Estrewes Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Hei jeg lurte på hva bensintrykket på K-Jetronic skal være? skal jeg måle det før eller etter bensinfilteret? Jeg har noen data her, og der står det 350-410 kPa. Hva er dette i bar? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 tror det skal ligge på ca 3,2bar? er ikke sikker...men er rundt der et sted... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 100kpa=1bar, så det blir 3,5-4,1 bar Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Hei igjen gutter. Takk for hjelpa. Jeg var ute nå og sjekka trykket og det ligger på 2,6 bar. Det er vel kanskje der problemet med all fuskinga ligger da? Hvordan går jeg fram for å finne ut hva som gjør at jeg ikke har trykk nok. Mest sannsynligvis er det jo en av bensinpumpene som ikke mater nok. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 En annen ting jeg blei litt usikker på her nå er, når jeg starter motoren og den går viser måleuret 0bar, men når jeg stopper den viser jeg 2,6 bar. Er det fordi bensina går i retur til tanken eller er det fordi jeg har kobla inn måleuret på feil sted? Og en annen ting, på dataen jeg sitter med her står det dysetrykk 350-410 kPa. Det er jo trykket målt på dysene, er det det samme som trykket jeg måler inn til K-Jetronicen? Håper dere som kan dette skjønnte hva jeg mente her og svarer meg. Har lyst på en bil som går som den skal ;) ' http://www.mopedportalen.com/galleri//displayimage.php?pos=-1064 Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 vet ikke helt hva det kan være på volvo, men pappa hadde for lavt bensintykk på sin vw caravelle "2,1i" da sa de på vw at han burde bytte bensin filtret.. noe JEG gjorde og da ble trykket normalt igjen:rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Bensinfilteret skal byttes hver 40 000 på 240.. Skal bytte på min, men venter til jeg skal til å senke den. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 Bensinfilteret er bytta. Men jeg lurte på om jeg hadde kobla bensintrykks måleklokka rett. Se på den flotte tegningen min og se om den er satt rett på! Dere som kan detta, nissan_s13 eller noen... ;) Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Mai 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2004 på min går ikke bra hvis jeg har lite bensin i tanken... kommer under halv og driver å herjer så får den ikke nok bensin, da bare putrer det og smeller, og holder nesten på å stoppe :mad: Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Originally posted by Mr.ccM på min går ikke bra hvis jeg har lite bensin i tanken... kommer under halv og driver å herjer så får den ikke nok bensin, da bare putrer det og smeller, og holder nesten på å stoppe :mad: Sett inn en "Catchup" tank.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Noen som veit om jeg har kobla riktig eller rett eller? http://www.mopedportalen.com/galleri//displayimage.php?pos=-1064 Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Har du sjekket om varmkjøringsregulatoren fungerer som den skal? Det er den som regulerer kontrolltrykket til mengdefordeleren. På Mercedes har det vært mye problemer med at denne tar inn vann fra fuktigheten i veivhusventilasjonen og dermed ruster og kortslutter, dvs tar virkelig kvelden. Har akkurat hatt dette problemet på min egen. Det ga fusking, særlig i motbakke, og soting ved gasspådrag. Ellers har du vel sjekket plugger, pluggledninger, luftfilter, fordelerlokk og rotor? Disse er jo det første man bør sjekke/bytte ved fusking. Slitte dyser kan jo også være årsak til ujevn gange/fusking. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Originally posted by Mr.ccM på min går ikke bra hvis jeg har lite bensin i tanken... kommer under halv og driver å herjer så får den ikke nok bensin, da bare putrer det og smeller, og holder nesten på å stoppe :mad: Da er det nok noe galt et sted... skal jo gå like jevnt og pent helt til tanken er tom. Et lite sidesprang: hvis man bygger om bilen fra forgasser til injection, så er det viktig at man bytter tanken også ;) Dette fordi tankene er forskjellige innvendig. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 kPa = Kilo paskal? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Originally posted by VolvoTore Har du sjekket om varmkjøringsregulatoren fungerer som den skal? Det er den som regulerer kontrolltrykket til mengdefordeleren. På Mercedes har det vært mye problemer med at denne tar inn vann fra fuktigheten i veivhusventilasjonen og dermed ruster og kortslutter, dvs tar virkelig kvelden. Har akkurat hatt dette problemet på min egen. Det ga fusking, særlig i motbakke, og soting ved gasspådrag. Ellers har du vel sjekket plugger, pluggledninger, luftfilter, fordelerlokk og rotor? Disse er jo det første man bør sjekke/bytte ved fusking. Slitte dyser kan jo også være årsak til ujevn gange/fusking. Hvor er det den varmkjøringsregulatoren ligger? Hvordan sjekker jeg den? Allt av plugger og pluggledninger skal være greit. Men er det noen som veit om jeg har kobla inn bensintrykksmåleren rett? Skal den kobles inn der jeg har kobla den inn, eller skal den kobles inn mellom K-Jetronic og dyser eller er det rett og slett det samma? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.