slayer Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Hei Min 240 turbo har klikka, kjørte i går også plutselig kom det ett lite smell, ikke store greiene altså.. Og etter det har bilen blitt helt gal, ryker svart, bare bobbler liksom, får den ikke opp på turtall slik at det går ann å kjøre med den, har skifta plugger uten hell... Den ryker noe jævelig svart, og lukter mye bensin...Man hører turboen plystrer så vidt, men får ikke opp turtallet.. Help me.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by slayer Hei Min 240 turbo har klikka, kjørte i går også plutselig kom det ett lite smell, ikke store greiene altså.. Og etter det har bilen blitt helt gal, ryker svart, bare bobbler liksom, får den ikke opp på turtall slik at det går ann å kjøre med den, har skifta plugger uten hell... Den ryker noe jævelig svart, og lukter mye bensin...Man hører turboen plystrer så vidt, men får ikke opp turtallet.. Help me.. Du har ikke sprukket noe a(topp, manifoiler?) Brent hull i stempel? Eller er motoren fin, bare at du ikke får turboen til å lade? Sjekka at det ikke har skjedd noe med wastegaten? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Sjekk alt av slanger fra mengdemåler til innsug så finner du nok feilen..... Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Euro-1 Sjekk alt av slanger fra mengdemåler til innsug så finner du nok feilen..... Hvor sitter mengdemåleren? Jeg er helt GRØNN... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 sitter litt/rett etter luftfilteret eller ved innsuget inn til manifoilen har jeg sett det.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Det er ikke turboen som har sakt "natta" da? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 setter 10 spenn på turboen... luftmengdemåleren sitter org. i samma boksen som luftfilteret er...normalt en grå boks i støpejern,med svart lokk..sitter på toppen av luftfilter burken..husker ikke om det er sånn på 240,er iallefall det på motoren min..er fra en 760tic... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Jeg hører turboen suse, kan vel ikke være den da? Skal få Torgeir Wetterhus til å se på den i morra, han skal visst ha peiling.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Rare greier..... Jeg har ikke så peiling på bil så dere må sikkert lese en og to ganger for å skjønne hva jeg mener.. I hvertfall...bilen går omtrent ikke når mengdemåler kontakten er i, men når man tar av kontakten går den litt bedre, går ganske greit å kjøre med den da.. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Sikkert en eletrisk duppeditt som har streika kanskje? Jeg vet at bilen min er i trygge hender nå men jeg er litt spent på hva som er galt og han som skal fikse den haddde det litt travelt så jeg vil ikke mase på han heller..men en ting er sikkert, den får ALTFOR mye bensin....Black smoke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 er klart, at viss du tar ut kontakten til luftmengdemåleren pøser den bare inn bensin. luftmengdemåleren gir beskjed til hjernen hvor mye luft som kommer inn sånn at den kan gi riktig mengde bensin iforhold til luft, sånn at den skal få rett blanding.. viss jeg har forstått det rett.. ikke slakt meg viss jeg tar feil ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Mambo er klart, at viss du tar ut kontakten til luftmengdemåleren pøser den bare inn bensin. luftmengdemåleren gir beskjed til hjernen hvor mye luft som kommer inn sånn at den kan gi riktig mengde bensin iforhold til luft, sånn at den skal få rett blanding.. viss jeg har forstått det rett.. ikke slakt meg viss jeg tar feil ;) Den går jo bedre når ikke kontakten er i...Når jeg setter i kontakten kveles bilen nesten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 :/ kjipt da. men kan jo være den gir masse bensin hele tia når kontakta ikke er i. og ikke gir noe nesten med kontakta i. feks Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 ja jeg skjønner i hvertfall ingenting.. hehe... har fått denne karen til å kikke på den... noen som har noen erfaringer? http://www.wetterhusracing.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Når luftmengdemåleren ikke er koblet i går bilen i "nød" modus. Et program som bilen vet at den går på. Derfor går den bedre når du drar den ut. Men den bruker noe helvete med bensin på nødprogrammet. Og er ikke bra for motoren i lengden. Hvis det er det som er problemet ditt er det noe feil med luftmengdemåleren ja. Virker veldig sannsynlig. Lykke til med feilsøkinga :) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 ok, skrudde av mengdemåleren og kikket, der var det noen "tråder" som var borte... ( Jeg er veldig flink til å forklare ikke sant, hehe) Så han typen som kikker er vel på sporet av noe.. :) Er det dyrt å kjøpe ny mengdemålerting? Har lyst til å få på Compomotive felgene mine og gasse litt.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.