Gå til innhold

Problemer allerede....

Ranger emnet


slayer

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, de trådene du beskriver sitter i luftmasse måler ikke luft mengde. Dette er et mye bedre system enn mengdemåler fordi det tar hensyn til høyde over havet, luft fuktighet, temperatur og selvsakt luftmengde. Den fungerer på den måten at de trådene som er inne i massemåleren blir kjølt ned og varmet opp av luften, og signalene går til hjernen og hvor mye mat den skal pøse på. Når disse er ryki så funker rett og slett ikke systemet. Men det er litt rart den ikke gikk over i nødmodus av seg selv for det skal den egentlig gjøre. Men ta å bytt den du så tenker jeg det blir tut og kjør. Hvor mye trykk kjører du på forresten?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Hei, de trådene du beskriver sitter i luftmasse måler ikke luft mengde. Dette er et mye bedre system enn mengdemåler fordi det tar hensyn til høyde over havet, luft fuktighet, temperatur og selvsakt luftmengde. Den fungerer på den måten at de trådene som er inne i massemåleren blir kjølt ned og varmet opp av luften, og signalene går til hjernen og hvor mye mat den skal pøse på. Når disse er ryki så funker rett og slett ikke systemet. Men det er litt rart den ikke gikk over i nødmodus av seg selv for det skal den egentlig gjøre. Men ta å bytt den du så tenker jeg det blir tut og kjør. Hvor mye trykk kjører du på forresten?

 

Ok!

 

Det hørtes jo egentlig greit ut.. :)

Tror trykket ligger på 0,4-0,5bar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er jo orginalt så da er det nok ikke derfor de har ryki heller. Har du sjekka at den beskyttelses kanten forrand tråden er der? Pass på at når du kjøper/brukt ny at den tråden er like hel og fin som den skal, den tråden er like tynn som en wolframtråd i en lyspære omtrent. Be careful with it.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Var det på den turen du henta den det smalt? Det ekke så morro.

Mye tar Torgeir Wetterhus for jobben? Fant du ut at den tråden var ryki eller var det han som sa det?

 

På turen hjem ja..veldig artig det.. :(

Var han som sa det, vet ikke helt hvor mye han tar, har hørt at han er billig så det er jo bra...jeg må jo ha den i stand, og vil derfor sette den til en som kan litt i steden for de andre rare verkstedene som er her jeg bor... hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

Hvilken motor/sprut er det du har?

 

 

det vet jeg faktisk ikke... :( har ikke peiling på bil og har den ikke hjemme, satt den bort til en med peiling med engang..

Eneste jeg vet er at det er 2.3liter og i følge han jeg kjøpte den av var det orginal turbosats...orginalt i fra volvo eller noe..

 

Som dere skjønner har jeg ikke mye peiling.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår