vet jeg faktisk ikke... :( har ikke peiling på bil og har den ikke hjemme, satt den bort til en med peiling med engang.. Eneste jeg vet er at det er 2.3liter og i følge han jeg kjøpte den av var det orginal turbosats...orginalt i fra volvo eller noe.. Som dere skjønner har jeg ikke mye peiling.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg