joppa Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 nå har faktiskt de fordene jeg har vært borti vært værre enn oplene :D ..ta den du!.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 :watchout hehe....alle biler frå den tiden rustet, er bare det at Opel forsatte med det i senere tid også :watchout Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Skjedd no mere? Spennende prosjekt det her.. lest igjennom alt nå :) MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 nja, driver å skraper bilen. Tar lang tid. Men fikk senkesettet mitt i går: Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 merke på fjærene da? Apex eller? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 60 mm apex ja Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Hei! Steike ka arbeid du he lagt i bilen! MÅ nesten ha noke spes myllå framskjermane no ;) He du tenkt meir på saka? Veit som sagt lite om din motor, men alt går veit du..Ka turbo du ha skoga tak i? Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 S3TR skrev: Hei! Steike ka arbeid du he lagt i bilen! MÅ nesten ha noke spes myllå framskjermane no ;) He du tenkt meir på saka? Veit som sagt lite om din motor, men alt går veit du..Ka turbo du ha skoga tak i? Er en VAG deisel T3 turbo A/R 42 på blåsesiden, men jeg har lagt den ut for salg, og tenkte på å invistere i en T25 (eller lignende), eller en T3 fra vovlo bensin turbo (kanskje litt billigere?). Det er vel A/R forholdet på eksoshuset til den deisel trubo'n jeg har nå som ikke er så idelet for en bensinmotor. T25 hadde vel verdt det beste siden det ikke er et slik super duper heftig prosjek. Jeg vil ligge på -200 eller 200 tenker jeg, å da er det vel greitt med en T25 som er lett å snurre igang. Eller hva tror du? Ikke så veldig hastverk med motor enda, må fikse et karroseri å putte den i. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Karroseriet er vel straks strøkent regner jeg med :) Om du sender meg litt data på motoren så skal jeg se om jeg kan finne en passende turbo til deg. Kan skaffe fabrikkoverhalte turboer nesten gratis! Trenger følgende data: Borring: Slaglengde: Antall syl: 4? Antatt hk som sugemotor og maksimalt turtall motoren skal takle. T25 frykter jeg kan bli litt smått med ca 200 hk som mål. Tidlig spoolup blir det nok, men du vil nok ha et lite effektivt oppsett og mye varme. Skal du ha intern eller ekstern wastegate? Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 S3TR skrev: Karroseriet er vel straks strøkent regner jeg med :) Om du sender meg litt data på motoren så skal jeg se om jeg kan finne en passende turbo til deg. Kan skaffe fabrikkoverhalte turboer nesten gratis! Trenger følgende data: Borring: Slaglengde: Antall syl: 4? Antatt hk som sugemotor og maksimalt turtall motoren skal takle. T25 frykter jeg kan bli litt smått med ca 200 hk som mål. Tidlig spoolup blir det nok, men du vil nok ha et lite effektivt oppsett og mye varme. Skal du ha intern eller ekstern wastegate? Er ikke helt sikker på alle spesifikasjoner. borring er vel 96 (orginalt 95) så motorvolumet vil bli mellom 2.0 og 2.1 L og det er fire sylindere ja.. Jeg vet ikke hvor godt du kjenner til CIH (cam in head) maskinene, men de har ikke verdens sterkeste råder. Holder vel i lange baner med en intern wastegate, forøvrig so har jeg ikke pæiling på hva kriteriene er for at jeg må ha en ekstern.. Hk som sugemotor er litt veldig vansklig å si, pga. ikke alt av det som har verdt gjort med motoren, er vanlig å gjøre, så har få/ingen motorbygg å samenligne med. Skal kjøres først med orginal innsprut som står på 2.2i motor fra rekord ( toppen er ifra en slik motor). Den motoren har 115 hk orginalt. Det ligger endel begrensinger i innsprutssystemet på denne motorene, så jeg kan vel gjette 130-140+ hk med den litt heftige kammen som står i nå. Med 2x45 weber kunne den kanskje hatt 170+ hk, visst allt er kalibrert riktigt. Men husk! det skal ikke leggest mye penger i denne turbo-konverteringen, så om ikke turbo'n flower til mer en 200 hk så gjør liksom ikke det noe! :D Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Med en borring på 96 mm og en slaglengde på ca 72 mm har du et motorvolum på rett under 2.1 liter. Det får være nøyaktig nok :) Om rådene er det svake pungtet er det en fordel å ha nokså lav kompressjon for å spare de mest mulig. 8:1 uten å lade så fryktelig mye bør bli bra. Med en T3 60 trim .48 A/R eksoshus og et ladetrykk på rundt 0,7-0,8 vil du kunne ha opp imot 200 hk på hjula. Jeg tror en slik turbo vil kunne passe bra til ditt bruk. Kanskje eksoshuset er litt lite for å lade mer enn 0,8 på max turtall(mottrykk), men du vil ha en nokså god respons i motoren. Ekstern wastegate er bedre om en skal bygge et maksimalt effektivt oppsett, men det gjør saken mer kompleks og dyrere så det utgår :) Priser på fabrikkoverhalt Garrett turbo: T3 60 trim .48A/R eksos, intern wastegate: 2900 + frakt + mva T3 super 60 trim .63A/R eksos, intern wastegate: 3900 + frakt + mva Den sistnevte turboen kan levere nok luft til ca 280-300 hk Devil Send PM om det er aktuelt, så kan vi diskutere datasprut også. Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Takk! et meget bra tilbud. Tror jeg burde gå for T3 60 trim. Skal sjekke ut litt om hvordan andre med cih turbo har gjort det med datasprut først... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Personlig vil jeg anbefale .63 eksohuset. Super 60 trim på kompressordelen matcher dette eksoshuset bedre og kostnaden for dette kompressorhjulet er minimal. Et litt større eksoshus vil også spare rådene ved å gi trykk litt senere. Angående datasprut er min løsning garantert "most bang for the buck" ;) Men der er ingen grunn til å finne opp hjulet flere ganger så bare hør med de som har vært borti sorten før. Spør gjerne om hvilke turboer som har fungert for å få bekreftet om turboen jeg anbefaler passer bra. Jeg skal sjekke mulighetene for å skaffe Volvo S60R turbo fra Sverige, fabrikkny mitsubishi turbo til en rimelig penge. Oppdaterer deg asap. Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Ferdig å skrape bilen: Driver å sveiser bærende rust under bilen på fjørfester og vanger. Stopperen på ene siden av forhjulsstillinga er temmelig kjeks. Vurderer om jeg skal lappe det, eller prøve å få tak i en ny. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 hva brukte du for å skrape under? varmepistol og skrape? Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.