Peltz Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Har jo pratet en stund om at corra ikke går rent. Tenkte jeg skulle gjøre en del med det idag, og byttet plugger. Siden bilen nykket, (virker som den går på sirup) når lambda er tilkoplet, koplet jeg ut denne for en stund siden, men fikk tak i en universal lambda idag, men går bilen rett?? Neida.. Hva kan da være galt? Bilen kan gå nesten helt rett, for så å få ett skikkelig sirup nykk, hvis jeg bremser, faller turtallet så mye at bilen kan finne på å stoppe, dette både med og uten lambda. Når bilen er kald, kan den finne på å vandre opp til 3 000 rpms, for så sakte dale. I løpet av 30 sek er den nede i 8 - 900 rpm. Byttet som sagt lambda uten at det hjalp. Er det noen som kan forklare meg i enkle trekk hvordan lambdaene skal koples sammen? Den universale skal skøytes sammen med pluggen til den originale. Original lambda og plugg hadde tre ledninger, 2 hvite og 1 sort (mener jeg), mens denne universale hadde to sorte, og en blå. Koplet blå på sort, og sort på hvitt. Men vet ikke om det stemmer. Det luktet ikke som at det skulle stemme helt. Trenger masse forslag, bilen skal på verksted i morgen, og de skulle bla justere tenningen på bilen. Bilen går ikke helt rent, når det er drift på den, heller. Den kan godt finne på å nyee i feil tenninger, osv, kjenner det ikke stemmer.. HJELP!!! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Bytta den blå temp-sensoren på min i dag, det gjorde underverker for nykking og urolig tomgang. og det beste er at den bare kosta 140kr.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Den blå føleren ble byttet for rett over en måned siden.så det er ikke den.. Er helt på tur her.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Peltz: Skal du ha bilen din på Autoteknikk? Hvor sitter den blå sensoren, min nykker også litt når jeg slipper speeden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Bilen står på Kristiansand bilverksted. Den blå føleren sitter på forsiden av blokken, ved den ene kjøleveske slangen. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 en kompis sin g60 er sånn att når man kjører så kan den plutselig kutte i ett sekund liksom også går den like fint igjen kan ta lang eller kort tid imellom røkkene og av og til høres den ut som den ikke går på alle syl. har byttet plugger og pluggledninger, kan det da være den blå sensoren? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by maxgets en kompis sin g60 er sånn att når man kjører så kan den plutselig kutte i ett sekund liksom også går den like fint igjen kan ta lang eller kort tid imellom røkkene og av og til høres den ut som den ikke går på alle syl. har byttet plugger og pluggledninger, kan det da være den blå sensoren? Mest sannsynlig at det er hallsenderen i fordeleren som er gåen Triks for G60 er ekstra jordingskabel direkte fra lamda jordingspunkt til batteriet. Prøv også å bytte bankesensor og Co-potensiometer Co-pot er gåen hvis du ikke får noe endring i motstand når du skrur på justeringsskruen (under den blå plastikk dingsen) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Polo Classic Mest sannsynlig at det er hallsenderen i fordeleren som er gåen Triks for G60 er ekstra jordingskabel direkte fra lamda jordingspunkt til batteriet. Prøv også å bytte bankesensor og Co-potensiometer Co-pot er gåen hvis du ikke får noe endring i motstand når du skrur på justeringsskruen (under den blå plastikk dingsen) Får bilen igjen fra verksted idag, de har hatt bilen inne for å fikse en haug..Forhåpentligvis har de funnet ut litt mer, hvis ikke, fårjeg begynne på egenhånd med dette, og se hva jeg får til.. Vet ikke om de ble så lure av tennings problemene osv som jeg hadde. Hall giveren, sitter den i selve fordeleren, så denne må byttes? Kun giveren eller hele fordeleren? ..og banke sensor-......?? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Peltz Får bilen igjen fra verksted idag, de har hatt bilen inne for å fikse en haug..Forhåpentligvis har de funnet ut litt mer, hvis ikke, fårjeg begynne på egenhånd med dette, og se hva jeg får til.. Vet ikke om de ble så lure av tennings problemene osv som jeg hadde. Hall giveren, sitter den i selve fordeleren, så denne må byttes? Kun giveren eller hele fordeleren? ..og banke sensor-......?? Hallsenderen sitter inne i fordeleren, kan bytte bare sendere, VAg selger dog bare fordeleren, kjøp hos bosch. Bankesensor sitter i fremkant av blokken på høyre side nede tror jeg Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Polo Classic Hallsenderen sitter inne i fordeleren, kan bytte bare sendere, VAg selger dog bare fordeleren, kjøp hos bosch. Bankesensor sitter i fremkant av blokken på høyre side nede tror jeg Hmm..jeg har ikke fått bilen igjen enda, så jeg vet ikke hva og om de har funnet ut noe, byttet noe...men hvis det er like dårlig svev som det var,er det bare å ta turen rundt å samle deler, bytte litt.. En på Vortex skrev at koplet du universal lambda feil, kunne du grille heile digifanten, men om det stemmer, og om jeg har koplet feil/grillet, det vet jeg ikke..håper jo ikke det. De vokser jo ikke på trær.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 åkei..da har jeg fått bilen igjen, men ikke fikset. De fant ikke ut hva som gjorde at bilen ikke gikk fint. De byttet noen vakumslanger, og renset tomgangs motoren. Jeg var på høggern og hentet ett co pot.meter, og en digifant 1. Da jeg prøvde co pot'n, stoppet bilen hver gang jeg bremset hardt, eller stoppet for vikeplikt. Måtte bare bytte denne tilbake igjen. Del to skjedde nå ikveld,var nettopp nede og byttet digifant, men dritten funker ikke noe bedre av den grunn. Jeg konkluderer i allefall med at dette MÅ være en eller annen feil på en føler...skal ringe møller nå.. Forslag??? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Hvordan går det med tomgangen, får du orden på det? veit ikkje om det har stått før, men har du prøvd å ta ut pluggen på ISV(mens bilen er skrudd av), og sjeke om motoren går greit da? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Altså bare plugge ut ISV, og se hvordan det går? Nei, det har jeg ikke prøvet...Kan mann kjøre med denne av, og se om ting er bedre da? Bare sånn kort tur???? Bilen går som ett helvette enda. Lugger og står i. Har når byttet digifant, bankesensor, og prøvet å kople til lambda, men ingen bedring..tvert i mot. Når lambda er innkoplet nå, med ny sprut, så varierer tomgangen mellom 500 rpm til 3500 rpm, helt uoppfordret..Kopler jeg ut lambda, så går bilen "greit" altså, den stopper fortsatt, men stiger ikke høyere på tomgang enn 2000 - 2500 rpm... Begynner å bli litt lei, og går tom for ideer.. Her er listen over hva som er byttet: Termostat Blå føler Digifant Bankesensor Plugger lambda Eksos To-tre vakuum slanger med hull i, + rengjort tomgangs motor. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Også, bilen ligger på tomgangs forbruk, på kjøre computeren på 1,6-1,9 , dette er så vidt jeg vet litt lavt..er tenning helt feil da, eller?? Og laderen drar 65 -72 på tomgang,mener dette også er litt for lavt... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Du kan koble ut ISV ja. Så vidt jeg veit er det flere i statene som har gjort dette. men aldrig koble ifra med motor/tenning på.. når du har tatt den av, starte motor og ta en prøvetur. ISV har et spjeld, som slepper eksta luft inn i manifoilen når dette skulle vere nødvendig, men det har i mangen tilfeller vist seg like bra uten.. Den nye digifanten, er den fra en G60 motor? At den ikke har feilkode funksjon trur jeg kommer av at den er eldre enn 91/92.. før ca det var det kun ABS feilkoder som kunne leses av i kontaktene ved girspaken. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.