Gå til innhold

Vacumslange bremsekraftforsterker


kansel

Anbefalte innlegg

Hei. jeg fikk problemer med bremsene. der pedalen ble hård om man bremset noen ganger, men kom tilbake om man kjørte noen meter. så fant ut at dette kunne være feil på selve vacumslangen som går fra blokka og bak til forsterker. men da jeg skulle løsne denne fra blokka, så klarte jeg å knekke selve plastdelen oppå. så jeg fikk lest av delenummer og finner delen på nett.

så kommer problemet. på delen jeg skal ha, så ser jeg at det er gjenger på den delen som går inn på selve bremsekraftforsterker. så denne er altså da skrudd inn her? og er det i så fall noen som har byttet denne? for er jo ikke i nærheten av plass til å få skrudd ut denne o.O legger v bilde av selve delen jeg bestiller. så kanskje noen kjenner igen. jeg har fjernet lokket oppå motor. samt fjernet de 2 slangeklemmene som er på lufterøret som går fram til luftfilterboksen. så jeg ser hele vacumslanger. men må jeg fjerne den hovedboksen alle slanger går til, samt beholder for bremseveske for å kunne skru ut sangen? ser også at de 2 slangene til kjøleveske er litt i veien. men tror jeg  skal klare meg selv om de er på (håper i alle fall det) men, noen som har byttet denne. eller bremsekraftforsterker før, som kanskje kan hjelpe med et hint eller to.. eller skriv gjerne en hel bibel med guide om du har 🙂 bilen her er i alle fall en Audi A3 2005 2.0 140HK TDI motorkode bkd

legger også v bilde av den vacumslangen jeg skal bytte. 

vav10-3630_large_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er venstre ende av slangen på bildet du sikter til. Dette er ikke gjenger, kun mothaker. Denne enden trekkes rett ut og ny trykkes rett inn, skal ikke skrus. Det er en gummitetning som tetter mellom bremsekraftforsterker og mothakene (den enden du mener skal skrues inn). 😉

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker. da er det ut å trekke den rett av, mens man venter på at ny skal komme i posten 😄 jeg hadde en viss teori om at det var slik. men siden jeg allerede hadde ødelagt ene enden, så ville det vært kjipt å ødelegge noe i selve forsterker osv også 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår