Bibbi Skrevet Oktober 7, 2024 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2024 Hei! Jeg kjøpte en Opel Ampera 2013-modell for ca 2 mnd siden. Den går fint når den bruker el-motoren. Men når har det begynt å lyse en lampe (motor-lampen så vidt jeg vet) når bilen bruker bensin-motoren. Den lyser gult. Av og til bare blinker den, og av og til lyser den hele tiden. I tillegg rister bilen i noen sekunder like etter at jeg har begynt å kjøre. Regner med jeg må ha bilen på verksted, men er dette noe som går under bruktbilgarantien? Eller er det sånt man må regne med på en så gammel bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 10, 2024 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2024 På 10/7/2024 den 11:15 AM, Bibbi skrev: Hei! Jeg kjøpte en Opel Ampera 2013-modell for ca 2 mnd siden. Den går fint når den bruker el-motoren. Men når har det begynt å lyse en lampe (motor-lampen så vidt jeg vet) når bilen bruker bensin-motoren. Den lyser gult. Av og til bare blinker den, og av og til lyser den hele tiden. I tillegg rister bilen i noen sekunder like etter at jeg har begynt å kjøre. Regner med jeg må ha bilen på verksted, men er dette noe som går under bruktbilgarantien? Eller er det sånt man må regne med på en så gammel bil? Sannsynligvis så er det tenningsfeil som gjør at den fusker. Det må leses ut feilkoder på systemet for å finne ut eksakt hva som er feil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg