Gå til innhold

Bensintrykk på K-Jetronic???? Help!

Ranger emnet


Estrewes

Anbefalte innlegg

Hei igjen gutter. Takk for hjelpa. Jeg var ute nå og sjekka trykket og det ligger på 2,6 bar. Det er vel kanskje der problemet med all fuskinga ligger da? Hvordan går jeg fram for å finne ut hva som gjør at jeg ikke har trykk nok. Mest sannsynligvis er det jo en av bensinpumpene som ikke mater nok.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg blei litt usikker på her nå er, når jeg starter motoren og den går viser måleuret 0bar, men når jeg stopper den viser jeg 2,6 bar. Er det fordi bensina går i retur til tanken eller er det fordi jeg har kobla inn måleuret på feil sted? Og en annen ting, på dataen jeg sitter med her står det dysetrykk 350-410 kPa. Det er jo trykket målt på dysene, er det det samme som trykket jeg måler inn til K-Jetronicen?

 

Håper dere som kan dette skjønnte hva jeg mente her og svarer meg. Har lyst på en bil som går som den skal ;)

'

http://www.mopedportalen.com/galleri//displayimage.php?pos=-1064

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva det kan være på volvo, men pappa hadde for lavt bensintykk på sin vw caravelle "2,1i" da sa de på vw at han burde bytte bensin filtret.. noe JEG gjorde og da ble trykket normalt igjen:rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.ccM

på min går ikke bra hvis jeg har lite bensin i tanken... kommer under halv og driver å herjer så får den ikke nok bensin, da bare putrer det og smeller, og holder nesten på å stoppe :mad:

 

Sett inn en "Catchup" tank....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om varmkjøringsregulatoren fungerer som den skal? Det er den som regulerer kontrolltrykket til mengdefordeleren. På Mercedes har det vært mye problemer med at denne tar inn vann fra fuktigheten i veivhusventilasjonen og dermed ruster og kortslutter, dvs tar virkelig kvelden. Har akkurat hatt dette problemet på min egen. Det ga fusking, særlig i motbakke, og soting ved gasspådrag.

 

Ellers har du vel sjekket plugger, pluggledninger, luftfilter, fordelerlokk og rotor? Disse er jo det første man bør sjekke/bytte ved fusking.

 

Slitte dyser kan jo også være årsak til ujevn gange/fusking.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.ccM

på min går ikke bra hvis jeg har lite bensin i tanken... kommer under halv og driver å herjer så får den ikke nok bensin, da bare putrer det og smeller, og holder nesten på å stoppe :mad:

 

Da er det nok noe galt et sted... skal jo gå like jevnt og pent helt til tanken er tom.

 

 

Et lite sidesprang: hvis man bygger om bilen fra forgasser til injection, så er det viktig at man bytter tanken også ;) Dette fordi tankene er forskjellige innvendig.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoTore

Har du sjekket om varmkjøringsregulatoren fungerer som den skal? Det er den som regulerer kontrolltrykket til mengdefordeleren. På Mercedes har det vært mye problemer med at denne tar inn vann fra fuktigheten i veivhusventilasjonen og dermed ruster og kortslutter, dvs tar virkelig kvelden. Har akkurat hatt dette problemet på min egen. Det ga fusking, særlig i motbakke, og soting ved gasspådrag.

 

Ellers har du vel sjekket plugger, pluggledninger, luftfilter, fordelerlokk og rotor? Disse er jo det første man bør sjekke/bytte ved fusking.

 

Slitte dyser kan jo også være årsak til ujevn gange/fusking.

 

Hvor er det den varmkjøringsregulatoren ligger? Hvordan sjekker jeg den? Allt av plugger og pluggledninger skal være greit. Men er det noen som veit om jeg har kobla inn bensintrykksmåleren rett? Skal den kobles inn der jeg har kobla den inn, eller skal den kobles inn mellom K-Jetronic og dyser eller er det rett og slett det samma?

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår